شنبه, 15ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش بسکتبال کاپ آسیا؛ تیم ملی بسکتبال موفق به شکست قطر شد/ برتری در وقت اضافه

ورزش

بسکتبال کاپ آسیا؛ تیم ملی بسکتبال موفق به شکست قطر شد/ برتری در وقت اضافه

تیم ملی بسکتبال ایران دومین دیدار خود در رقابت‎های قهرمانی کاپ آسیا را با پیروزی برابر قطر به پایان رساند.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | nike fashion

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‎های ملی بسکتبال ایران و قطر در چارچوب سومین روز مسابقات قهرمانی کاپ آسیا امروز یکشنبه در توکیو ژاپن برگزار شد که طی آن شاگردان "مهمد بچیروویچ" با نتیجه 85 بر 75 به پیروزی دست یافتند.

بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران در حالی در این بازی به برتری دست یافتند که نتیجه هر دو کوارتر نیمه نخست بازی را با اختلاف امتیاز زیاد واگذار کردند. ضعف در کار گروهی، دفاع زیر حلقه و اشتباه در پرتاب‌ها به خصوص پرتاب‎های سه امتیازی از عوامل شکست تیم ملی ایران در نیمه نخست بازی بود.

البته بسکتبالیست‌های ایران می‎توانستند با سرعت دادن به بازی، جریان این مسابقه را به سود خود تغییر دهند. این کاری بود که آنها در کوارتر سوم به خوبی انجام دادند و توانستند به واسطه آن و با حملات پی در پی صاحب 21 امتیاز شوند. دفاع تیم ایران در این کوارتر به قدری بهتر بود که قطری‎ها تنها صاحب 6 امتیاز شدند اما اختلاف امتیاز ملی‎پوشان بسکتبال ایران در دو کوارتر نخست به قدری زیاد بود که با وجود برتری قاطع در این کوارتر، همچنان در مجموع بازنده بودند!

بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران با این شرایط کوارتر سوم را آغاز کردند. ادامه عملکرد خوبی که از کوارتر دوم آغاز شد، باعث شد آنها بالاخره در این کوارتر در مجموع امتیازها از قطر پیشی بگیرند. وقتی بازی در ثانیه‌های پایانی کوارتر چهارم با نتیجه 65 بر 66 به سود ایران در جریان بود، قطری‎ها با یک حمله فاصله امتیازی خود را یک امتیاز بیشتر (67 بر 66) کردند.

البته بلافاصله پرتاب سه امتیازی حامد آفاق ایران نتیجه بازی را 69 بر 67 به سود تیم ملی کشورمان کرد. حفظ این نتیجه می‌توانست موجب پیروزی نهایی تیم ایران شود اما قطری‎ها با انجام حمله‌ای که 2 امتیاز برای‌شان داشت، نتیجه بازی را در عدد 96 مساوی کردند تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

تیم ملی بسکتبال در نخستین وقت اضافه دیدار برابر قطر با حفظ عملکرد خوبی که از ابتدای نیمه دوم آغاز کرده بود موفق شد به برتری دست یابد.

تیم ملی بسکتبال در حالی با این شرایط موفق به شکست قطر شد که در رده بیستم رنکینگ جهانی قرار دارد اما قطری‌ها 16 پله پایین‌تر از ایران و در رده سی و ششم قرار دارند.

پیروزی برابر قطر دومین برد تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های کاپ آسیا بود. شاگردان بچیروویچ که روز گذشته با قرعه استراحت روبه‌رو بودند، جمعه و در روز نخست مسابقات موفق به شکست هند شده بودند.

دیدار تیم‌‎های ایران و قطر آخرین دیدار از روز سوم مسابقات بسکتبال کاپ آسیا بود. در چارچوب این روز از مسابقات  و پیش از دیدار تیم‌های ایران و قطر سه بازی برگزار شد که طی آن تیم‌های فیلیپین، لبنان و چین‎تایپه حریفان خود را شکست دادند. نتیجه کامل دیدارهای روز سوم مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا به شرح زیر است:

گروه A
* فیلیپین 85 - ازبکستان 50
* چین69 - لبنان 89

گروه B
* هند 88 - چین تایپه 113
* ایران 85 - قطر 75
(12 بر 23)، (14 بر 22)، (21 بر 6)، (22 بر 51)، (16 بر 6)

چهارمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا روز دوشنبه با برگزاری چهار دیدار دیگر در توکیو پیگیری می‌شود. در این روز از مسابقات تیم ملی بسکتبال ایران به مصاف چین تایپه می‎‏رود. برنامه کامل دیدارهای روز چهارم به شرح زیر است:
دوشنبه 27 شهریورماه
گروه A
* ماکائو - فیلیپین
* ازبکستان - چین

گروه B
* ژاپن - هند
* ایران - چین تایپه

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا که از 24 شهریورماه در ژاپن آغاز شد و تا اول مهرماه ادامه خواهد داشت. در پایان این رقابت‎ها تیم قهرمان سهمیه شرکت در رقابت‎های جام ملت‎های 2013 مردان آسیا را کسب می‎کند.

سه دوره ابتدایی رقابت‎های بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا با نام جام استانکوویچ برگزار شد و به ترتیب با قهرمانی تیم‎های قطر، اردن و لبنان به پایان رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه