پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر موسیقی و تجسمی (هفته دوم اسفند1390): شکل‌گیری مرکز ارزشیابی آثار هنری -شناسنامه‌ای برای نقاشی‌های دیواری

خبر

موسیقی و تجسمی (هفته دوم اسفند1390): شکل‌گیری مرکز ارزشیابی آثار هنری -شناسنامه‌ای برای نقاشی‌های دیواری

شکل گیری مرکز هنرهای تجسمی/ کنسرت سالار عقیلی/ نقد کامکار بر چکناواریان/ شناسنامه دار شدن نقاشی‌های دیواریخبرگزاری میراث فرهنگی- گروه فرهنگ و هنر- مرکز ارزشیابی آثار هنری به همت مرکز تجسمی حوزه هنری تاسیس شد تا فعالیت‌ خود را در قالب ارزشیابی آثار هنری ارائه شده ، بررسی و ارزیابی آثار هنری آغاز کند. این مرکز شامل چند شورای تخصصی از هنرمندان برجسته کشور است و تمام افراد اعم از اشخاص حقیقی، حقوقی، شخصیت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند از خدمات ارائه شده در این مرکز استفاده کنند.
 
محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری که 17 اسفندماه در برج میلاد برگزار شد از شناسایی نقاشی‌های دیواری تهران خبر داد و افزود: ما برای این نقاشی‌ها شناسنامه تهیه کرده ایم و می خواهیم نگاه را به این سمت ببریم که دیوارنگاره‌ها، مانایی بیشتری داشته باشند و از تکنیک‌هایی مثل کاشی شکسته استفاده بیشتری شود. در این مسیر تلاش می‌کنیم از چاپ کامپوزیت نیز جلوگیری ‌کنیم. از این‌رو از همه هنرمندان خلاق در زمینه نقاشی و کاشی و مبلمان شهری دعوت می کنیم تا در داشتن شهری زیبا ما را یاری کنند.
 
نخستین دوسالانه دیوارنگاری شهری و گرافیک محیطی، 17 تا 21 اسفندماه به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با هدف بالابردن کیفیت بصری شهر در برج میلاد برگزار می‌شود و می‌کوشد تا از تولیدکنندگان داخلی مواد و مصالح دیوارنگاری استفاده کند.
 
و اما موسیقی: هوشنگ کامکار، 15 اسفند در جلسات نقد نغمه که در فرهنگسرای شفق برگزار شد به بررسی آثار لوریس چکناواریان پرداخت و او را آهنگسازی در مقیاس جهانی دانست. هرچند به باور او کار مشترک چکناواریان با شهرام ناظری، ضعیف‌ترین اثر سازنده اپرای«رستم و سهراب» است. کامکار همچنین به جای خالی ملودی‌های ایرانی در آثار چکناواریان اشاره کرد.
 
سالار عقیلی، 18 و 19 اسفندماه در سالن محک و به نفع کودکان بی‌سرپرست به برگزاری کنسرت پرداخت. همچنین گروه دف‌نوازان تخت جمشید با رهبری مسعود حبیبی، 19 اسفند ماه جاری با اجرای قطعاتی از بیژن کامکار، مسعود حبیبی و رضا دربندی و به سرپرستی سعید نجاران ، در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه رفت. پیش از این قرار بود کنسرت گروه تخت جمشید در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه