سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی ورنی‌بافی اصلی‌ترین هنر‌ ‌دشت مغانی‌هاست

صنایع دستی

ورنی‌بافی اصلی‌ترین هنر‌ ‌دشت مغانی‌هاست

هنرمند و صادرکننده ورنی آذربایجان شرقی، ورنی‌بافی را هنری فراگیر در مغان عنوان کرد که به یک ‌صنعت در اکثر خانه‌های این شهرستان تبدیل شده است.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | IetpShops , New Balance 327 Moonbeam Leopard , men air max jordan 13 , 4011496719 , Where To Buy

به گزارش میراث آریا(chtn)، «حمید دواتی کاظم‌نیا» ‌با اشاره به فعالیت‌های خود به منظور گسترش هنر ورنی‌بافی گفت: ‌9 سال پیش با هدف احیای ‌این بافت قدیمی، کارگاه فرهنگی تحقیقاتی دست‌بافت‌های بنیاد عشایری را در مغان تاسیس کرده و در کنار تحقیقات نیز اقدام به آموزش این هنر دستی کردم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: برخی از هنرجویان در این دوره‌های آموزشی تا مرحله استادکاری ادامه می‌دهند و برخی دیگر در خانه به آن می‌پردازند که حتی راه‌یابی این صنعت به خانه‌ها، تاثیر‌ بسزایی در گسترش این هنر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هنرجویان پس از گذراندن دوره آموزشی ‌در کارگاه تحقیقاتی دست‌بافت‌های‌ عشایری، کارت شناسایی و مهارت دریافت کرده و به کار خود به صورت حرفه‌ای و یا تفریحی ادامه می‌دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه