جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم پدیده‌ای جدید روبروی محیط‌بانان غیرمسلح - حمل سلاح جنگی به قصد کشتن محیط‌بانان

زیست بوم

پدیده‌ای جدید روبروی محیط‌بانان غیرمسلح - حمل سلاح جنگی به قصد کشتن محیط‌بانان

محیط‌بانان در منطقه شیدا، استان چهارمحال و بختیاری هفته گذشته پیش مورد شلیک گلوله از سوی متخلفان قرار گرفتند. این دو محیطبان البته جان سالم به در بردند اما این که محیطبانان در مناطق حفاظت شده بی‌دفاع هستند و هیچ قانونی از آن‌ها حمایت نمی‌کند، جای سئوالات بسیاری دارد.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | 126 - Cement Grey 2022 For Sale CT8532 - Cardinal Red - Open Air Jordan 3 "Cardinal" White/Light Curry - nike 5 a side boots for sale 2017

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- از کشته شدن محیطبان ملایری هنوز چند روزی نگذشته که دو محیطبان در منطقه شیدا واقع در چهارمحال و بختیاری مورد حمله شکارچیان متخلف قرار گرفته‌اند. این دو محیطبان البته جان سالم به در برده‌اند اما مسوولان محلی معتقدند جسارت متخلفان در استفاده از اسلحه جنگی و نیز حمله به محیطبانان به قصد کشت، پدیده تازه‌ای است که باید بررسی شود.
 
«سعید یوسف پور»، مدیرکل اداره محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با CHN در مورد محیطبانان آسیب دیده در منطقه شیدا گفت: «محیطبان احمدی مرخص شده است اما محیطبان سورانی به علت پارگی قرنیه چشم در بیمارستان فیض اصفهان بستری است و احتمالا مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد.»
 
نکته‌ای که در مورد حمله شکارچیان در منطقه به محیطبانان وجود دارد این است که این دو محیطبان غیرمسلح بوده‌اند و این موضوع را با صدای بلند به شکارچیان اعلام کرده‌اند اما متخلفان با این حال به آن‌ها شلیک کرده‌اند.
 
«یوسف پور» در این باره گفت: «به نظر می‌رسد که با وجود آگاهی از غیرمسلح بودن محیطبانان، متخلفان به قصد کشت به آن‌ها شلیک کرده‌اند و این پدیده‌ای است که به تازگی دیده می‎شود.»
 
او اضافه کرد: «این که متخلفان جسارت یافته‌اند با اسلحه جنگی وارد مناطق حفاظت شده شوند و به قصد کشت به محیطبانان شلیک کنند، اتفاق جدیدی است که باید بررسی شود.»
 
چندی پیش در منطقه تنگه صیاد در استان چهارمحال و بختیاری نیز یک درگیری میان محیطبانان و متخلفان رخ داد که در نهایت به متواری شدن متخلفان انجامید. محیطبانان در این درگیری مسلح بودند که با شلیک تیر هوایی شکارچیان را فراری دادند. اما موارد اخیر مسایل محیطبانان چه آن‌ها که کشته شده‌اند و چه آن‌ها که بابت کشتن متخلفان در زندان هستند نشان می‌دهد که در نبود قانونی که از محیطبانان حمایت کند، مسلح بودن یا نبودن محیطبانان و استفاده یا عدم استفاده از سلاح، در نهایت به زیان آن‌هاست.
 
«یوسف پور» در این باره گفت: «مسلح بودن و چگونگی استفاده از سلاح در میان محیطبانان باید آسیب‌شناسی شود و منظرهای حقوقی آن دیده شود.»
 
به گفته مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری متخلفان هنوز دستگیر نشده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه