یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته هشتم جام برتر فوتبال؛ تقابل قلعه‌نویی و دایی در ایستگاه راه‌آهن

ورزش

هفته هشتم جام برتر فوتبال؛ تقابل قلعه‌نویی و دایی در ایستگاه راه‌آهن

در شرایطی که طعم گس فوتبال قدری آزاردهنده شده، دیدارهای روز دوم از هفته هشتم جام برتر فردا شنبه با تقابل جذاب قلعه‌نویی و دایی در جامه مربیان استقلال و راه آهن، تکاپوی ذوب آهن و فولاد برای فرار از بحران و تلاش ملوانان برای تراکتورسواری برگزار می‌شود.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | IetpShops - nike roshe one lava boys - Buy Online - Nike Air Force 1 for Women & Men

به گزارش خبرنگار مهر، هنوز شکست تیم ملی مقابل لبنان هضم نشده که بازی‌های جام برتر در هفته هشتم به اوج خود می‌رسد. در اوج فوتبالزدگی مردم در روز شنبه تیم‌هایی به میدان می‌روند که بیشترشان بازیکنان ملی پوش در اختیار دارند، بازیکنانی که متهم به عملکرد ضعیف در دیدارهای ملی هستند. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای روز دوم از هفته هشتم جام برتر می‌شود، دیدارهای که تیم‌های بالا و پایین جدول در آنها با انگیزه متفاوت به میدان می‌روند:

ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان
دو تیم ذوب آهن و فولادخوزستان این روزها حال و روز خوبی ندارند. ذوب آهن با سه امتیاز قعرنشین جدول رده بندی لیگ برتر است و فولادخوزستان با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده بندی لیگ برتر ایستاده است. طبیعتا آنها در بازی هشتم خود به دنبال راهی برای برون رفت از بحران موجود هستند تا شاید در ادامه مسابقات لیگ برتر امیدوارانه‌تر به کار خود ادامه دهند. تعطیلی مسابقات لیگ برتر فرصتی مغتنم برای دو تیم بوده تا شرایطی تازه را تجربه کنند که عدم بهره برداری از آن و تداوم ناکامی‌ها می‌تواند برای سرمربیان این دو تیم در ادامه مسابقات لیگ برتر گران تمام شود.

فجرسپاسی شیراز - داماش گیلان
کسب 11 امتیاز از هفت بازی و ایستادن در فاصله سه امتیازی صدر جدول عملکردی قابل قبول و رضایتبخش برای یاوری و شاگردانش در لیگ دوازدهم است. فجرسپاسی که در فصل جاری تیمی شکست ناپذیر در دیدارهای خانگی بوده است، عصر شنبه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز پذیرای داماش گیلانی خواهد بود که در هفته‌های اخیر پرفراز و نشیب نشان داده است. این بازی برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که فجرسپاسی با شکست داماش می‌تواند به صعود در جدول امیدوار باشد و در صورت شکست جای خود را به شاگردان هرندی خواهد داد.

تیم‌های فجرسپاسی شیراز و داماش گیلان در دوازدهمین دوره لیگ برتر دیدارهای خود را در زمین چمن مصنوعی برگزار می‌کنند به همین خاطر در دیدار روز شنبه هیچکدام از دو تیم نمی‌توانند از شرایط زمین ورزشگاه دستغیب شیراز ایراد بگیرند!

صبای قم - گهر زاگرس دورود
کناره گیری مهدی تارتار از هدایت تیم فوتبال گهرزاگرس دورود در روز سه شنبه و اصرار او بر جدایی از این تیم شوک بزرگی را به نماینده استان لرستان در لیگ برتر وارد آورد. با این شرایط تیم گهر باید عصر شنبه مقابل تیم صبای قم صف آرایی کند، تیمی که با مشکلات عدیده از جمله مصدومیت 9 نفر از بازیکنان خود دست به گریبان است. شاگردان یحیی گل محمدی با وجود تمام این مشکلات در این دیدار خانگی به کم از سه امتیاز راضی نمی‌شوند، چرا که با یک باخت دیگر سقوط آنها در جدول رده بندی لیگ برتر ادامه خواهد یافت. گهر هم بشدت از سوی تیم‌های انتهای جدول تهدید می‌شود و برای فرار از قعرنشینی با هدف کسب امتیاز به خانه صبا می‌رود، حتی اگر مهدی تارتار را به همراه نداشته باشد.

ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز
ملوان بندرانزلی و تراکتورسازی تبریز در جدول رده بندی لیگ برتر باهم همسایه هستند و ملوان تنها به خاطر یک گل‌زده بیشتر بالاتر از تراکتورسازی در رده پنجم جدول ایستاده است. با این شرایط تقابل دو تیم یک بازی 6 امتیازی برای آنهاست. ملوان که تنها دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد برای بازگشت دوباره به این جایگاه پیروزی خانگی مقابل تراکتورسازان را هدف قرار داده و این درحالی است که میهمان تبریزی نیز برای ماندن در میانه بالای جدول به دنبال امتیاز یا امتیازات دیدار مقابل ملوان است. همین مسئله بازی عصر فردای دو تیم ملوان و تراکتورسازی را حساس، جذاب و احتمال تماشایی خواهد کرد.

بازی ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز در یکی، دوسال گذشته با حواشی همراه بوده است که این امیدواری وجود دارد بازی عصر شنبه آنها به دور از تنش و حاشیه برگزار شود.

راه آهن - استقلال
استقلال شروعی خوبی در لیگ دوازدهم نداشته است. این را حتما قلعه نویی هم قبول دارد و متوجه این نکته است که فاصله سه امتیازی تیمش با صدرجدول توجیه مناسبی برای عملکرد ضعیف آبی پوشان نیست. تیم قلعه نویی خوب بازی نمی‌کند و قطعا در بازی مقابل راه آهن عملکرد ملی پوشان این تیم نیز متاثر از باخت تیم ملی مقابل لبنان خواهد بود. با این شرایط قلعه نویی باید تیمش را با طرح و برنامه‌ای ویژه به مصاف تیم دایی بفرستد.

پیروزی مقابل راه آهن برای استقلال که در سه هفته اخیر به سه نتیجه تساوی مقابل مس کرمان، ملوان بندرانزلی و پرسپولیس رضایت داده و تنها یک گل به ثمر رسانده است، حیاتی است، چرا که ادامه این روند امکان دارد داستان بازی مقابل سایپا را برای قلعه نویی و شاگردانش تکرار کند!

راه آهن اما فعلا شرایطی بهتر در مقایسه با تیم استقلال دارد. دایی و شاگردانش با عملکردی خوب در هفت هفته اخیر و بهره برداری لازم از تعطیلی مسابقات لیگ برتر با انگیزه به مصاف استقلال خواهند آمد و هدف‌شان کسب حداکثر امتیاز در مصاف خانگی اما در خانه استقلال است! 

این مسابقه مجالی است برای رویارویی امیر قلعه نویی و علی دایی. این دو که سابقه هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را نیز دارند، طی سالهای گذشته بارها باهم بازی کرده اند که رقابتشان جذاب و تماشایی بوده است. در این بین کفته پیروزی‌های امیر قلعه نویی قدری سنگین تر از دایی است. دایی که در سال‌های مربیگری خود تیم‌هایش تنها دو بار مقابل استقلال بازنده شده‌اند و بیشتر فاتح دیدار مقابل آبی‌ها بوده امیدوار است این بار هم قرعه برتری به نام تیمش بیافتد.

- برنامه و اسامی داوران دیدارهای هفته هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
جمعه - 24/06/91
* پیکان تهران - آلومینیوم هرمزگان، ساعت 18:30، ورزشگاه تختی تهران
داور:
سعید مظفری‌زاده، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و مهدی ناصحی، داور چهارم: رسول رهبرفام
ناظر داوری: محمد پیروزرام، نماینده فدراسیون: یدالله سلیمانی

* مس کرمان - سایپای البرز، ساعت: 19:15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
داور: احمد صالحی، کمک‌ها: مجید ویشگاهی و علیرضا کناری، داور چهارم: مهدی سیدعلی
ناظر داوری: سعید بطحائی، نماینده فدراسیون: آلبرت گریگوریان

* نفت آبادان - سپاهان اصفهان، ساعت 19:45، ورزشگاه تختی آبادان
داور:
یدالله جهانبازی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و بابک عباس قلی‌زاده، داور چهارم: محمدرضا اکبریان
ناظر داوری: عبدالله باعزم، نماینده فدراسیون: علیرضا امامی

شنبه - 25/06/91
* ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت 18:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور:
شاهین حاج بابایی، کمک‌ها: مرتضی کریمی و جلیلی شعرانی، داور چهارم: قاسم واحدی
ناظر داوری: مسعود مرادی، نماینده فدراسیون: محمدرضا غضبان

* مقاومت سپاسی شیراز - داماش گیلان، ساعت 18:30، ورزشگاه دستغیب شیراز
داور: 
موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: رسول فروغی و حسن یوسفی، داور چهارم: حسن اکرمی
ناظر داوری: نوید مظفری، نماینده فدراسیون: مصطفی اعتمادی

* صبای قم - گهر زاگرس دورود، ساعت 18:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
داور:
جمشید محمدی، کمک‌ها: محسن فریمانی و رحیم شاهین، داور چهارم: بابک وسیله‌بر
ناظر داوری: زاهد بحرینی، نماینده فدراسیون: مصطفی حکمت شعار

* ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت 18:45، ورزشگاه تختی بندرانزلی
داور: 
محسن ترکی، کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و مهدی عالیقدر، داور چهارم: رضا کرمانشاهی
ناظر داوری: محمدعلی فروغی، نماینده فدراسیون: حسین شمس

* راه‌آهن تهران - استقلال تهران، ساعت 19:45، ورزشگاه تختی تهران
داور:
علیرضا فغانی، کمک‌ها: علیرضا کهوری و سجاد طوری، داور چهارم: اشکان خورشیدی
ناظر داوری: مسعود فلاح، نماینده فدراسیون: صادق صدیقی

یکشنبه - 26/06/91
* پرسپولیس - نفت تهران، ساعت 19:45، ورزشگاه آزادی تهران
داور:
محسن قهرمانی، کمک‌ها: بابک داوری و علی میرزابیگی، داور چهارم: محمدحسین اسدی
ناظر داوری: حسین عسکری، نماینده فدراسیون: مصطفی شهبازی

جدول رده بندی لیگ برتر: 

تیم بازی برد تساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1- نفت تهران 7 4 2 1 13 6 7+ 14
2- سپاهان 7 4 1 2 11 6 5+ 13
3- سایپا 7 4 1 2 7 4 3+ 13
4- راه آهن 7 3 3 1 10 7 3+ 12
5- ملوان 7 3 3 1 9 7 2+ 12
6- تراکتورسازی 7 3 3 1 8 7 1+ 12
7- صبای قم 7 3 2 2 11 7 4+ 11
8- فجرسپاسی 7 3 2 2 9 5 4+ 11
9- پیکان 6 3 1 2 10 13 3- 10
10- استقلال 6 2 3 1 4 3 1+ 9
11- داماش 7 2 3 2 7 7 0 9
12- آلومینیوم 7 1 4 2 3 4 1- 7
13- مس 7 2 1 4 3 5 2- 7
14- فولاد 7 1 3 3 7 9 2- 6
15- گهرزاگرس 7 1 3 3 7 10 3- 6
16- پرسپولیس 7 1 3 3 5 8 3- 6
17- نفت آبادان 7 1 2 4 10 17 7- 5
18- ذوب آهن 7 1 - 6 4 13 9- 3

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه