سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش ایران قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

ورزش

ایران قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

تیم ملی کشتی‌فرنگی ایران با برتری ۶ بر ۲ برابر تیم قدرتمند روسیه، چهارمین قهرمانی خود در تاریخ جام‌جهانی کشتی فرنگی را به دست آورد؛ این البته نخستین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران بدون محمد بنا هم بود. پیش از این، تیم ملی ایران تنها تحت هدایت محمد بنا توانسته بود قهرمان جام‌جهانی کشتی فرنگی شود.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | nike kd 7 ext long tail black line for sale - 401 – Ietp - New Air Jordan 1 High OG OSB DIAN Blue Chill Sorrowful CD0463

تیم ملی کشتی‌فرنگی ایران با برتری ۶ بر ۲ برابر تیم قدرتمند روسیه، چهارمین قهرمانی خود در تاریخ جام‌جهانی کشتی فرنگی را به دست آورد؛ این البته نخستین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران بدون محمد بنا هم بود. پیش از این، تیم ملی ایران تنها تحت هدایت محمد بنا توانسته بود قهرمان جام‌جهانی کشتی فرنگی شود.
 
به گزارش «تابناک»، حمید سوریان، سعید عبدولی، حبیب الله اخلاقی، طالب نعمت‌پور، مهدی علیاری و بشیر باباجان‌زاده، شش کشتی‌گیر پیروز ایران در این رقابت‌ها بودند. پیش از اینکه بشیر باباجان‌زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بروی تشک برود، مهدی علیاری با برتری ۳ بر ۱ برابر حریف روس قهرمانی خود در این رقابت‌ها را مسجل کرد.

تیم ملی کشتی ایران در حالی برای چهارمین ‌بار در پنج سال اخیر قهرمان جهان شد که دو هفته پیش از برگزاری این رقابت‌ها به دلیل اختلافات با مسئولان فدراسیون اردو تیم ملی را ترک کرده بود و چندین و چند تن از قهرمانان المپیکی هم اردو را ترک کرده بودند؛ اما سرانجام با انتخاب نوربخش به‌ مربیگری ارشد تیم ملی و بازگشت المپیکی‌ها به اردو تیم ملی در چند روز مانده به این رقابت‌ها، تیم ملی سروشکل جدی به خود گرفت و توانست با درخشش در روز نخست به فینال برسد و امروز هم با اقتدار تیم ملی روسیه را شکست دهد و قهرمان شود.

۵۹ کیلوگرم: حمید سوریان ۶ – مینگیان سمنوف ۵

حمید سوریان نخستین کشتی‌گیر ایرانی بود که روی تشک رفت و این در حالی است که تا دقایقی پیش از آغاز این رقابت‌ها، قرار بود محمد نوربخش در ۵۹ کیلو روی تشک برود، ولی سرانجام حمید سوریان به ‌رغم مصدومیت نخستین کشتی‌گیر ایرانی بود که روی تشک رفت. مصدومیت سوریان چشم اسفندیار او شد و او وقت اول کشتی را با نتیجه دو بر صفر به حریف روس خود واگذار کرد.

سوریان وقت دوم را هجومی‌تر آغاز کرد؛ اما این سمنوف بود که با یک بدل سوریان را که می خواستت به پشتش برود، خاک کرد و چهار بر یک از حریف خود پیش افتاد. در حالی که دقایق کشتی به ضرر سوریان می‌گذشت، این حمید سوریان بود که در قایق پایانی حریفش را خاک کرد و با چند بارانداز پیاپی ۶ بر ۵ حریف خود را شکست داد و نخستین پیروزی را به دست آورد.

۶۶ کیلوگرم: امید نوروزی ۶ - آدام کوراک ۸

امید نوروزی روز خوبی برابر حریف روس خود نداشت. او وقت نخست را شش بر صفر به به حریف خود واگذار کرد. وقت دوم اما با تلاش بالای نوروی همراه بود؛ اما سرانجام این کشتی ثبت نخستین شکست تیم ملی بود. تلاش‌های نوروزی به جایی نرسید و شش امتیازی که او در وقت دوم کسب کرد، در برابر دو امتیاز وقت دوم کوراک موثر نبود و او کشتی را ۸ بر ۶ واگذار کرد.

۷۱ کیلوگرم: سعید عبدولی ۳ - چنگیز لابازانوف ۰

قهرمان سال ۲۰۱۱ کشتی نفس‌گیری را برابر حریف روس خود به نمایش گذاشت. تلاش‌های فراوان عبدولی در وقت نخست موجب شد تا داور دو بار لابازانوف را با اخطار جریمه کند؛ اما عبدولی در هیچ‌ کدام از این دو موقعیت نتوانست امتیازی را نصیب خود کند. با این حال او وقت نخست را با یک خاک و کسب یک امتیاز به پایان برد.

تلاش‌های عبدولی در وقت دوم منجر به کسب دو امتیاز دیگر شد. دقایق پایانی عبدولی کشتی را کنترل کرد تا سرانجام سه بر صفر کشتی را به پیروزی برساند و دومین پیروزی را برای تیم ملی ایران کسب کرد.

۷۵ کیلوگرم: فرشاد علیزاده ۰ - رومن ولاسوف ۱۰

علیزاده مقابل قهرمان المپیک لندن دست و پا بسته بود و پس از دو بار سالتو خوردن ۱۰-۰ بازنده شد.
 
۸۰ کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی ۸ -یوگنی بوگومولوف ۰

کشتی گیر خوزستانی تیم ملی آنقدر هجوم برد که کشتی گیر روس تا مرز گریه کردن پیش رفت؛ اخلاقی که حریفش را از نفس انداخته بود، با خاک کردن‌های پیاپی کشتی را ۸-۰ برد.

۸۵ کیلوگرم: طالب نعمت‌پور ۳ - داویت چاکوتادزه ۱

طالب نعمت‌پور یکی از نفس‌گیر‌ترین کشتی‌های امروز را برگزار کرد. او در حالی که برابر چاکوتازه با سه امتیاز پیروز بود، به هوای تمام شدن وقت، کشتی را‌‌ رها کرد و حریف پر هیاهوی روس او تعادل او را برهم زد. اعتراض مربیان روس به رأی داور و اعتقاد آن‌ها مبنی بر اینکه چاکوتادزه در وقت بازی اجرای فن داشته؛ موجب شد تا در لحظات بازیبینی فیلم نفس‌ها در سالن هفتم تیر حبس شود. اما سرانجام بخت با نعمت‌پور یار بود که با اینکه بنا به تشخیص داوران اجرای فن در وقت قانونی صورت گرفته بود، به دلیل اینکه فن اشتباه اجرا شده بود، امتیازی به کشتی‌گیر روس تعلق نگرفت و نعمت‌پور در حالی که برای دقایقی همه را جان به لب کرده بود، چهارمین پیروزی ایران را به دست آورد.

۹۸ کیلوگرم: مهدی علیاری ۳- نیکیتا ملنیکوف ۱

مهدی علیاری در سی ثانیه پایانی رقابت نفس‌گیر خود برابر نیکیتا ملنیکوف با دلاوری توانست پنجمین پیروزی ایران را تثبیت کند و قهرمانی ایران را پیش از برگزاری آخرین دیدار مسجل کند. در حالی که دو کشتی‌گیر دیدار نفس‌گیری را پشت‌ سر می‌گذاشتند و نتیجه بازی یک بر یک در جران بود در سی ثانبه پایانی بازی علیاری حریف خود را خاک کرد و داوران هم ملنیکوف را با یک امتیاز جریمه کردند تا علیاری با نتیجه سه بر یک شکست داد تا قهرمانی ایران پش از برگزاری دیدار ۱۳۰ کیلو مسجل شود.

۱۳۰ کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده ۹ - واسیلی پارشین ۰

باباجانزاده هم به شیوه حبیب اخلاقی حریفش را خاک می‌کرد و یکی پس از دیگری امتیازات لازم را به دست آورد تا برتری ایران شیرین‌تر شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه