پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم وجود 300 حلقه چاه غیرمجاز در اطراف پریشان - حقابه تالاب تخصیص یابد

زیست بوم

وجود 300 حلقه چاه غیرمجاز در اطراف پریشان - حقابه تالاب تخصیص یابد

خبرگزاری مهر: رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون از آبگیری 50 هکتار از دریاچه پریشان خبرداد و گفت: بیش از 300 حلقه چاه غیرمجاز در اطراف این دریاچه وجود دارد که از ورود آب به داخل آن جلوگیری می کند.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | jordan Release Dates

جمال خداپرست در خصوص آخرین وضعیت دریاچه پریشان به خبرنگار مهر گفت: با وجود اینکه دو ماه از آغاز فصل زمستان می گذرد اما فقط 50 هکتار از دریاچه پریشان آبگیری شده است.

وی ادامه داد: این میزان آبگیری در پریشان در حالی صورت گرفته که میزان آب داخل دریاچه در مدت مشابه سال گذشته چندین برابر امسال بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون نسبت به وضعیت دریاچه پریشان اظهار نگرانی کرد و گفت: در این مدت پرنده خاصی به دریاچه پریشان مهاجرت نکرد که این امر نشان دهنده وضعیت بحرانی دریاچه است.

وی بر لزوم تخصیص حقابه این دریاچه تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه وضعیت دریاچه هر روز بدتر می شود در این راستا ضروری است هرچه سریعتر حقابه آن اختصاص پیدا کند.

خداپرست با اشاره به وجود چاه های غیرمجاز اطراف پریشان گفت: متاسفانه بیش از 300 حلقه چاه غیرمجاز در اطراف این دریاچه وجود دارد که از ورود آب به داخل آن جلوگیری کرده و شیره جان دریاچه را می مکند به همین دلیل ضروری است هر چه سریعتر نسبت به پر کردن این چاه ها اقدام شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون تاکید کرد: با توجه به این خشکسالی ها وضعیت دریاچه پریشان هر روز بدتر می شود و به طور حتم طی چند سال آینده با مشکلات زیادی در این حوزه روبه رو خواهیم شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه