جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مرگ دو توله یوزپلنگ در جاده تهران – مشهد

زیست بوم

مرگ دو توله یوزپلنگ در جاده تهران – مشهد

برگرفته از ایلنا

باز هم خودروهای عبوری و یک راننده بی احتیاط حادثه آفرید و این بار در نهایت ناباوری 2 توله یوزپلنگ در شمال ذخیره گاه بیوسفری توران در استان سمنان دراثر برخورد با خودرو کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، شب گذشته در جاده تهران – مشهد در نزدیکی شمال ذخیره گاه بیوسفری توران دو توله یوزپلنگ که به نظر می رسد 3 تا 4 ماهه باشند در اثر برخورد با خودرروهای عبوری کشته شدند.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان که جمعه شب از طریق گزارش ماموران نیروی انتظامی منطقه در جریان این سانحه قرار گرفت اعلام کرده، ‌لاشه این یوزها در 8 کیلومتری غرب روستای عباس آباد در جاده تهران مشهد یافت شده که به طور قطع علت مرگ آنها ضربه ناشی از برخورد با خودروهای عبوری بوده است.
علیرضا جورابچیان ،‌ مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با ابراز تاسف از مرگ این دو توله یوز گفت: متاسفانه در 8 سال گذشته 7 یوزپلنگ در جاده های ایران در استانهای یزد و کرمان کشته شدند که با احتساب این دو توله، شمار تلفات یوزپلنگ ها در جاده های کشور به 9 قلاده یوز رسید.
وی افزود: در حال حاضر بیشترین تلفات یوزپلنگ ها در ایران به دلیل سوانح جاده ای است که عمده این تلفات نیز در محور یزد- بندرعباس در منطقه حفاظت شده کالمند و بهادران بوده است اما در نهایت تاسف امروز شاهد مرگ این دو توله در شمال منطقه توران بودیم.
وی افزود: با توجه به جمعیت محدود یوزپلنگ ها در ایران،‌ از دست رفتن دو توله از همین اندک جمعیت باقیمانده می تواند نگران کننده باشد. متاسفانه به رغم همه تلاش هایی که محیطبانان زحمتکش سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از زیستگاههای یوزپلنگ انجام می دهند اما باز هم هر از گاهی شاهد تلفات یوزها به وی‍ژه در جاده ها هستیم که نگرانی ما را دو چندان می کند. این در حالی‌ست که در یکسال اخیر حدود 30 تابلو هشدار دهنده به رانندگان در مناطق کالمند و بهادران و نایبندان در یزد و راور در کرمان نصب شده و عملیات نصب تابلو در توران نیز به زودی آغاز شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه