پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم عملیات نجاتِ تک نفره! - این محیط‌بان فداکار جان ۵ کوهنورد را نجات داد

زیست بوم

عملیات نجاتِ تک نفره! - این محیط‌بان فداکار جان ۵ کوهنورد را نجات داد

یزدان سینکایی سرمحیط بان محدوده امن البرز مرکزی جان 5 کوهنورد که در برف و کولاک گرفتار شده بودند را نجات داد.

به گزارش «تابناک»، شاهرخ ساسان در گفت‌وگو با زیست بوم با اعلام این خبر گفت: من و چهار نفر از دوستان همنوردم برای کوهنوردی در قله وره وشت واقع در سلسله كوههاي البرز مركزي و در حاشيه جاده چالوس قرار دارد حرکت کردیم اما ناگهان کولاک و برف شدید ما را زمین گیر کرد.

وی گفت: در مدت کوتاهی برفی به ارتفاع یک و نیم متر روی زمین نشست به شکلی که امکان برگشت از مسیری که آمده بودیم را نداشتیم و مجبور شدیم روی یال قله حرکت کنیم.
یزدان سینکایی

این کوهنورد قدیمی افزود: بعد از ساعت ها پیاده روی در برف و در حالیکه عملاً از پا افتاده بودیم بالاخره خودمان را به یک جان پناه رساندیم اما به دلیل سرمای شدید و خستگی مفرت همچنان خطر مرگ ما را تهدید می کرد. در آن ناحیه هم تلفن همراه آنتن نمی دهد و بعد از طی یک مسیر بالاخره در یک نقطه توانستیم با یکی از دوستان تماس بگیریم و درخواست کمک کنیم.

ساسان در ادامه گفت: بعد از پنج ساعت محیط بان یزدان سینکایی با اجاره کردن دو قاطر و همراه آوردن هیزم خودش را به ما رساند و در حالیکه ما به دلیل خیس شدن تمام لباس ها و خستگی ناشی از ساعت ها پیاده روی در برف و کولاک از نفس افتاده بودیم این محیط بان فداکار تمام شب را بیدار ماند و با روشن کردن آتش تلاش کرد مانع از سرما زدگی تیم شود.

او با اشاره به فداکاری این محیط بان گفت: در شرایطی که ما گرفتار شدیم و با برف غافلگیرکننده ای که تمام منطقه را سفیدپوش کرد بدون اغراق اگر غیرت و فداکاری این محیط بان نبود ما جان مان را از دست می دادیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه