سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر چای سیاه، دشمن دیابت

خبر

چای سیاه، دشمن دیابت

اگر برای نوشیدن چای دنبال بهانه بودید، این خبر را بخوانید. محققان به تازگی بعد از بررسی 50 کشور اعلام کرده‌اند دیابت در کشورهایی که مردمش چای زیاد می‌نوشند، کمتر است. در دهه‌‌های اخیر شیوع بیماری دیابت نوع 2 در جهان بسیار زیاد شده است. متخصصان تخمین می‌زنند که تا سال 2030 بیش از 900 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شوند.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | WS327KA - Buy now New Balance 327 SEASONAL CLASSIC - adidas edge lux 120111741 black edition release

جالب است بدانید در میان کشورهای مورد بررسی ایرلند انگلیس و ترکیه بیشترین میزان مصرف چای سیاه را داشتند. در کره، برزیل و چین میزان مصرف این نوع چای در کمترین حد بود.

اگر چه این بررسی نمی‌‌تواند رابطه علت و معلولی را بین این دو نشان دهد اما با مصرف بیشتر چای سیاه میزان ابتلا به دیابت نوع 2 کم‌تر می‌شود. شاید علت این قضیه این باشد که این نوع چای بیشتر تخمیرشده و در حین این فرآیند ترکیبات فلاوونوئیدی به نام کاتکین که در چای سبز هم موجود است به ترکیبات پیچیده‌تری به نام تئافلاوین و تئاروبیگین تبدیل می‌شوند. با این حال هنوز نمی‌توان با دلیلی قانع کننده به دیابتی‌ها توصیه کرد که چای بیشتری بنوشند.

متخصصان توصیه می‌کنند محدود کردن غذاهای پرکالری و مصرف غذاهای پر فیبر مانند سبزیجات و میوه و غلات سبوس‌دار و لبنیات کم چرب می‌تواند برای دیابتی‌ها مفیدتر باشد. روزی نیم ساعت ورزش هوازی راه دیگری است که می‌تواند شما را در برابر دیابت حفظ کند.


منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه