سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر «ققنوس» و «پنهان چو دل» شادروان مشکاتیان در راه است

خبر

«ققنوس» و «پنهان چو دل» شادروان مشکاتیان در راه است

در حالی دو اثر منتشر نشده 'ققنوس' و 'پنهان چو دل' از آثار 'پرویز مشکاتیان' توسط 'محمد موحدنیا' و گروه اش 11 اسفندماه سال جاری در گیلان به اجرا درمی‌آید که قرار است این کنسرت در بهار سال آینده در چندین شهر کشور نیز اجرا شود. قطعاتی ساخته موحدنیا نیز در بخش هایی از این کنسرت اجرای می‌شوند.

nike air force 1 low uv | Maratón Valencia 2021 , Carreras populares - iron man nike dunks sale women sneakers clearance - Fea-kpiShops

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه فرهنگ و هنر- آثاری منتشر نشده از "پرویز مشکاتیان" و قطعاتی ساخته "محمد موحدنیا"  با همراهی گروه اش 11 اسفندماه در دانشگاه گیلان به اجرا درمی‌آید. گفته می شود ققنوس و پنها چو دل سال‌ها قبل در سالن وزارت کشور به روی صحنه رفته بود اما ضبط اجرا هیچگاه یافت نشد.
 
به گزارش CHN، موحدنیا با اعلام این خبر، درباره اجرای 2 اثر منتشر نشده از پرویز مشکاتیان می‌گوید:«آخرین ساخته‌های استاد پرویز مشکاتیان "ققنوس" و "پنهان چو دل" نام دارد که تنها یک بار و در سالن وزرات کشور در زمان حیات این هنرمند به روی صحنه رفت و متاسفانه هیچگونه ضبط استودیویی از آن در بازار موسیقی وجود ندارد.»
 
وی همچنین ادامه می‌دهد:«وصف این دو اثر را همه شنیده‌اند اما تنها به گوش عده کمی رسید زیرا ضبطی در کار نبود. به سهم خود سعی دارم ققنوس را به گوش آنهایی که نشنیدند برسانم زیرا پیامی زیبا و عمیق در آن وجود دارد و یکی از شاهکارهای اجتماعی "پرویز مشکاتیان" است.» 
 
"موحدنیا" درباره قطعاتی که قرار است 11 اسفندماه در دانشگاه گیلان به روی صحنه ببرد می‌گوید:«سودای وطن، گلگشت، نسیم بهار، رقص و سماع، آمد بهار، شوریده، مست و دیوانه از جمله آثاری است که خود ساخته‌ام و بر اساس اشعاری از مولانا و سعدی است که در بخش اول این کنسرت به اجرا درمی‌آید و در بخش دوم نیز دو قطعه ققنوس و پنهان چو دل از آثار پرویز مشکاتیان اجرای می‌شود.»
 قرار است این کنسرت پس از اجرا در گیلان در برخی از استان های کشور نیز به روی صحنه برود. بهار سال آینده این کنسرت در شهرهای اصفهان، شیراز، مازندران ، گلستان و تهران برگزار می شود.
 
در این کنسرت، محسن شیرازی (خواننده)، حبیب فتحی (تار)، مرتضی نیکزاد (تار)، پارسا جعفری (بم تار)، فرزاد محمدنژاد (عود)، عرفان حسینی (کمانچه)، جواد اسدپور (کمانچه)، سعدی صادقی (کمانچه) مرتضی سیفی پاشا (نی)، میلاد ولیزاده (تمبک) و عباس ولایی ( دف و دایره) در کنار محمد موحدنیا (نوازنده سنتور، آهنگساز و سرپرست گروه) به روی صحنه خواهند رفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه