پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر غذاهای ممنوعه برای فراموشی را بشناسید

خبر

غذاهای ممنوعه برای فراموشی را بشناسید

غذاها می‌توانند تأثیر مخرب و یا مؤثر بر ابتلا و یا عدم ابتلای سالمندان به بیماری آلزایمر داشته باشند و به همین دلیل باید در انتخاب آنها دقت ویژه‌ای کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران لیستی از غذاهای ضد ابتلا به آلزایمر و نیز لیستی از غذاهای تشدید کننده علائم بیماری آلزایمر را به تازگی تدوین کرده‌اند.
 
گفتنی است، از جمله مواد غذایی ضد آلزایمر ماهی، روغن زیتون، مرغ، لوبیا، آجیل، انواع توت‌ها و سالاد است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، درعوض مواد غذایی مانند پنیر، انواع پاستاها و شیرینی‌ها می‌توانند علائم آلزایمر را تشدید کنند.
 
پژوهشگران رعایت و خوردن مواد غذایی ضد آلزایمر را تا 53 درصد در عدم ابتلا به این بیماری مؤثر دانسته‌اند.
 
پژوهشگران علاوه بر شیرینی و پنیر موادی مانند گوشت قرمز، کره، مواد غذایی سرخ شده و انواع فست‌فودها را نیز در تشدید ابتلا به آلزایمر و زوال مغز در سالمندان مؤثر دانسته‌اند.
 
زغال‌اخته و توت فرنگی نیز بر اساس مطالعات اثر بسیار مفید و مؤثری در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر دارند.

***

مواد غذایی فلفلی مخل خواب شبانه

افرادی که دچار عادات غذایی نادرست بوده و به وعده‌های غذایی خود به ویژه شام بی‌توجه هستند، در واقع خواب خوش شبانه را از خود سلب می‌کنند.

محسن عابدینی‌نیا روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: داشتن خوابی آرام از جمله نیازهای اساسی انسان برای سلامتی جسم و روان است که البته بسیاری از مردم به دلیل عادات خود از داشتن خواب کافی و لذت بخش محروم هستند.

وی با اشاره به ارتباط نوع مواد غذایی مصرفی و وضعیت خواب، تاکید کرد: افرادی که دچار عادات غذایی نادرست بوده و به وعده‌های غذایی خود به ویژه شام بی‌توجه هستند، در واقع خواب خوش شبانه را از خود سلب می‌کنند.

عابدینی‌نیا تصریح کرد: در واقع نحوه و نوع غذا خوردن، نقش کلیدی در بهره مندی از یک خواب آرام و عمیق ایفا می‌کند.

وی با بیان این که مصرف مواد غذایی تند نظیر سیر و فلفل و دیر شام خوردن می‌تواند خوابیدن را با مشکلاتی مواجه کند اظهار داشت: بهتر است مواد غذایی تند و تیز قبل از خواب مصرف نشوند و وعده شام نیز حداقل یک ساعت قبل از خوابیدن مصرف شود.
عابدینی خاطر نشان کرد: مصرف مواد غذایی نفاخ نظیر حبوبات و کلم و هم چنین نوشابه‌های گازدار و کافئین قبل از خواب، ممکن است کیفیت خواب را کاهش دهد.

***

ورزش‌هایی با اثر درمانی برای بیماری قند (دیابت)

رشد بیماری دیابت را می‌توان با انجام ورزش‌هایی خاص کند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدید‌ترین تحقیقات خود دریافته‌اند انجام ورزش‌های گروهی مانند ایروبیک می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به دیابت در افراد بسیار موثر باشد.

گفتنی است، چاقی اصلی ترین عامل ابتلا به دیابت در افراد است و انجام این قبیل ورزش‌ها می تواند سبب رفع خستگی گرسنگی و کاهش اشتها و سوزاندن کالری در بدن شود.

 باربارا یانگ مدیر اجرایی انجمن دیابت انگلستان خواستار اجرای طرحی برای الزامی کردن انجام ورزش‌ به عنوان یک روش درمانی در کنار داروهای تجویزی از سوی پزشکان برای مقابله با بیماری دیابت است.

علاوه بر ورزش خوردن مواد غذایی پخته و کبابی به جای سرخ شدن و نیز شرکت در کلاس‌های آشپزی رژیمی برای یادگیری پخت مواد غذایی سالم متناسب با نوع بیماری افراد از جمله دیگر طرح‌های اجرای NHS سازمان بهداشت و درمان انگلستان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه