جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری جشن پایان هزار و دومین سال سرایش شاهنامه

رویدادهای فرهنگی

برگزاری جشن پایان هزار و دومین سال سرایش شاهنامه

اکنون که به مهر پروردگار، هزاره جهانی شاهنامه، شاهکار بی‌مانند فرزند برومند ایران با شکوه چشم‌نواز در سراسر گیتی به نیکویی فرجام یافته است؛ بدین منظور بنیاد فردوسی در نظر دارد، این رویداد بزرگ را هماره زنده نگاه داشته و جشنی ستودنی به بهانه «هزار و دومین سالگرد سرایش شاهنامه» را برگزار می‌کند.

هم‌چنین در این مراسم «نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ» ویژه برگزیدن برترین آثار فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی که هم زمان با جشن هزار و دومین سالگرد سرایش شاهنامه و رونمایی کتاب «دفتر دوم فردوسی‌پژوهی» نشر خانه کتاب در ۱۶ اسفند ماه 1390 از ساعت ۱۶ در تالار همایشهای پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

در خور یادآوری است، آیین یاد شده با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دانشگاه خوارزمی، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، خانه کتاب، پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و به کوشش بنیاد فردوسی و انجمن پاسداشت مفاخر ایران، برگزار می‌شود.

حسین آقابزرگ از بنیانگذاران و پایه‌گذاران بنیاد فردوسی بود که شوربختانه 16 اسفند 1389 چشم از جهان فروبست. ایشان از پژوهشگران به نام ایران و جهان محسوب می‌شد. از او 28 کتاب دانشگاهی و 260 مقاله پژوهشی و علمی در داخل و خارج کشور به چاپ رسیده است. در سال 2010 میلادی موسسه جهانی مطالعات علمی ISI پروفسو آقابزرگ را به عنوان دانشمند برجسته جهان معرفی کرد. بنیاد فردوسی هم سعی کرد نام و خاطر این دانشمند بزرگ ایرانی را با برپایی این جایزه حفظ کند.

آیین نکوداشت شاهنامه‌پژوهان برجسته کشور و جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ 16 اسفند ماه امسال از ساعت 16 در تالار همایشهای پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولی‌عصر، نبش خیابان برادران مظفر (صبای جنوبی) برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه