شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر والیبال ایران؛ از حضور در گروه مرگ تا گام بلند برای صعود به المپیک

خبر

والیبال ایران؛ از حضور در گروه مرگ تا گام بلند برای صعود به المپیک

پس از اتمام کار والیبالیست‌های کشورمان در رقابت‌های جهانی و لهستان و کوتاه ماندن دست آن‌ها از سکو، محمدرضاداورزنی وعده داد که یکی از سکوهای المپیک رویو برای ماست. رئیس این فدراسیون حالا با کسب میزبانی رقابت‌های آسیایی نخستین گام در جهت تحقق وعده‌اش را محکم برداشته است.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | air max 97 black undefeated , Kids Air Jordan — Rebel Engagement

والیبالیست‌های ایرانی سال پر فروغ‌شان را با قهرمانی در بازی‌های آسیایی به پایان بردند تا بعد از یک سال رقابت دوشادوش با بزرگان والیبال جهان سرانجام دست‌شان هم از مدال خالی نماند. حالا اما قهرمان‌های والیبال ایران تا پایان سال رقابتی را پیش‌رو ندارند و تنها مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است که پیش‌روی آن‌هاست. با این حال هنوز موج اخبار خوب امیدوارکننده این رشته فروکش نکرده و سی و چهارمین اجلاس فدراسیون جهانی والیبال با اخبار خوب و امیدوارکننده‌ای برای کشورمان همراه بوده. اخباری که نشان از این دارد که هم‌پای افتخارآفرینی والیبالیست‌های ایرانی در میدان مسئولان این فدراسیون هم از قدرت خوب لابیگری در عرصه جهانی برخوردارند.


به گزارش تابناک، سی‌و‌چهارمین اجلاس فدراسیون جهانی والیبال با سه دستاورد بزرگ برای والیبال ما همراه بود که آن هم شامل میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیای سال ۲۰۱۵، مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان سال ۲۰۱۵ و همین‌طور رقابت‌های جام‌باشگاه‌های آسیا همان سال است. اما کسب این میزبانی‌ها از ان جهت اهمیت دارد که طبق تصمیم فدراسیون جهانی والیبال از سال ۲۰۱۵ قهرمان آسیا هم مانند سایر قاره‌ها مستقیما به رقابت‌های المپیک راه‌پیدا خواهد کرد و به این ترتیب مسابقات قهرمانی آسیایی که در سال آینده در ایران برگزار می‌شود، انتخابی المپیک ریو هم هست و شاید ما باید از همین الان خودمان را در المپیک ریو ببینیم. محمدرضا داورزنی پیش از این و بعد از روی سکو نرفتن والیبال ایران در رقابت‌های جهانی لهستان این وعده را داده بود که تیم طلایی والیبال ایران در المپیک ریو به روی سکو خواهد رفت و حالا با کسب میزبان مسابقاتی که حضور ما را در المپیک تضمین می‌کند نخستین گام را برای تحقق وعده‌هایش عملی کرده است.


محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال در مورد این اجلاس و اعطای میزبانی به ایران گفت: در این اجلاس که با حضور نمایندگان 210کشور از 220کشور عضو برگزار شد، تمام تلاشمان را کردیم تا با توجه به قهرمانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در دودوره گذشته و موفقیت‌های اخیر این تیم، میزبانی مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال2015 را به‌دست بیاوریم. ما حتی میزبانی مسابقات زیر 23سال آسیا را هم قبول کردیم و نامزد میزبانی زیر 23 سال جهان و نوجوانان جهان هم بودیم تا مجموعه والیبال ایران به اهداف بزرگ خود برسد ولی پس از مذاکرات و بررسی‌هایی که انجام دادیم میزبانی قهرمانی مردان آسیا را در عوض دیگر میزبانی‌ها به‌دست آوردیم. میزبانی این رقابت‌ها با توجه به صعود تیم قهرمان به المپیک نامزد‌های زیادی داشت و خیلی از کشورها رایزنی‌هایی کرده بودند تا بتوانند میزبان این رقابت‌ها شوند و خوشبختانه توانستیم کاری کنیم تا ایران به‌عنوان میزبان این رقابت‌ها معرفی شود که این موضوع مهم‌ترین و بهترین دستاورد این سفر و شرکت در کنگره جهانی بود و می‌تواند راه ایران را برای صعود به مسابقات المپیک2016 هموار کند. همچنین ایران میزبان رقابت نوجوانان جهان در سال 2015 و جام‌باشگاه‌های آسیا در همان سال شد.


اما این همه تصمیمات رخ داده در این اجلاس جهانی نبود و طبق تصمیمی که پیش از این در اجلاس ایتالیا گرفته شده بود چهار تیم دیگر به لیگ جهانی سال آینده اضافه شدند تا این مسابقات برای نخستین بار با ۳۲ تیم برگزار شود. ابتکار و نوآوری در برگزاری لیگ جهانی در اجلاس سی و چهارم فدراسیون جهانی نیز در اولویت برنامه‌های FIVB قرار داشت تا تیم‌های بیشتری در این لیگ سطح بالا سهیم باشند. با این رویه در لیگ جهانی 2013 و 2014 به ترتیب 18 و 28 تیم حضور داشتند تا اینکه در اجلاس کالیاری ایتالیا، مقرر شد در لیگ جهانی 2015، تعداد 32 تیم شرکت کنند.


مونته نگرو و یونان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان یورولیگ، قزاقستان به عنوان تیم سوم کاپ آسیا و مصر به عنوان قهرمان آفریقا به جدول لیگ جهانی 2015 اضافه شدند.


تیم کشورمان با با آمریکا، روسیه و لهستان گروه مرگ این دوره از رقابت‌ها را تشکیل داده‌اند و سال آینده رقابت سختی با حریفان قدرتمند خود دارد.


به این ترتیب، گروه بندی تیم‌ها در لیگ جهانی 2015 به شرح زیر است:
گروه اول (تیم‌های برتر جهان):
زیر گروه A: ایتالیا، برزیل، صربستان، استرالیا
زیر گروه B: آمریکا، لهستان، روسیه، ایران


گروه دوم:
زیر گروه C: بلغارستان، کوبا، کانادا، آرژانتین
زیر گروه D: فرانسه، آلمان، کره جنوبی، جمهوری چک
زیر گروه E: بلژیک، پرتغال، فنلاند، هلند


گروه سوم:
زیر گروه F: تونس، پورتوریکو، ترکیه، مونته نگرو
زیر گروه G: چین، مکزیک، اسلوواکی، یونان
زیر گروه H: مصر، ژاپن، اسپانیا، قزاقستان


مرحله نهایی بازی‌های گروه سوم به میزبانی لهستان برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه