پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش کشتی آزاد جام علی علی اف در روسیه؛ کسب دو مدال باارزش کشتی در روسیه

ورزش

کشتی آزاد جام علی علی اف در روسیه؛ کسب دو مدال باارزش کشتی در روسیه

در پایان رقابت‌های جهانی کشتی آزاد جام علی علی اف روسیه که روزهای یازدهم و دوازدهم آذر ماه و با شرکت کشتی‌گیرانی از ایران، روسیه، اوکراین، قزاقستان، ازبکستان، اوکراین، بلاروس و چند کشور دیگر در شهر ماخاچ کالا پایتخت جمهوری داغستان روسیه برگزار شد، احسان امینی در وزن ۸۴ کیلوگرم و حامد طالبی زرین کمر در وزن ۹۶ کیلوگرم صاحب دو مدال برنز شدند و پنج آزادکار دیگر کشورمان به مقام پنجم رسیدند.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Women's Nike shoes, clothing and accessories

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام علی علی اف روسیه در حالی به پایان رسید که کشتی‌گیران کشورمان تنها دو مدال برنز در این رقابت‌ها به دست آوردند.

به گزارش «تابناک»، تیم برگزیده کشتی آزاد ایران در پایان مسابقه‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام علی علی اف ‌در جمهوری داغستان روسیه، توسط احسان امینی ‌در وزن ۸۴ کیلوگرم و حامد طالبی زرین کمر‌در وزن ۹۶ کیلوگرم فقط صاحب دو مدال برنز شد و پنج نماینده کشورمان نیز به مقام پنجم رسیدند.

در روز دوم این مسابقات، حامد طالبی در وزن ۹۶ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و مهران میرزایی و عباس طحان در وزن ۹۶ کیلوگرم، آرش دنگسرکی در وزن ۶۰ کیلوگرم و پرویز هادی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم پنجم شدند.

بر این اساس، در وزن ۹۶ کیلوگرم حامد طالبی زرین کمر پس برتری مقابل دو کشتی گیر روس در مرحله نیمه نهایی مقابل شامیل احمد اف قهرمان سابق جوانان جهان از روسیه شکست خورد و راهی دیدار رده بندی و با پیروزی برابر عباس طحان صاحب مدال برنز شد. طحان در همین وزن در دور نخست مقابل شامیل احمداف روس شکست خورد و در دیدار رده بندی مغلوب طالبی شد و به مقام پنجم رسید.

مهران میرزایی در وزن ۹۶ کیلوگرم که در دور نخست مقابل عبدالسلام گادیسوف قهرمان اروپا در دو تایم با نتیجه چهار بر صفر و سه بر یک مغلوب شده بود با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به دیدار رده بندی راه یافت؛ اما در این مرحله مقابل کشتی گیر جمهوری آذربایجانی مغلوب شد و به مقام پنجم رسید. الیاس بختیاری در همین وزن در دور نخست مقابل نماینده روسیه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم پرویز هادی که در دور نخست مقابل کشتی گیری از روسیه به پیروزی رسیده بود در دور دوم مقابل محمد رضا آذرشکیب دیگر نماینده کشورمان در سه زمان به پیروزی رسید، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف روس خود دارنده مدال جوانان جهان مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد و در این مسابقه مقابل حریف اوکراینی خود شکست خورد و به مقام پنجم رسید. در همین وزن آذرشکیب که در دور اول حریف روس خود را شکست داده بود با توجه به حضور نیافتن هادی در دیدار فینال شانس کسب مدال را از دست داد.

روسلان شیخ اف بلاروسی دارنده مدال برنز جهان که اخباری مبنی بر خداحافظی وی به گوش می‌رسد، در زادگاه خود و در رقابت‌های وزن ۱۲۰ کیلوگرم به میدان رفته بود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم آرش دنگسرکی که در دو دور حریفانی از روسیه را مغلوب کرده بود در دیدار نیمه نهایی مقابل کشتی‌گیر دیگری از کشور میزبان مغلوب شد و در دیدار رده بندی نیز مقابل حریفی از روسیه شکست خورد و به مقام پنجم رسید. دولت نیازبیکوف قزاقستانی دارنده مدال برنز جهان از نفرات سر‌شناس حاضر در این وزن بود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم ایمان محمدیان دردور اول مقابل حریف روس خود شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در همین وزن، مصطفی حسین خانی پس از برتری مقابل کشتی‌گیری از جمهوری آذربایجان در دور دوم به حریف روس خود باخت و نتوانست صاحب مدالی شود.

روز (شنبه) در رقابت‌های سه وزن نخست این مسابقات احسان امینی نماینده وزن ۸۴ کیلوگرم کشورمان به مدال برنز دست یافت و محمد جواد ابراهیمی در همین وزن به مقام پنجم رسید.

رده‌بندی نهایی رقابت‌های بین‌المللی جام علی‌اف روسیه اعلام شد

پیکارهای بین‌المللی کشتی آزاد جام علی علی اف روسیه در حالی در روزهای شنبه و یکشنبه یازدهم و دوازدهم آذر ماه در ماخاچ کالای روسیه برگزار شد که تیم کشورمان با کسب دو مدال برنز به کار خود در این جام پایان داد.

تیم منتخب کشتی آزاد ایران در پایان این رقابت‌ها توسط احسان امینی در وزن ۸۴ کیلوگرم و حامد طالبی زرین کمر در وزن ۹۶ کیلوگرم به دو مدال برنز دست یافت و نمایندگان اوزان دیگر از دستیابی به مدال ناکام ماندند.

بنا بر این گزارش رده‌بندی انفرادی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱ ـ آرتم گبک (روسیه) ۲ ـ اسماعیل موسکایف (روسیه) ۳ ـ شامیل سالیخوف (روسیه) و قاضی مراد رشید (روسیه)
۶۰ کیلوگرم: ۱ ـ رستم عبدالرشیدوف (روسیه) ۲ ـ آرسن کورماگمدوف (روسیه) ۳ ـ دولت نیازبیکوف (قزاقستان) و احمد گارزاتیلوف
۶۶ کیلوگرم: ۱ ـ الیاس بیک بولاتوف (روسیه) ۲ ـ عظمت بولاتوف (روسیه) ۳ ـ احمد چاکایف (روسیه) و دیوید صفریان (ارمنستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱ ـ حاجی حاجی‌اف (روسیه) ۲ ـ رشید قربان‌اف (قزاقستان) ۳ ـ حبیب باتیروف (روسیه) و صبا خوبژتی (روسیه)

۸۴ کیلوگرم: ۱ ـ شامیل کودیاماگمدوف (روسیه) ۲ ـ عبداله تیم (روسیه) ۳ ـ رشید سعداله‌یف (روسیه) و احسان امینی (ایران)
۹۶ کیلوگرم: ۱ ـ عبدالسلام گادیس‌اف (روسیه) ۲ ـ شامیل احمداف (روسیه) ۳ ـ حاجی علی‌جانوف (جمهوری آذربایجان) و حامد طالبی زرین کمر (ایران)
۱۲۰ کیلوگرم: ۱ ـ ماگومد حاجی نوراسالوف (روسیه) ۲ ـ خزیر دورگایف (روسیه) ۳ ـ موردیان خوشتوف (اوکراین)
 و علی عیسی‌یف (جمهوری آذربایجان)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه