یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته شانزدهم جام خلیج‌فارس؛ عبور از فولاد پاداش قهرمانی نیم فصل استقلال/ پرسپولیس و بازهم یک طلسم!

ورزش

هفته شانزدهم جام خلیج‌فارس؛ عبور از فولاد پاداش قهرمانی نیم فصل استقلال/ پرسپولیس و بازهم یک طلسم!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته شانزدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر در حالی چهارشنبه برگزار می‌شود که استقلال در آزادی با پیروزی برابر فولاد می‌تواند قهرمانی در نیم فصل لیگ را جشن بگیرد و پرسپولیس در مرداب انزلی به فکر سومین برد متوالی و تک رقمی شدنش در جدول است.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Nike

به گزارش خبرنگار مهر، هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا چهارشنبه با برگزاری 9 دیدار پیگیری می‌شود که تمام مدعیان در ورزشگاه خانگی به فکر پیروزی و حفظ جایگاه فعلی خود هستند، بازی‌هایی که در زیر به مهمترین اتفاقات و نکات قابل توجه آن اشاره می‌شود.

تراکتورسازی تبریز - آلومینیوم هرمزگان
صدرنشین لیگ در پایان هفته سیزدهم، در دو هفته اخیر 5 امتیاز مهم را از دست داده و تا رده چهارم سقوط کرده است. شاگردان تونی که حضورشان در لیگ قهرمانان فصل آینده آسیا قطعی شده، با انگیزه‌ای مضاعف و برای باقی‌ماندن در جمع بالانشینان تنها به پیروزی در این بازی فکر می‌کنند. هرچند تیم آلومینیوم هم درصورت برد در تبریز و شکست پیکان در شیراز، می‌تواند از جمع قعرنشینان جدا شود، پس شاگردان میثاقیان که نمی‌خواهند این فرصت مهم را از دست بدهند، روز سختی را برای تراکتوری‌ها رقم خواهند زد.

صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن اصفهان
جدال پائین جدولی‌ها بهترین عنوان برای این بازی است. آبادانی‌ها که وضعیت مناسبی در لیگ ندارند، در صورت پیروزی 2 بر صفر در این مسابقه بالاخره یک رده در جدول صعود خواهند کرد. در سوی دیگر میدان تیم ذوب‌آهن قرار دارد که قصد دارد در آبادان نخستین پیروزی خود در لیگ را تحت هدایت فرهاد کاظمی بدست آورد. با این پیروزی آنها با شرایط بهتری در ادامه مسابقات لیگ به میدان خواهند رفت.

فجرسپاسی شیراز - پیکان تهران
رویارویی پیرترین و جوان‌ترین مربیان لیگ در شیراز نبرد دو تیم جوان و پرنوسان لیگ است. مقاومت که در لیگ دوازدهم هیچگاه در خانه مغلوب نشده، برای اینکه از رده ششم پائین‌تر نرود، در روزی که حقیقی و محمدرضایی را در اختیار ندارد، باید 3 امتیاز خانگی را برابر پیکان کسب کند. شاگردان ویسی هم برای فرار از خطر قرار گرفتن در جمع فانوس بدستان باید با امتیاز شیراز را ترک کنند، به همین دلیل روز سختی را برای شیرازی‌ها رقم خواهند زد.

ملوان بندرانزلی - پرسپولیس
آخرین برد پرسپولیس در انزلی مقابل ملوان به روزهای پایانی سال 84 بر می‌گردد. سرخپوشان روز 24 اسفندماه آن سال در ورزشگاه تختی با نتیجه 3 بر یک میزبان سفیدپوش خود را شکست داده‌ بودند. پرسپولیس که با پیروزی مقابل ذوب‌آهن در هفته پانزدهم، برای نخستین مرتبه در فصل جاری دو برد متوالی را کسب کرده، برای بدست آوردن سومین 3 امتیاز متوالی، باید طلسم حدود 7 ساله را بشکند. این پیروزی می‌تواند بالاخره شاگردان ژوزه را به رتبه‌های یک رقمی جدول هم برساند.

در سوی دیگر میدان، ملوانی‌ها که پس از 4 پیروزی متوالی در هفته پانزدهم برابر پیکان در تهران شکست خوردند، برای حفظ جایگاه سوم و یا ارتقای آن به فکر پیروزی برابر پرسپولیس هستند. البته رویارویی مازیار زارع، حسین بادامکی، مهرداد اولادی و حتی پژمان نوری با تیم سابق خود در کنار ارزش 3 امتیاز آن، حساسیت‌های این دیدار را با بیشتر می‌کند.

صبای قم - راه‌آهن تهران
مرفاوی از روزی که هدایت صبا را برعهده گرفته، در آرزوی پیروزی در خانه است. در صورت برآورده شدن این آرزو در تقابل مهاجمان پیشین تیم ملی، صبا بالاتر از راه‌آهن در جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار می‌گیرد. البته راه‌آهن حریف ساده‌ای برای صبایی‌ها نخواهد بود، تیمی که هفته پیش با تساوی برابر مس کرمان از صعود به رده سوم بازماند. در این شرایط شاگردان دایی برای اینکه بیش از این از جمع بالانشینان فاصله نگیرند، باید با امتیاز قم را ترک کنند، اتفاقی که می‌تواند جایگاه بدتری را برای نماینده ایران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا رقم بزند.

گهر درود - مس کرمان
میزبانی در تهران، اتفاق ناخوشایندی برای نماینده لرستان در لیگ برتر است. آنها که با هدایت مایلی‌کهن هم در 3 بازی اخیر بدون امتیاز مانده‌‎اند، امیدوارند حداقل در این مسابقه امتیاز بگیرند تا به آینده امیدوارتر شوند. مایلی‌کهن که پیش از حضور در گهر، یکی از آلترناتیوهای قاسمپور برای هدایت مس کرمان بود، در این بازی باید مقابل تیمی امتیاز بگیرد که هفته قبل تا دقایق پایانی از راه‌آهن در خانه‌اش پیش بود اما در نهایت به کسب یک امتیاز بسنده کرد. تیمی که برای رسیدن به آرامش و فاصله گرفتن از انتهای جدول، می‌خواهد چهارمین باخت متوالی را به مردان شهر دورود تحمیل کند.

نفت تهران - سایپا البرز
شش بازی بدون پیروزی، نتیجه غیر قابل قبولی برای شاگردان نفتی منصور ابراهیم‌زاده محسوب می‌شود. آنها پس از پیروزی برابر صبا در هفته نهم لیگ، تا به امروز به ترتیب 3 تساوی و 3 شکست را تجربه کرده و به رده نهم سقوط کرده‌اند. نفتی‌ها در بازی فردا برابر تیمی به میدان می‌روند که همانند آنها بدون تماشاگر است، تیمی که در 3 بازی گذشته خارج از خانه مغلوب شده است و برخلاف دیدارهای خانگی، در مسابقاتی که میهمان است، یک ناکام بزرگ بوده است. همه منتظرند ببیند در این بازی نوار ناکامی‌های نفت پاره می‌شود و یا سایپا طلسم ناکامی خارج از خانه را می‌شکند.

سپاهان اصفهان - داماش گیلان
قهرمان سه دوره گذشته لیگ این ‌روزها اسیر مشکلات حاشیه‌ای است. از بحث جدایی بازیکنان گرفته تا روند پرنوسان در لیگ. آنها که هنوز شانس قهرمانی در نیم فصل - به شرط برد در دو بازی آینده و ناکامی استقلال در دو مسابقه پیش رو- را دارند، باید ابتدا با مشکلات درون تیمی خود کنار بیایند و سپس به فکر رویارویی با تیم آماده داماش گیلان باشد. ناکامی در این بازی نه تنها شاگردان کرانچار را از قهرمانی در نیم فصل دور می‌کند، بلکه می‌تواند آنها را به رده ششم بفرستد.

در نقطه مقابل اما شاگردان درخشان که از 3 بازی گذشته 7 امتیاز گرفته و نشان داده‌اند تغییرات کادر فنی در این تیم بسیار مثبت بوده، برای گرفتن امتیاز به اصفهان سفر کرده‌اند، امتیازی که برای آنها جهت دور شدن از جمع فانوس بدستان ضروی است.

استقلال تهران - فولاد خوزستان
قهرمانی زودهنگام در نیم فصل پاداش پیروزی شاگردان قلعه‌نویی مقابل مردان مربی پیشین تیم ملی در آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ است. آنها که در این مسابقه دوباره جواد نکونام و آرش برهانی را در ترکیب اصلی خود می‌بینند، با قدرت تهاجمی بیشتر به فکر ذوب کردن فولاد و گرفتن جشن قهرمانی نیم فصل در ورزشگاه آزادی هستند.

البته شاگردان حسین فرکی هم که در 5 بازی گذشته شکست نخورده و 11 امتیاز بدست آورده‌اند، برای ادامه روند بدون باخت و نزدیک شدن به جمع مدعیان، به 3 امتیاز این بازی چشم دوخته‌اند، نتیجه‌ای که سایر مدعیان لیگ را خوشحال کرده و قهرمانی استقلال در نیم فصل را به تعویق می‌‎اندازد.

برنامه دیدارهای هفته شانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
چهارشنبه - 08/09/1391
* تراکتورسازی تبریز - آلومینیوم هرمزگان، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام تبریز
* ملوان بندرانزلی - پرسپولیس، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی انزلی
* صنعت‌نفت آبادان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی آبادان
* فجرسپاسی شیراز - پیکان تهران، ساعت 15:15، ورزشگاه دستغیب شیراز
* صبای قم - راه‌آهن تهران، ساعت 15:15، ورزشگاه یادگار امام قم
* گهر درود - مس کرمان، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی تهران
* نفت تهران - سایپا البرز، ساعت 15:15، ورزشگاه دستگردی تهران
* سپاهان اصفهان - داماش گیلان، ساعت 15:15، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
* استقلال تهران - فولاد خوزستان، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی لیگ برتر:
1- استقلال 31 امتیاز
2- سپاهان 27 امتیاز
3- ملوان 25 امتیاز
4- تراکتورسازی 24 امتیاز - تفاضل گل 9+
5- سایپا 24 امتیاز - تفاضل گل 4+
------------------------------------------
10- پرسپولیس 20 امتیاز
-----------------------------------------
15- آلومینیوم 15 امتیاز
16- ذوب‌آهن 12 امتیاز
17- نفت آبادان 9 امتیاز
18- گهر دورود 8 امتیاز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه