پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بخور و نخورهای ماه رمضان

خبر

بخور و نخورهای ماه رمضان

یک کارشناس تغذیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر زیاده‌روی نکردن روزه‌داران در مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری، گفت: مصرف متعادل همه گروه‎های غذایی در ماه رمضان بیش از سایر ماه‎های سال به افراد توصیه می‌شود.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - ken griffey nike swingman shoes sale 2017

یک کارشناس تغذیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر زیاده‌روی نکردن روزه‌داران در مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری، گفت: مصرف متعادل همه گروه‎های غذایی در ماه رمضان بیش از سایر ماه‎های سال به افراد توصیه می‌شود.

عنایت‌الله کلیج در گفت‏‌وگو با ایسنا، با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی، اظهار کرد: مطالعات نشان داده است روزه علاوه بر آثار معنوی فراوان می‌تواند باعث برکات فراوان جسمی و فیزیولوژیک باشد، متخصصان علوم پزشکی نیز از جنبه‌های مختلف به آثار مفید روزه‌داری پرداخته‌اند اما اگر به روزه‌داری به‌طور اصولی عمل نشود ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: برای سالم ماندن یکی از مهم‎ترین نکات مصرف از گروه‎های اصلی غذایی است، بر همین اساس با توجه به اینکه در این ماه معمولا غذایی دریافتی کمتر از میزان غذایی دریافتی در روزهای معمول است، مصرف متعادل همه گروه‎های غذایی بیش از سایر ماه‎های سال به افراد توصیه می‌شود.

به گفته وی، در ایام روزه‎داری که فرد در طی روز از خوردن پرهیز می‌کند باید برای تنظیم متابولیسم طبیعی در ساعات باقیمانده یک نظم غذایی را ایجاد کند.

کلیج گفت: برای کنترل متابولیک در طی ماه رمضان، رعایت نکاتی همچون، پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل، تقسیم وعده‌ها به حداکثر ممکن (افطاری- شام- سحری) و صرف غذای سبک و مختصر به هنگام افطار (شیرگرم، فرنی و شیر برنج) می‌تواند کمک کننده باشد.

وی همچنین استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها در هنگام افطار، عدم زیاده روی در مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری را به روزه‌داران توصیه کرد.

کلیج اظهارکرد: مصرف مواد غذایی طبیعی شیرین مثل خرما، کشمش و انواع میوه به جای انواع شیرینی‌ها مثل زولبیا و بامیه که فقط حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی (ویتامین‌ها و مواد معدنی) هستند، پرهیز از مصرف آب سرد و یا نوشیدنی‌های سرد در شروع افطار و پرهیز از پرخوری از دیگر توصیه‎های تغذیه‌ای برای حفظ سلامت روزاده‌داران در طول ماه مبارک رمضان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه