پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آلبوم «چندبهاریه» منتشر شد

خبر

آلبوم «چندبهاریه» منتشر شد

آلبوم «چندبهاریه» از ساخته های مرحوم «اسماعیل مهرتاش» با صدای «محمدصفار منتشری» در سبک «آواز بیات تهران» ، توسط انتشارات « آوای باربد» منتشر شد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | JofemarShops , nike air max flyknit 2015 price pakistan 2017 , nike dunk ultra on feet women boots White Black Diamond Shorts

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه فرهنگ و هنر- آلبوم «چندبهاریه» از ساخته‌های «اسماعیل مهرتاش» با صدای «محمدصفار منتشری» توسط انتشارات آوای باربد به بازار موسیقی رسید.
 
به گزارش CHN، این آلبوم که سومین آلبوم منتشر شده با صدای منتشری است به گفته وی یکی دیگر از ساخته های اسماعیل مهرتاش است که به همت تئاتر باربد سبک آواز بیات تهران را پایه گذاری کرد و پیش از منتشری، مرحوم جواد بدیع زاده قطعاتی را در این سبک آوازی خواند.
 
این آلبوم شامل 8 قطعه نرگسی، یه پول خروس، گردویی، چغاله بادوم، نعنا پونه، سبزی بهار، مقدمه آوازی سنتی است که همگی با کلام هستند. کلام این قطعات نیز از نوشته های ابوالقاسم حالت،  و غلامرضا روحانی است که هم دوره با مهرتاش می زیستند. قطعه هفتم این آلبوم یعنی مقدمه آوازی بستنی نیز از شاعر پرآوازه سعدی است که محمدصفار منتشری در آواز بیات تهران آنها را خوانده است.
 
منتشری درباره انتشار این آلبوم می‌گوید:«تعدادی از آثار فولکلور استاد مهرتاش که یادآور خاطراتی از سنت‌های فرهنگی تهران قدیم است به عنوان دومین یادبود وی پس از دو آلبوم هفت سین و چهارشنبه سوری منتشر شده است. »
 
در این آلبوم، شاملو کاربند و محمد معتبرزاده نوازندگی تار، محمد رحمانی نوازندگی سنتور، کوروش بزرگ پور نوازندگی سازهای کوبه‌ای را برعهده دارند. نیما منتشری نیز نوازندگی تنبک را انجام می دهد. ضبط این آلبوم در استودیو کامکار و با صدابرداری نیما کامکار انجام شده است و تنظیم و میکس را نیز محمد رحمانی برعهده داشته است. موسسه فرهنگی هنری آوای باربد به مدیریت محمدرضا اسفندیاری ضبط و انتشار آلبوم را انجام داده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه