پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست نام‌آوران ایرانی بزرگان پیشکش پیکر استاد ساسانی به دانشگاه علوم پزشکی تهران

نام‌آوران ایرانی

پیشکش پیکر استاد ساسانی به دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر مهرداد (مهدی) ساسانی از نیک‌اندیشان و کنشگرانِ فرهنگی، 17 فروردین‌ماه 1401 خورشیدی در پی ایست قلبی درگذشت.

اسماعیل قلی‌پور، وکیل زنده‌یاد مهرداد ساسانی، در گفتگو با امرداد گفت: «استاد ساسانی از نیک‌اندیشان شهر سرخرود و دیگر شهرهای استاد مازندران و برخی شهرهای ایران بودند و افزون بر کارهای فرهنگی، همه‌ی درآمد خود را برای کمک به دانش‌آموزان، دانشجویان، بیماران، خانواده‌های کم درآمد، بی‌سرپرست و بدسرپرست هزینه می‌کرد».

به گفته‌ی وکیل استاد ساسانی وی از سال 1373 خورشیدی، رییس انجمن مهر ایران بود و این انجمن را با آرمان پاسداری از فرهنگ ایران‌زمین و گسترش آن بنیادگذاری کرد. همچنین رییسِ انجمن‌های فرهنگی دیگری را در تهران به دوش داشت. قلی‌پور افزود: «از آنجا که از خودگذشتگی و فروتنی از ویژگی‌های اخلاقی زنده‌یاد ساسانی بود بر پایه‌ی سفارشِ خودِ ایشان پیکرشان پس از مرگ به دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشکش شد».

وکیل مهرداد ساسانی در پایان گفت: «در زمان زندگی استاد کارهای نیک‌اندیشانه‌ی زنده‌یاد با همراهی من و خانواده انجام می‌شد و به سفارش وی پس از این هم ادامه خواهد داشت. همچنین بنا بود بنیاد کورش بزرگ از سوی ایشان تاسیس شود و وکالت کار را برای پیگیری و راه‌اندازی این بنیاد پس از تعطیلات نوروز به من واگذار کردند، که شوربختانه مرگ فرصت نداد ولی به یاری خدا بنیاد کورش بزرگ به یادگار از ایشان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

دکتر مهرداد (مهدی) ساسانی زاده‌ی 28 مهرماه 1314 خورشیدی، در اراک و دانش‌آموخته‌ی دکترای ادبیات فارسی و دکترای حقوق بود و در شهرستان سرخرود مازندران دیده بر جهان بستند.


برگرفته از دوهفته‌نامه امرداد، دوشنبه 19 اردیبهشت 1401، شماره 454

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید