پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مرگ پنجمین پلنگ ایرانی در کمتر از ۳۰ روز

زیست بوم

مرگ پنجمین پلنگ ایرانی در کمتر از ۳۰ روز

متاسفانه سریال تلخ کشتار پلنگ های ایرانی در سال ۱۳۹۴ ادامه دارد و پلنگ دیگری این بار در خراسان رضوی و در شهرستان تربت جام از پای درآمده است.

به گزارش «تابناک»، بر اساس اطلاعات دریافتی ظهر روز گذشته (سه شنبه ۹۴/۲/۱)  لاشه یک پلنگ در حاشیه روستای چشم آزاد در شهرستان تربت جام مشاهده شده است.

نتایج بررسی های اولیه نشان می دهد که این پلنگ بر اثر استفاده از لاشه آغشته به سم مسموم شده و پس از طی مسافتی هنگام بالا رفتن از یک دره توان خود را از دست داده و تلف شده است.

شواهد موجود و رد ناخن ها بر روی زمین بیانگر آنست که پس از تاثیر سم، پلنگ از ادامه حرکت به سمت بالای دره بازمانده و چند متر بر خلاف جهت شیب روی زمین کشیده شده و سپس تلف شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام ضمن تایید این خبر به خبرنگار دیده بان گفت: ساعت ۱۱ صبح روز گذشته به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر مشاهده لاشه یک پلنگ در حاشیه روستای چشم آزاد از توابع شهر صالح آباد، عازم محدوده مذکور شدیم.

جواد دامن پاک اظهار داشت: پلنگ مذکور به لحاظ جنسیت نر بوده و در مناطق آزاد در ۵۰ کیلومتری شهر صالح آباد تلف شده بود.

دامن پاک گفت: لاشه پلنگ جهت بررسی و تحقیقات تکمیلی به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده است.

پس از کشتار بیرحمانه یک پلنگ در بردسیر کرمان و مرگ پلنگی دیگر در کازرون بر اثر برخورد با خوروهای عبوری و مرگ یک پلنگ در ارتفاعات پشتکوه فارس بوسیله طعمه مسموم، و کشتار یک پلنگ در شهرستان ایوان در استان ایلام، در کمال ناباوری این پنجمین پلنگی است که طی کمتر از ۳۰ روز ابتدای سال جاری در نقاط متخلف کشور از بین می رود.


منبع: تابناک

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید