جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان / رحیمی و یزدانی هم طلایی شدند

خبر

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان / رحیمی و یزدانی هم طلایی شدند

رضا یزدانی قهرمان وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد جهان با برتری 4 بر 2 مقابل ختاگ گازیموف قهرمان سال 2010 جهان و برنده مدال برنز المپیک لندن، و روسی الاصل از جمهوری اران (آذربایجان) شد تا از سه مدال طلای روز اول مسابقات جهانی، دو مدال طلا نصیب ایران شود. پیش از این حسن رحیمی مقابل آمیت کومار از هند و دو بر یک به برتری رسید و قهرمان جهان شد .

shock drop air force 1 full uv reactive | nike air failed status in windows 7 2017 - Buy Online - nike lunar air force 1 white ice hockey tickets for Women & Men - FitforhealthShops

دیدارنهایی وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست، نبرد دو قهرمان اخیر جهان بود. یک طرف میدان رضا یزدانی قهرمان سال 2011 جهان ایستاده بود و در طرف دیگر ختاگ گازیموف قهرمان سال 2010 جهان از آذربایجان قرار داشت.


در سه دقیقه اول گازیموف یزدانی را در خاک نشاند و دو امتیاز گرفت اما یزدانی در دقیقه دوم از پای راست حریف از زیرهای همیشگی اش گرفت و نتیجه را 2 بر 2 کرد. یزدانی در ادامه برای کنده کشی اقدام کرد که بی نتیجه بود. سه دقیقه اول با همین نتیجه به پایان رسید.


در سه دقیقه دوم یزدانی روی سر و دست حریف کار کرد و در دقیقه پنجم سرانجام گازیموف را از نفس انداخت و به پشتش رفت تا دو امتیاز بگیرد و قهرمان جهان شود.


به گزارش «تابناک»، در پایان روز اول رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در مجارستان رحیمی که در المپیک لندن با شکست مقابل کومار از کسب مدال بازمانده بود نه تنها انتقام شکست المپیک را از این کشتی‌گیر گرفت بلکه بعد از42 سال کشتی آزاد ایران را در وزن اول صاحب مدال طلا کرد.


 در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، رضا یزدانی پس از استراحت در دور اول، موفق شد در دور دوم ایوان یانکوفسکی از بلاروس را با نتیجه 7 بر 3 شکست دهد و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابد.

یزدانی در سه دقیقه اول، ابتدا از تشک بیرون رفت و یک امتیاز به حریف داد اما پس از آن با یک زیر یک خم و خاک کردن حریف دو امتیاز گرفت و تایم اول را با پیروزی 2 بر 1 به پایان رساند. در ابتدای تایم دوم هم یزدانی با یک زیر یک خم توانست دو امتیاز دیگر کسب کند و با خارج کردن حریف از تشک 5 بر یک جلو افتاد. یزدانی پس از آن حریف را خاک کرد و دو امتیاز دیگر گرفت و 7 بر یک پیش افتاد اما با خاک شدن توسط حریف نتیجه 7 بر 3 شد.


یزدانی که توسط خادم و اسماعیل‌پور کوچ می‌شد در دور بعد با مانجوت ساندو کانادایی مسابقه می دهد.


همچنین در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی به مصاف رسول کالیف از قزاقستان رفت که با زیرگیری های پیاپی هفت امتیاز گرفت و در نهایت روی اجرای فن حریف، به پیروزی با ضربه فنی دست یافت.


در وزن 66 کیلوگرم نیز مهدی تقوی موفق شد با نتیجه 5 بر 2 برنت متکالف از آمریکا را شکست دهد و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابد. تقوی در این کشتی ابتدا با یک زیر دو خم و درو کردن حریف سه امتیاز کسب کرد و تایم اول را 3 بر صفر برد. اما در تایم دوم با بیرون رفتن پای تقوی از تشک یک امتیاز به متکالف رسید ولی پس از آن تقوی با خاک کردن 5 بر یک پیش افتاد. در ثانیه های پایانی هم داوران به خاطر کم کاری تقوی یک امتیاز به حریفش دادند و کشتی با نتیجه 5 بر 2 به سود تقوی به پایان رسید.
در این کشتی رسول خادم و غلامرضا محمدی، تقوی را راهنمایی می‌کردند.

در ادامه مسابقات روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست، در وزن 66 کیلوگرم مهدی تقوی در کشتی دوم خود در مصاف با الکساندر کونتویف کشتی گیر کهنه کار بلاروس که 12 سال قبل برنز جهان را گرفته بود، با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از راه یابی به مرحله بعد بازماند.


تقوی در سه دقیقه اول با احتیاط کشتی گرفت و در سه دقیقه اول مسابقه یک بر یک شد. تا اواخر زمان دوم هیچ امتیازی رد و بدل نشد اما در 24 ثانیه به پایان مسابقه کونتویف تقوی را خاک کرد و 3-1 پیش افتد. در این ثانیه ها تقوی یک بار حریف را به بیرون از تشک برد و یک امتیاز گرفت اما این امتیاز نتیجه نداشت و تقوی در عین شگفتی 3 بر 2 باخت تا در آستانه حذف از رقابتهای جهانی قرار بگیرد.


اما در وزن 96 کیلوگرم رضا یزدانی کار سختی مقابل مانجوت ساندو از کانادا نداشت و با برتری 7 بر صفر مقابل این کشتی گیر به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. یزدانی در کشتی اول خود هم یانکوفسکی از بلاروس را 7 بر 3 برده بود.


همچنین در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی در مسابقه دوم خود برابر کیم سونگ وون از کره جنوبی قرار گرفت و به پیروزی 9 بر 2 دست یافت تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. رحیمی وقت اول را 4 بر صفر برد و در وقت دوم هم حساب کار را 9 بر 2 کرد.

 

رضا یزدانی راهی نیمه‌نهایی شد
در ادامه چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 در ورزشگاه پاپ لازلو بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است، رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل حریف گرجستانی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.


یزدانی که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 ایوان یانکوفسکی از بلاروس را شکست داده بود، در دور سوم نیز در کمتر از دو دقیقه با نتیجه 7 بر صفر مقابل ساندو از کانادا به پیروزی رسید. وی در دور سوم داتو کراشویلی از گرجستان را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی رسید. یزدانی برای حضور در فینال با برنده دیدار کشتی‌گیران مولداوی و اوکراین دیدار خواهد کرد. در این وزن 33 کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌اند.


یزدانی به دیدارنهایی راه پیدا کرد

رضا یزدانی به دیدارنهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان راه یافت.


 در مرحله نیمه نهایی وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست، رضا یزدانی در مصاف با پاولو اولینیک قهرمان امسال اروپا از اوکراین 8 بر یک به پیروزی رسید و به فینال مسابقات جهانی رسید.


یزدانی سه دقیقه اول این کشتی را 3 بر یک برد و در تایم دوم با یک نمایش طوفانی 8 بر یک به پیروزی رسید و فینالیست شد.


حریف یزدانی در فینال ختاگ گازیموف قهرمان سال 2010 جهان و برنده مدال برنز المپیک لندن از آذربایجان است. گازیموف در نیمه نهایی موفق شد 4 بر 2 آنزور بولتوکایف از روسیه را شکست دهد.


 حسن رحیمی به فینال ۵۵ کیلو رسید
آزادکار وزن‌ ۵۵ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به دیدار ‌نهایی رسید.
 
 در ادامه چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 در ورزشگاه پاپ لازلو بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است حسن رحیمی نماینده وزن 55 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل کشتی‌گیر روس راهی دیدار ‌نهایی شد.


حسن رحیمی نماینده وزن 55 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم رسول کالی‌یف از قزاقستان را با نتیجه 7 بر صفر (ضربه فنی) شکست داد و راهی مرحله بعد شد. وی در دور سوم هم با نتیجه 9 بر 2 از سد کیم از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.


رحیمی در این مرحله علیم بائف از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. رحیمی برای حضور در فینال با نتیجه 9 بر صفر مقابل نریمان اسراپیلوف از روسیه به پیروزی رسید و دیدارنهایی راه پیدا کرد. رحیمی برای کسب مدال طلا با آمیت کومار از هند دیدار خواهد کرد. در این وزن 34 کشتی‌گیر حضور دارند.


مهدی تقوی حذف شد
 
آزادکار وزن 66 کیلوگرم ایران از رقابت‌های قهرمانی جهان کنار رفت.
 مهدی تقوی دارنده‌ی مدال طلای قهرمانی جهان که در دور سوم مقابل الکساندر کونتویف از بلاروس شکست خورده بود از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شد.


در صورت فینالیست شدن حریف بلاروسی مهدی تقوی می‌توانست شانس خود را برای رسیدن به مدال برنز امتحان کند اما حریف بلاروسی در دور بعد شکست خورد تا تقوی عملا از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شود.


طلای باارزش رحیمی
آخرین مدال طلای کشتی آزاد ایران در وزن اول توسط ابراهیم جوادی (در وزن 48 کیلوگرم) در مسابقات جهانی سال 1971 در صوفیه بلغارستان به دست آمده بود. رحیمی در مسابقات جهانی سال 2011 به مدال برنز دست یافته بود..


مدال‌های برنز این وزن به سزار آکگول از ترکیه و نریمان اسراپیلوف از روسیه رسید. کشتی‌گیران آمریکا و قزاقستان هم پنجم شدند.


* رده‌بندی وزن 55 کیلوگرم به شرح زیر است:


1- حسن رحیمی (ایران) 2- آمیت کومار (هند) 3- سزار آکگول (ترکیه) و نریمان اسراپیلوف (روسیه) 5- رسول کالی یف (قزاقستان) و اسکوبدو (آمریکا)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اسماعیل‌پور، لشگری و قاسمی حریفانشان را شناختند

ملی‌پوشان سه وزن دوم کشتی آزاد ایران حریفان خود را در رقابت‌های جهانی شناختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزن‌کشی سه وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان انجام شد که در وزن 60 کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور دارنده دو طلای جوانان جهان و قهرمان سال 2010 آسیا در دور اول استراحت می کند و سپس در اولین کشتی خود به مصاف حاجی علی‌اف از آذربایجان می‌رود. اسماعیل‌پور در صورت پیروزی، در دور دوم با برنده‌ی دیدار لهستان و آفریقای جنوبی رو در رو می‌شود. در این وزن 39 کشتی‌گیر حضور دارند. کشتی‌گیران روسیه، قزاقستان، کره شمالی و قرقیزستان کشتی‌گیران شاخص گروه اسماعیل پور هستند.
در وزن 84 کیلوگرم احسان لشگری برنده مدال برنز المپیک لندن در اولین دیدار خود برابر مارتینز از کلمبیا قرار می‌گیرد. لشگری که از مدعیان قهرمانی این وزن است، در دور بعد با برنده‌ی مسابقه بین کودای ماگومداف از روسیه و آنتوین از برزیل رو در رو می‌شود.
کشتی‌گیران گرجستان(مارساگیشویلی)، کوبا (سالاس) و ازبکستان(زائوربک سوخیف) در گروه لشگری قرار دارند و این کشتی‌گیر ایرانی برای قهرمانی باید تک تک آنها را کنار بزند.
هم‌چنین در وزن 120 کیلوگرم کمیل قاسمی دیگر مدال‌آور ایران در المپیک لندن ابتدا برابر دولت شابانبای از قزاقستان قرار می‌گیرد و در صورت عبور از این حریف در دور بعد به مصاف برنده قرقیزستان و آلمان می‌رود.
به گزارش ایسنا، دلاگنف از آمریکا و طاها آکگول از ترکیه دیگر کشتی‌گیران شاخص گروه قاسمی هستند.
عزت‌الله اکبری آخرین نماینده‌ی کشتی آزاد ایران فردا وزن‌کشی خواهد کرد تا چهارشنبه در وزن 74 کیلوگرم به میدان برود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه