شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش سخنان كامل فتح‌الله‌زاده و فردوسی‌پور - هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب ۹۰ گذشت

ورزش

سخنان كامل فتح‌الله‌زاده و فردوسی‌پور - هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب ۹۰ گذشت

برنامه ۹۰ شب گذشته به مانند همیشه جالب و محور اصلی آن، پیرامون لغو بازی استقلال و داماش و بررسی هفته هفدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بر‌ترین بازیکن نیم فصل کدام بازیکن است؟ ۱ ـ امید ابراهیمی ۲ ـ جلال رافخاهی ۳ ـ مهدی رحمتی ۴ ـ بهادر عبدی ۵ ـ عبدالله کرمی ۶ ـ پژمان منتظری که در پایان نزدیک ۴۲ درصد رحمتی، ۱۶ درصد رافخاهی و ۱۴ درصد منتظری را برگزیدند.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | SBD - 100 Release Date - nike lebron ambassador 7 360 2017 edition appraise Tech Grey CT8527 - nike lunar woven chukka rainbow color wheel drive

برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه آغاز شد و در ادامه به حواشی پرداخت. این برنامه، همچون دوشنبه شب‌های هر هفته، از شبکه ۳ پخش و طی برنامه، بازی تیم‌های لیگ بر‌تر به تصویر کشیده شد.

به گزارش «تابناک»، محمد فنایی، کار‌شناس حضوری داوری برنامه نود بود که درباره مسائل داوری اظهار نظر کرد. وی پیرامون لغو بازی استقلال و داماش گفت: همه تیم‌ها باید پیش بینی هر چیزی را بکنند و این اگر هواپیما نبود وسیله جایگزین باید آماده باشد.

کار‌شناس همچنین با اشاره به بازی پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: نباید از مظفری‌زاده انتظار داشت که بازی را به دلیل آلودگی هوا قطع می‌کرد، زیرا این تصمیم به عهده مسئولان استانی و سازمان لیگ است.

قاسم دهنوی: عمدا به مچ یوسفی زدم!

قاسم دهنوی مهمان حضوری دیشب برنامه نود بود که تا سال ۸۱ کارگری می‌کرد؛ اما به یکباره زندگی او تغییر کرد و تلاش‌هایش نتیجه داد تا حالا او پیراهن تیم ملی ایران را هم بر تنش کند.

وی با بیان این سخنان می‌گوید: من در یک کارخانه فرش بافی کار می‌کردم. صبح‌ها کار و بعد از ظهر‌ها تمرین می‌کردم. در آن زمان عضو تیم شهرداری مشهد بودم و حتی قرار بود من را در کارخانه استخدام کنند. یک روز با تیم برق شیراز بازی داشتیم که آقای احمد‌زاده بازی من را دید و من به تیم برق رفتم. به هر حال در فوتبالم مدیون خیلی‌ها هستم و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.
او همچنین درباره نرفتنش به استقلال گفت که به دلیل آماده نبودن پیش پرداخت نقدی به این تیم نرفت!

وی ادامه داد: پس از مذاکرات اولیه به تهران آمدم و قرار بود ۳۰ درصد مبلغ قراردادم را ابتدا دریافت کنم. تا ساعت ۲ بعدازظهر هم منتظر ماندم تا چک اول این باشگاه پاس شود، اما این اتفاق نیفتاد و به همین دلیل هم من تشخیص دادم که به پیشنهاد خوب تراکتورسازی پاسخ مثبت بدهم.

بنا بر این گزارش، وی در خصوص ضربه‌ای که به ارشاد یوسفی وارد کرده بود، گفت: ارشاد هم وقت تلف می‌کرد، هم اینکه یک میلیون به من بدهکار بود که پس هم نمی‌داد. به همین دلیل رفتم تا مچ پای وی را بزنم.
دهنوی با خنده گفت: یوسفی جایی گیر کرده بود، یک میلیون از من دستی گرفت که هنوز پس نداده است.
 
درگیری فتح‌الله‌زاده و فردوسی‌پور!

حاجی: برای سیما متأسفم که مجری‌ مثل تو دارد؟

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در جریان پخش زنده برنامه تلویزیونی ۹۰ با مجری این برنامه درگیری لفظی پیدا کرد.

در برنامه این هفته ۹۰ به تعویق دیدار استقلال تهران و داماش گیلان پرداخته شد و مسئولان این برنامه در این خصوص با علی فتح‌الله‌زاده تماس گرفتند.
مدیرعامل استقلال تلاش کرد، تعویق این دیدار را طبیعی نشان دهد، ولی مجری برنامه ۹۰ با سخنان او قانع نشد.

سرانجام بحث مجری ۹۰ با فتح‌الله‌زاده بالا گرفت و ناگهان مدیرعامل استقلال از کوره در رفت و با دروغگو خطاب کردن فردوسی‌پور گفت: برای صدا و سیما متأسفم که مجری مثل تو دارد که به آسانی می‌تواند روی آنتن هرچه می‌خواهد بگوید.

فتح‌الله‌زاده با بیان این جمله که تو صلاحیت پرسیدن از من را نداری تلفن را قطع کرد که حیرت مجری ۹۰ را در پی داشت.

البته دقایقی بعد فتح الله‌زاده دوباره به روی آنتن برگشت و درباره دریافت لقب شوالیه نیز توضیحات مفصل داد!

رحیمی: دستور لغو بازی استقلال، داماش از جای دیگری بود!

لغو بازی داماش و استقلال به دلیل کنسل شدن پرواز تهران ـ رشت، مهمترین سوژه برنامه دیشب بود.
درخشان لغو شدن این بازی را بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری‌ها دانست و از اینکه استقلالی‌ها با اتوبوس به رشت نیامده بودند، معترض بود.

الماسخاله، رئیس هیأت فوتبال گیلان نیز این مسأله را در شأن فدراسیونی که به عنوان بهترین فدراسیون آسیا برگزیده شده ندانست و گفت: همه راه‌ها به سمت رشت باز بوده و آنها می‌توانستند به آسانی با اتوبوس به رشت بیایند.

خوروش سرپرست سپاهان نیز به این مسأله معترض بود و گفت: تیم ما پارسال با همچین مشکلی روبه‌رو بود و باید در برف و کولاک به رشت می‌رفت و فدراسیون ما را مجبور کرد این کار را انجام دهیم و ما هم پس از سفر به تهران با اتوبوس به رشت رفتیم.

رحیمی مدیرعامل سپاهان در این رابطه گفت: فدراسیون با این کار خود به مشکل می‌خورد چون از این به بعد هر پروازی لغو شود، باشگاه‌ها می‌خواهند بازی خود را به تعویق بیندازند. من مطمئنم دستور لغو این بازی از جای دیگری به غیراز فدراسیون صادر شده است و مسئولیت این حرف خودم را هم می‌پذیرم چون وقتی از نبی پرسیدم بازی استقلال چه سرانجامی دارد، گفت: نمی‌دانم که بازی کنسل شده است. رحیمی تعویق بازی استقلال با داماش را به ضرر سپاهان دانست و گفت: استقلال اکنون در شرایطی به مصاف داماش می‌رود که از نتیجه بازی ما آگاه است و بهتر می‌تواند برنامه‌ریزی کند.

امیر عابدینی، مدیرعامل داماش گیلان نیز گفت: دیروز اتوبوس‌های زیادی از تهران به رشت حرکت کرده و این نشان می‌دهد، جاده باز بوده است. پشت سر استقلال یک وزارتخانه است که می‌خواهد هر گونه که شده مشکلات تیم را حل کند. همه ابزار برای آمدن به رشت فراهم بود اما ماجدی سرپرست استقلال اتوبوسی که برای اعزام استقلال به رشت را در نظر گرفته بود کنسل کرد.

وی همچنین از برگزاری بازی در ورزشگاه عضدی خبر داد و گفت: تغییر محل برگزاری بازی بر عهده سازمان لیگ است، نه باشگاه داماش.

فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال در این خصوص پشت خط تلفنی برنامه آمد و گفت: اگر تیم‌های دیگر هم چنین مشکلی داشتند، حتماً سازمان لیگ بازی‌ها را لغو می‌کرد. ما از ساعت ۳ تا ۸ شب در فرودگاه بودیم و ساعت ۹ به ما اعلام شد که پرواز لغو شده است، اما ما پس از لغو پرواز، هر چه تلاش کردیم نتوانستیم شرایط سفر با اتوبوس را فراهم کنیم. لغو بازی به ضرر تیم من تمام شده، چون بچه‌های من دو روز است که تمرین نکرده‌اند و نتوانستیم هتل مناسبی هم در رشت پیدا کنیم.

 فردوسی‌پور در حین صحبت بر سر همین موضوع، به فینال لیگ قهرمانان چند سال پیش و جدال بارسلونا و اینترمیلان ـ که طی آن تیم بارسلونا مجبور شد به علت آلودگی هوا با اتوبوس رهسپار محل مسابقه شود ـ اشاره کرد که این موضوع موجب عصبانیت فتح‌الله‌زاده شده و خطاب به فردوسی‌پور گفت: برای تلویزیون متأسفم که آدم دروغگویی مثل شما را به عنوان مجری برگزیده است، تو لیاقت صحبت کردن با من را نداری و گوشی را قطع کرد.

عابدینی: ضعف فدراسیون مشخص شد

فدراسیون فوتبال بنا بر هیچ قانونی نمی‌تواند این مسابقه را به تعویق بیندازد؛ نه برف آمده، نه باران آمده، نه جاده بسته بوده. در جاده، رفت‌وآمد برای همه وجود داشته اما آقایان می‌گویند ما تنها باید با هواپیما سفر کنیم، چون نمی‌توانیم سوار اتوبوس شویم! این آقایان مگر در این مملکت زندگی نمی‌کنند؟ این مسابقات در ایران برگزار می‌شود.

من یک نکته‌ای را یادآوری می‌کنم؛ وای به حال فدراسیون فوتبال. زمان برگزاری جام باشگاه‌های اروپا به دلیل آتشفشانی که فعال شده بود، تیم‌ها نمی‌توانستند به انگلیس پرواز کنند. بارسلونا از اسپانیا با اتوبوس به لندن رفت و روز بازی خودش را رساند. مسافت بارسلون و لندن را بررسی کنید، ببینید آن‌ها چقدر سوار اتوبوس بوده‌اند.
 بارسایی‌ها این مسیر را رفتند و مسابقه را برگزار کردند. نگفتند چون پرواز اختصاصی ما نمی‌تواند در لندن فرود بیاید ما نمی‌آییم. کاش ما یاد بگیریم فوتبال برگزار کنیم، نه اینکه بازی برگزار کنیم. به هر بهانه‌ای مردم را اذیت نکنیم.

وی در ادامه گفت: ایشان متوجه نیستند که از چه قدرتی بهره برده‌‌اند تا بازی را عقب بیندازند. ایشان مدیر دولتی است. این باعث وهن فوتبال و ورزش است. اصلا لازم نبود ۲۴ ساعت زود‌تر بیایند. مگر چهار ساعت توی اتوبوس بنشیندد چه اتفاقی می‌افتد؟ ساعت ۵ بعد از ظهر پرواز استقلال کنسل شده و اگر‌‌ همان موقع با اتوبوس می‌آمدند ساعت ۹ رشت بودند.

اتفاق مشابهی برای تیم ما افتاد. می‌خواستیم برویم اصفهان اما پرواز لغو شد. تیم ما با اتوبوس رفت اصفهان. ساعت ۶ صبح رسیدیم اصفهان و ساعت ۳ بعد از ظهر رفتیم توی زمین. به خاطر اینکه استقلال عقبه‌ای دارد و ما احترام هم برای آن احترام قائل هستیم، باید قانون به سود آن‌ها چرخش پیدا کند؟ اگر این عدم مدیریت نیست؛ پس چیست؟


سفرنامه پرماجرا به رشت!

همه آنچه پس از لغو یک روزه بازی استقلال و داماش رو به رویمان قرار گرفت این بود؛ اعتراض! اعتراض هم از جبهه استقلالی‌ها که خود را محق می‌دانستند و اعتراض از جانب مسئولان باشگاه داماش و حتی سپاهانی‌ها!

وقتی خبر آمد پرواز استقلال به سوی رشت لغو شده (خبری که ساعت ۳۰/۲۰ یکشنبه شب به همه جا مخابره شد) بهروان اعلام کرد بازی لغو نخواهد شد! اظهار نظری که به نظر می‌رسید، با توجه به قوانین سازمان لیگ نسنجیده باشد. ساعاتی بعد بهروان که گفته بود آبی‌ها باید در زمان مقرر با داماش بازی کنند، خبر از لغو بازی داد تا مشخص شود او چندان جوانب کار را نسنجیده است. خود قانون می‌گوید، تیمی که روز بازی به هر دلیل به شهر مورد نظر برسد، یک روز بعد برابر حریف قرار می‌گیرد.

بهروان ساعاتی پس از آن اظهار نظر از این قانون پرده برداشت تا مشخص بشود اگر آبی‌ها‌‌ همان ساعت هم با اتوبوس به رشت می‌رفتند، بازی‌شان سه شنبه (امروز) برگزار می‌شد.

گفته می‌شد جز تماسی که فتح‌الله‌زاده و دیگر مسئولان باشگاه استقلال با بهروان داشته‌اند نکونام نیز تماسی با بهروان داشته و شرایط را برای وی توضیح داده که این موضوع به نرمش رئیس سازمان لیگ منجر شده است.
 
باز شدن پای طرح زوج و فرد به ۹۰!

در بخشی از ۹۰ تا ۹۰ برنامه، محمود یاوری با اشاره به دلیل فروش حقیقی گفت: رویانیان قول داده برای تیم ما اسپانسر جذب کند و پنجاه تا شصت هزار لیتر بنزین هم به تیم ما بدهد.

رویانیان در این بخش با اشاره به رابطه خود با فتح‌الله‌زاده گفت: فتح‌الله‌زاده همه چیز ما را از ما گرفته است، حتی نظامی‌گری مرا. ما با هم قرار گذاشته‌ایم در روزهای زوج با هم دعوا نکنیم و در روزهای فرد با یکدیگر صحبت کنیم.

چرا سپاهانی‌ها ناراحتند و چرا عابدینی واکنش نشان داد؟

عابدینی به یک بازی اشاره دارد که سازمان لیگ این تیم را مجبور کرد با اینکه روز بازی به شهر مورد نظر رسیده، اما برابر حریف قرار گرفته است. اگر این گونه باشد، بی‌گمان اعتراض عابدینی پذیرفتنی خواهد بود.

چرا قانون تنها باید در قبال استقلال به اجرا در بیاید و اگر سخنان عابدینی درست است چرا در قبال این تیم قانون لغو بازی به اجرا درنیامده است؟ اما چرا سپاهانی‌ها هم در این دعوا خود را به میان انداخته‌اند؟

شاید آن‌ها نیز محق باشند، زیرا حالا استقلال در شرایطی برابر داماش قرار می‌گیرد که می‌داند نتیجه بازی سپاهان برابر آلومینیوم هرمزگان به اصطلاح چند، چند شده است.

اعتراض سپاهانی‌ها ناشی از آگاهی استقلالی‌ها از نتیجه بازی این تیم برابر حریف بندری‌شان است. در این حال و هوا که هر کسی می‌رسید اعتراضی می‌کرد و استقلالی‌ها می‌کوشیدند پاسخ‌های قانع کننده‌ای بدهند. علی فتح‌الله‌زاده هم به تندی پاسخ عابدینی را داد تا سخنانی را که او در مدح و ستایش عابدینی یک روز پیش از بازی گفته بود از ذهن پاک بشود.
به هر شکل استقلالی‌ها به رامسر رسیدند و از آنجا با اتوبوس به رشت رفتند، هر چند میان راه گفته شد، اتوبوس استقلالی‌ها دچار نقص فنی شده و آبی‌ها مجبور شدند با خودروهای شخصی به رشت برسند. به هر شکل این سفر پرماجرا پس از جنجال‌های فراوان به پایان رسید و بازی‌‌ همان گونه که استقلالی‌ها می‌خواستند در اعتراض داماشی‌ها و حتی سپاهانی‌ها لغو شد!

سخنان کامل فتح‌الله‌زاده و فردوسی‌پور

فتح الله‌زاده: آقای فردوسی‌پور شما دارید از ادب خارج می‌شوید!

در برنامهٔ نود شب گذشته در مورد به تعویق افتادن بازی داماش گیلان و استقلال تهران و دلایل تعویق آن بررسی شد؛ یکی از دلایلی که توسط مدیر عامل استقلال برای به تعویق افتادن این بازی ارائه شده بود، کنسل شدن پرواز‌ها بود.

زمانی که علی فتح الله‌زاده درباره این موضوع داشت توضیح می‌داد، اشاره کرد که من مدرک خبر کنسلی پرواز‌های فرودگاه را که مربوط به ساعت ۹ شب می‌شود، برای شما می‌فرستم.
فردوسی‌پور: این را که ارسال می‌کنید، قراره نامه جواد نکونام از اوساسونا هم ارسال کنید..
فتح الله‌زاده: چرا همه چی و به هم دیگه ربط می‌دید؟
فردوسی‌پور: آهان راستی جواد نکونام بازی بارسلونا و اوساسونا مجبورشون کردند رفتند اونجا برای بازی... بازیکنای شما از مسی چی کمتر دارند... البته باید بگی چی بیشتر دارند؟
فتح الله زداده: شما چرا دارید این جوری صحبت می‌کنید؟ شما دارید از ادب خارج می‌شوید!
فردوسی‌پور: من چه بی‌ادبی کردم؟
فتح الله‌زاده: ما کی گفتیم نمی‌خوایم با اتوبوس بریم؟
فردوسی‌پور: نخواستید دیگه...
فتح الله‌زاده: من برای این تلویزیون متأسفم که آدمی مثل تو در مقابل آدم‌ها دروغ حرف می‌زنه...
فردوسی‌پور: آخه من چه دروغی گفتم...
فتح الله‌زاده: شما صلاحیت صحبت با من رو ندارید..! و تلفن قطع کردند..
فردوسی‌پور در بهت و تعجب کامل: این هم سخنان مدیر عامل استقلال بود که شنیدم... ه.. ه..

ما البته پرسش‌های دیگری از ایشان در مورد لقب شوالیه هم داشتیم که حالا آیتمی در این مورد داریم، پخش می‌شود. اگر دوست داشتند پاسخگو باشند.
پس از سلام دوباره، فردوسی‌پور در ابتدا بلافاصله از او پرسید: فقط من الان دوباره صلاحیت پیدا کردم..؟
فتح الله‌زاده: این به صلاحیت ربطی نداره. ظاهرا شما با توهین کردن به افراد احساس می‌کنید...
فردوسی‌پور: من چه توهینی کردم؟؟ چرا دوست دارید بازی کنید با افکار عمومی؟
فتح الله‌زاده: به من داری می‌گی که شما گفتید سوار اتوبوس نمی‌شید.
فردوسی‌پور: این توهینه؟؟
فتح الله زداه: بله شما می‌گوید که خارجی‌ها رو به زور با اون هیبتشون سوار اتوبوس می‌کنند، ما سوار نمی‌کنیم.

پرسش و پاسخ نظرسنجی نود

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بر‌ترین بازیکن نیم فصل کدام بازیکن است؟

۱ ـ امید ابراهیمی ۲ ـ جلال رافخاهی ۳ ـ مهدی رحمتی ۴ ـ بهادر عبدی ۵ ـ عبدالله کرمی ۶ ـ پژمان منتظری
که در پایان نزدیک ۴۲ درصد به رحمتی، ۱۶ درصد به رافخاهی و ۱۴ درصد به منتظری رأي دادند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه