پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی فروش ۱۶۰۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه نوروزی کتاب «یاد یار مهربان»

رویدادهای فرهنگی

فروش ۱۶۰۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه نوروزی کتاب «یاد یار مهربان»

 

عقاب علی احمدی

پوستر دهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان

در نه سال گذشته، شهرداری تهران برای تجهیز کتابخانه های مدرسه های استان تهران، نمایشگاهی را با نام «یاد یار مهربان» برگزار کرده است. در روزهای برگزاری این نمایشگاه، نمایندگان مدرسه های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان های استان تهران با دریافت بن کارت های الکترونیک که تا مبلغ ویژه ای اعتبار دارد، از ناشران شرکت کننده در نمایشگاه،  کتاب خریداری می کنند تا به کتابخانه های مدرسه ها رونق بدهند. در چند سال گذشته، شهرداری تهران  به کتابخانه های خوابگاه های دانشجویی،  کتابخانه های همگانی و حوزه های علمیه هم برای خرید از این نمایشگاه بن کارت اهدا کرده است تا کتابخانه های این نهادها نیز از کتاب های تازه برخوردار شوند.

امسال با توجه به اینکه برگزارکنندگان این نمایشگاه می خواستند آن را در «باغ کتاب تهران» برگزار کنند، به سبب به پایان نرسیدن کار ساخت «باغ کتاب تهران»، برگزاری دهمین دوره این نمایشگاه از آبان ماه سال جاری به تاخیر افتاد تا سرانجام  قرار شد تا در روزهای پایانی سال ۱۳۹۱، از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه، برگزار شود. در چند سال گذشته، گروهی از شهروندان می خواستند از این نمایشگاه خرید کنند؛ اما امکانات لازم برای این کار پیش بینی نشده بود. از دو سال پیش این امکان برای خرید همه مردم از این نمایشگاه فراهم شد و در این دوره از نمایشگاه  یاد یار مهربان هم، همه مردم می توانند با تخفیف ۲۵ % از ناشران شرکت کننده کتاب بخرند. با توجه به در پیش بودن جشن نوروز، و رسم زیبا و نیکوی «عیدی دادن کتاب»، کسانی که می خواهند به دوستان و عزیران خود «کتاب» عیدی بدهند، می توانند با ۲۵% تخیفیف کتاب های درخواستی خود را از ناشران خریداری کنند.

نشانی نمایشگاه یاد یار مهربان:  بزرگراه حقانی (غرب به شرق) - پس از ایسستگاه متروی حقانی - بولوار کتابخانه ملی ایران، باغ کتاب تهران
بهترین راه رسیدن به نمایشگاه این است که با خط یک  مترو تا ایستگاه حقانی رفت. در بیرون ایستگاه  حقانی می توان از خودروهای ون که برای جابجاکردن مسافران در آنجا مستقر هستند، استفاده کرد و با آنها خود را به  باغ کتاب تهران  رسانید.


منبع: تارنمای ایرانچهر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه