سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر از این‌جا و آن‌جا، از دیروز تا امروز... - (از لابه‌لای خبرهای روزنامه‌ها،مجله‌ها و خبرگزاری‌ها) – مجله خواندنی شماره 90

خبر

از این‌جا و آن‌جا، از دیروز تا امروز... - (از لابه‌لای خبرهای روزنامه‌ها،مجله‌ها و خبرگزاری‌ها) – مجله خواندنی شماره 90

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 90، سال چهاردهم، بهمن و اسفندماه 1394، ص 26 تا 27

کشف تازهٔ سلطان اردوغان اول

سلطان رجب طیب اردوغان اول هنگام بازگشت از عربستان پس از دیدار با سلطان سلمان بن عبدالعزیز در پاسخ به این پرسش از سوی خبرنگاران که آیا برقراری نظام ریاست جمهوری و در عین حال، حفظ ساختار واحد دولت امکان پذیر است؟ گفت:
« نمونه‌ای از آن در جهان وجود دارد و اگر به آلمان دوران هیتلری نگاه کنید، می توانید آن را ببینید...»
خواندنی: این اظهار نظر، انسان را به یاد داستان  « خر » در پوست « شیر»  می‌اندازد.
خری پوست شیری به دست آورده بود و وارد روستایی شد. روستاییان از دیدن شیر همگی فرار کردند.« خر »که از این  رخداد سخت به هیجان آمده بود، با خود اندیشید بهتر است با « غرشی » روستاییان را چنان بترسانم که دیگر جرات باز گشت به ده را برای همیشه از دست بدهند و من بتوانم به آسودگی در این آبادی « بچرم » !
با این تصمیم، شروع به « عر عر » کرد. روستاییان که متوجه شده بودند که این شیر در حقیقت خری است در پوست شیر، پوست از رویش برداشتند و پس از کتک مفصل دوباره به بار کشی گماشتندش.

 

ادارات دولتی پرمصرفترین مشترکان برق

مدیر عامل شرکت توزیع برق ادارات دولتی را پرمصرفترین مشترکان برق ذکر کرد. به گزارش خراسان، هوشنگ فلاحیان در مراسم بهرهبرداری از نیروگاه خورشیدی 250 کیلوواتی در تهران گفت: برای کاهش مصرف برق باید از مشترکان خاص کار را شروع کنیم که این مشترکان ادارات دولتی هستند که 30 درصد برق را مصرف میکنند.

 

30 هزار پوند، قیمت «کودکان انتحاری» در پاکستان

دیلی میل:  افراط گرایان در پاکستان پسران کم سن و سال را می ربایند و آن ها را به عنوان «عاملان حملات انتحاری آماده به کار» به قیمت 30 هزار پوند می فروشند. یک منبع آگاه می گوید: حتی اگر این کودکان شست و شوی مغزی داده نشده باشند تا حمله انتحاری را اجرا کنند؛ کودکان در صورتی که بمب گذاری را انجام ندهند والدینشان تهدید به  مرگ می شوند.

 

واشنگتن پست: فاجعه منا باید شفاف بررسی شود 

فارس ـ روزنامه واشنگتن پست با اشاره به فاجعه منا که به واسطه بی‌کفایتی سعودیها رخ داد، نوشت: احمقانه است سعودیها فکر کنند که مسلمانان تا تضمین امنیتشان درباره سفر به عربستان برای حج تجدید نظر نمیکنند. این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: کشورهای مسلمان و عربستان سعودی باید تحقیقاتی شفاف و روشن درباره فاجعه منا صورت دهند و برنامه ریزی‌هایی را برای یک هماهنگی مفصل و بینالمللی حج در آینده آغاز کنند. تنها بقای زائران در خطر نیست بلکه پادشاهی سعودی نیز در معرض خطر قرار دارد.
خواندنی: آمریکای جهانخوار و مستکبر در پی روشن شدن فاجعهی « منا » است ؛ اما دستگاهها و نهادهای ایرانی مرتبط با حج و زیارت در پی « ماله‌کشیدن » به این فاجعه و گسیل چند ده هزار نفر دیگر به حج سال آینده و تحویل گرفتن چند صد جنازهٔ دیگرند؟!

 

سعودی ها درباره شیخ نمر عهد شکنی کردند

سخنگوی مرکز صدور فتاوای اهل تسنن در عراق معروف به «دار الافتاء»  ، به ایرناگفت : قراربود جناب مفتی اهل سنت عراق شیخ الصمیدعی برای آزادی و نجات شیخ نمر نزد پادشاه سعودی پادرمیانی کند. شیخ الصمیدعی متعاقب آن، نامه ای رسمی خطاب به پادشاه عربستان ارسال کرد و بعد از 10 تا 15 روز، نامه به دفتر ملک سلمان رسید و به ما خبر دادند که عربستان با پادرمیانی انجام گرفته موافقت کرده و حکم اعدام به تعویق می افتد به شرط این که دار الافتاء یک هیات بلندپایه از علما را برای دیدار با شخص ملک سلمان به ریاض اعزام کند. حتی عادل الجبیر در تماسی به شیخ الصمیدعی ابلاغ کرد که ملک سلمان در حاشیه نامه دار الافتاء نوشته است: پادرمیانی را پذیرفته است و حکم اعدام به تعویق بیفتد. در چنین حال وهوایی به یک باره شیخ الصمیدعی با من تماس گرفت و گفت: مصیبت بزرگ دیگری بر ما نازل شده است! با تعجب پرسیدم چرا؟ .. مگر چه شده! ؟ و ایشان خبر اعدام شیخ نمر را به من داد ، بهت زده شدم و گفتم: چه می گویید؟ و ایشان گفتند: طرح پادرمیانی ما را به هم ریختند و بازهم بدعهدی و پیمان شکنی با ما کردند.

 

وزیر امور خارجه عربستان ولادیمیر پوتین را متهم کرده...

وزیر امور خارجه عربستان ولادیمیر پوتین را متهم کرده که شیعه است.            
جواب ولادیمیر پوتین: اگه ایستادن مقابل شر و بودن باحق اسمش شیعه است از حالا من را یک شیعه بدانید.
وی گفت:  اگر ایستادن در کنار خیر و درستی و در مقابل خبیثان موجب شیعه بودن و بعد تکفیره، من در سازمان ملل شهادت میدهم شیعه و رافضی هستم.

 

در عهد دایناسورها  /  شمشیر و گلوله

منصور ترکی سخنگوی وزارت کشور حکومت عربستان سعودی در پی اعدام شیخ نمر و 46 تن دیگر گفت: اعدامیها را با گلوله و شمشیر کشتیم. به گزارش العربیه از 47 اعدام 4 مورد با گلوله بود و بقیه با شمشیر انجام گرفته است.

 

روزنامه اطلاعات 72 سال پیش

نورالله لارودی در خاطرات خود از بازداشتگاه انگلیسیان در شهر اراک (در دوران اشغال ایران در جنگ جهانی دوم) در کتاب اسیران ـ فجایع عمال تبهکار انگلیس در ایران ـ شرکت سهامی چاپ ـ تهران، فروردین 1332 ـ ر 193) مینویسد:

« چند نفر از بازداشتیها به خان‌صاحب (مسئول هندی بازداشتگاه) پیشنهاد کردند تا اجازه بگیرند جراید دیگری غیر از روزنامه اطلاعات برای مطالعه در اختیار آنان قرار بگذارد یا اجازه دهند خودشان [ وسیله بستگان ] از اراک خریداری و وارد بازداشتگاه نمایند.

ما همه میدانستیم روزنامه اطلاعات از هبوط آدم تا انقراض عالم، همیشه طرفدار دولت وقت است، چه صالح چه طالح. همواره پهلوان زنده را تحسین می‌کند و بنا براین محافظه‌کاری مطلق و خوردن  نان به نرخ روز، مثل شاخ‌شمشاد ایستاده و با هر وضعی سازگار است. بنابراین خواندن این روزنامه نه تنها در بازداشتگاه برای ما لطفی نداشت ؛ بلکه غالبا ما را عصبانی هم میکرد، زیرا بارها میدیدیم همین روزنامه مسببین بازداشت ما را مورد مدح و ثنا قرار میدهد و با وجود مشاهدهی تمام انحرافات و تعدیات و تجاوزات مصادر امور، باز ولکن معامله، نبود و نه کرسی فلک را زیر پای « تدین » ها و « سهیلی » ها میگذاشت تا خود پابرجا بماند » (ر 193).

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید