سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر به مناسبت درگذشت پدرعلم حقوق ایران - کتاب‌های علمی ناصرکاتوزیان

خبر

به مناسبت درگذشت پدرعلم حقوق ایران - کتاب‌های علمی ناصرکاتوزیان

آیت‌الله محقق‌داماد مدیرگروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم و استاد حقوق، به مناسبت درگذشت دکتر ناصر کاتوزیان پیام تسلیتی صادر کرد و برای خبرگزاری کتاب ارسال کرد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Grailify - white nike air force mid mens 9.5 sandals size - nike sky hi dunk on people youtube Light Smoke Grey

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) این پیام به شرح است:

داغ است دل لاله و نیلی است بر سرو / کز باغ جهان لاله عذاران همه رفتند
گر نادره معدوم شود هیچ عجب نیست / کز کاخ هنر نادره کاران همه رفتند
افسوس که افسانه سرایان همه خفتند / اندوه که اندوه گساران همه رفتند
فریاد که گنجینه طرازان معانی /گنجینه نهادند به ماران همه رفتند
یک مرغ گرفتار در این گلشن ویران / تنها به قفس ماند و هزاران همه رفتند
خون بار بهار از مژه در فرقت احباب / کز پیش تو چون ابر بهاران همه رفتند

«استاد فقید دکتر ناصر کاتوزیان» شخصیتی بود که آثار علمی‌اش پشتوانه ادبیات حقوقی ایران است. کمتر مقاله حقوقی می‌توان دید که از ارجاعات مکرر به آثار ایشان خالی باشد. ایشان دارای ذهنی وقاد، نقاد و تحلیلگر بود. در روش حقوقی مدافع اصول و موازین در حقوق اسلامی بود. دکتر کاتوزیان علی‌رغم آنکه استاد حقوق مدنی بود دانش حقوقی وی اختصاص به یک حوزه خاص نداشت و بسیار وسیع بود. ایشان علاوه بر آثار زیادی که در حقوق مدنی به رشته تحریر درآوردند، در حقوق عمومی و ادله اثبات و از همه بالاتر 3 مجلد در فلسفه حقوق تألیف کرده‌اند که به نظر اینجانب اثر اخیر از آثار مستطاب ایشان است و در تاریخ تألیف این کتاب چنین اثری به زبان فارسی تألیف نشده است.

اینجانب برای روح آن بزرگوار که دغدغه اصلی او حقوق ملت ایران بود تعالی و رضوان حق متعال آرزو می‌کنم و این ضایعه اسفناک را به خانواده داغدار و بازماندگان سوگوار و به جامعه حقوق کشورمان، استادان محترم دانشگاه، دانشجویان عزیز، قضات ارجمند و مدافعان حقوق مردم تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم در آینده رهروان راه این دانش روز به روز موفق‌تر و مؤیدتر باشند.


پیکر مرحوم دکتر ناصر کاتوزیان پنج‌شنبه 13 شهریور ماه 1393صبح از مقابل دانشکده حقوق دانشگاه تهران تشییع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تصاویری از پدر علم حقوق ایران مشاهده می‌کنید که در واپسین روزهای عمر خود در بیمارستان همچنان مشغول مطالعه و نوشتن بود.

پیکر مرحوم ناصر کاتوزیان پنج‌شنبه صبح از مقابل دانشکده حقوق دانشگاه تهران تشییع می‌شود.

دکتر امیر ناصر کاتوزیان، حقوقدان برجسته و یکی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امروز صبح در سن هشتاد و هفت سالگی در گذشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید