پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر انتشار کتاب «دروغ یا درمان»

خبر

انتشار کتاب «دروغ یا درمان»

دروغ یا درمان
ادزارد ارنست و سیمون سینگ
ترجمه دکتر محمدرضا توکلى صابرى
انتشارات مازیار، ١٣٩۴، ٣۴٠ صفحه، ١٧٠٠٠ تومان

همه ما گاهى از دوستان و آشنایان خود شنیده ایم که فلان قرص و یا فلان شربت هیچ تاثیرى بر آنها نداشته است و از بى اثرى و دارو و روشهاى درمانى پزشک  شان شکایت داشته اند. شاید خود ما هم تجربه هایى از این دست داشته ایم، مثلا بعضى داروها و یا روشهاى درمانى را بى فایده یافته ایم. گاهى هم به روشهاى غیر متعارف پزشکى روى آورده ایم. زیرا نارضایى از داروها و روشهاى درمانى طب مرسوم ما را به استفاده از این روشهاى غیرپزشکى کشانده است. پرسش مهم این است که آیا این روشهاى غیر معمول که به طب مکمل و یا طب جایگزین معروف شده اند موثرند؟ اگر موثرند تا چه حد تاثیر دارند و آیا مى توانیم براى درمان همه بیمارى خود به آنها رجوع کنیم؟

کتاب دروغ یا درمان به بررسى اثربخشى بیش از سى روش دارویى و درمانى، از جمله طب سوزنى، هومیوپاتى، عطردرمانى، ، رفلکسولوژى، کایروپراکتیک، و طب گیاهى، مى‌پردازد که همگى ادعا مى‌کنند اثرهاى درمانى دارند. دکتر ادزارد، یکى از دو نویسنده کتاب، که اولین استاد طب مکمل در جهان است نتیجه بیش از بیست سال تحقیق و بررسى خود و صدها پژوهشگر مسایل پزشکى را در جهان در مورد رشته هاى مختلف طب مکمل به زبانى ساده در کتاب دروغ یا درمان ارایه داده است.

فایده این کتاب این است که کارآیى و اثربخشى این روشها را که در آزمایشگاهها و بیمارستانها و مراکز تحقیقاتى معروف دنیا با روشهاى علمى  اثبات شده است به زبان ساده در اختیار خواننده مى گذارد و نشان مى دهد که کدام روشها موثرند و کدام روشها بى تاثیرند. نویسندگان با استفاده از مثالهاى تاریخى علت رویکرد جوامع مختلف را به طب مکمل نشان مى دهند.

کتاب دروغ یا درمان به هرکسى که در باره مدارک و شواهد علمى اثربخشى و کارآیى درمانهاى طب مکمل مردد است، اطلاعات مستدل و جالبى ارائه مى دهد. این کتاب راهنماى علمى و پزشکى براى تعداد زیادى از درمانهاى طب مکمل یا طب جایگزین است و بسیارى از این روشها را که بر اساس حدس و گمان است تا روشهاى اثبات شده پزشکى برملا مى کند. نویسندگان این کتاب سالها در این زمینه مشغول تحقیق و بررسى بوده اند و یکى از نویسندگان، دکتر ادزارد ارنست بیش از بیست سال به هومیوپاتى اشتغال داشته است.

خواندن این کتاب را پیش از انجام هر گونه استفاده از روشهاى درمانى، چه طب مرسوم و چه مکمل به همه توصیه مى کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید