جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم قطع 30 اصله درخت کاج 70 ساله در صفادشت کرج

زیست بوم

قطع 30 اصله درخت کاج 70 ساله در صفادشت کرج

یک فعال محیط زیست از قطع 30 اصله درخت 70 ساله کاج در یک قطع زمین موقوفه در صفادشت کرج خبر داد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

صفر علی بیات در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: روز چهارشنبه تعدادی نیسان وارد این محوطه 10 هکتاری شدند و حدود 30 اصله درخت کاج را که بین 60 تا 70 سال سن داشتند قطع کردند.

به گفته وی، در این محوطه که یکی از اراضی موقوفه است حدود 800 هزار اصله درخت کاج کهن سال وجود دارد و مالک این زمین با مجوز اداره اوقاف قصد قطع این درختان و ساخت و ساز در این محوطه را دارد.

بیات اظهار داشت: سالها قبل در حدود سال 1340در این محوطه یک مرکز توانبخشی بزرگ وجود داشت که در حال حاضر مخروبه شده و مالک زمین مجوز کوبیدن و ساخت و ساز مجدد این زمین را از اداره اوقاف گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مالک زمین ادعا کرده درختانی که در روز های گذشته قطع شده اند خشک بوده اند تصریح کرد: اما شواهد نشان می دهد هیچیک از درختان قطع شده خشک نبوده بلکه درختانی سالم و تنومند بوده اند.

بیات با بیان اینکه این محوطه در شهرستان صفادشت روستای امیر آباد واقع شده گفت: از آنجایی که دادن مجوز برای قطع درختان به عهده اداره اوقاف نیست و باید شهرداری برای این اقدام مجوز صادر کند شکایتی درخصوص قطع این درختان به شهرداری صفادشت ارائه شده است که البته هنوز مسئولان شهرداری واکنشی نشان نداده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه