جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری جشن نوروز در دفتر سازمان ملل متحد (نوروز 93)

خبر

برگزاری جشن نوروز در دفتر سازمان ملل متحد (نوروز 93)

جشن نمادین نوروز 1393 با شکوهی خاص در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در روز پنجم فروردین‌ماه به ریاست جمهوری اسلامی ایران و با شرکت 9 کشور شامل ایران، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، قزقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، آذربایجان و ترکیه برگزار شد.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - ken griffey nike swingman shoes sale 2017

به گزارش ایسنا، در این جشن تعداد قابل توجهی از هوطنان، سفیران و دیپلمات‌ها و اتباع دیگر کشورهای دارای فرهنگ مشترک نوروز و هم‌چنین سفیران و دیپلمات‌های مقیم ژنو و اعضای دیبرخانه‌های سازمان ملل متحد شرکت کرده بودند.

دکتر نذیری، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در ژنو در مراسم افتتاحیه این مراسم به نوروز به عنوان نشانگر آغاز بهار به عنوان فصل جنبش و جوشش و تحرک اشاره کرده و زیبایی طبیعت در بهار را یادآور زیبایی خلقت و خالق یکتا دانست.

او به قدمت 3000 هزار ساله جشن نوروز و برگزاری آن توسط بیش از 300 میلیون نفر در مناطق مختلف خاورمیانه، قفقاز، دریای سیاه، آسیای میانه و بالکان اشاره کرده، جشن نوروز را تایید کننده زندگی هماهنگ با طبیعت و گردآورنده مردم مناطق مختلف با زبان‌ها و ملیت‌های مختلف زیر سقف واحد دوستی خواندند.

نذیری در پایان نوروز را الهام بخش حفاظت از طبیعت و محیط زیست، یادآور سرنوشت مشترک بشریت و ضرورت تلاش جمعی برای آینده‌ای بهتر برای همه اعلام کرد و خواستار همکاری همه برای ساختن جهانی امن‌تر و صلح‌آمیز شد.

در این مراسم باشکوه، حسام الدین سراج و گروه موسیقی همراه وی، قطعاتی از موسیقی سنتی کشورمان را برای حاضران اجرا کردند که مورد استقبال هموطنان و اتباع دیگر کشورهای دارای فرهنگ مشترک نوروز و سفیران و دیپلمات‌های حاضر در این مراسم قرار گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه