پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بحرین؛ گورستان حقوق بشر

خبر

بحرین؛ گورستان حقوق بشر

رهبر شیعیان بحرین در اعتراض به انتخاب این کشور به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر اعلام کرد که این انتخاب در حالی صورت می گیرد که رژیم آل خلیفه بزرگترین نقض کننده حقوق بشر بوده و مخالفان خود را به قتل می‌رساند.

nike air force 1 low uv | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

رهبر شیعیان بحرین در اعتراض به انتخاب این کشور به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر اعلام کرد که این انتخاب در حالی صورت می گیرد که رژیم آل خلیفه بزرگترین نقض کننده حقوق بشر بوده و مخالفان خود را به قتل می‌رساند.

به گزارش تسنیم، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه نماز جمعه امروز اعلام کرد که "ما وطن خودمان را دوست داریم و خیر و خوبی را برای بحرین خواستاریم."

وی در ادامه با اشاره به انتخاب بحرین به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر گفت: انتخاب بحرین به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر در شرایطی که دولت بحرین حقوق شهروندان خود را زیر پا می گذارد و احکام ظالمانه علیه آنها صادر می کند و کودکان، نوجوانان و جوانانی چون "سید محمود بن سید محسن" که حق خود را می خواهند، به قتل می رساند، نیاز به توضیح و تفسیر انسانی دارد و چنین انتخابی مهر تائیدی بر نقض حقوق بشر در بحرین است.

مخالفان دولت بحرین نیز این اقدام را توهین و تمسخر حقوقی دانسته و تأکید کردند که بحرین در سایه حکومت رژیم آل‌خلیفه گورستان حقوق بشر است و بی‌شک مکان مناسبی برای حفظ حقوق بشر نیست.

معترضان معقدند که چنین اقدامی تأیید استمرار نقض حقوق بشر در بحرین است و رژیم آل‌خلیفه اولین رژیمی است که دادگاه عربی باید به نقض حقوق بشر توسط آن رسیدگی کند.

رهبر شیعیان بحرین چندین سوال در خصوص این انتخاب مطرح کرد و گفت: آیا این اقدام شهادتی دروغین به وضعیت حکومت و نقض حقوق بشر در بحرین است؟ آیا این موضوع به معنای اعلام شکست این دادگاه و عدم جدیت آن است؟ آیا انتخاب گورستان حقوق بشر به عنوان مقر دادگاه عربی با حقوق بشر سازگاری دارد؟

شیخ عیسی قاسم همچنین درباره ارزش گفتگو دولت و مخالفان صحبت کرد و گفت: مذاکره ای که هیچ قدرتی در آن اختیار تصمیم گیری نداشته باشد، فایده ای ندارد.

وی افزود: گفتگو دور از سقف مطالبات مردمی بوده و در این گفتگو هیچ جدیدتی وجود ندارد و بیشتر تمسخر آمیز به نظر می رسد تا اینکه راه حلی باشد.

رهبر شیعیان بحرین گفت: گفتگو باید جدی و متضمن همه شروط باشد و منجر به اصلاح واقعی شود... و گفتگوی مطلوب باید مقدمه ای باشد که به حل بحران بیانجامد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه