پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش پیروزی دلچسب پرسپولیس برابر الهلال عربستان

ورزش

پیروزی دلچسب پرسپولیس برابر الهلال عربستان

یک بار دیگر تماشاگران پرسپولیس با حضور همه‌جانبه خود در ورزشگاه آزادی، حمایت کامل خود را از تیمشان نشان دادند و این حضور گسترده با گل شیرین دقیقه ۹۲ پرسپولیس به یک روز به یادماندنی در آزادی بدل شد.

shock drop air force 1 full uv reactive | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

پرسپولیس تهران در بازی رفت مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، موفق شد با یک گل تیم الهلال عربستان را شکست بدهد تا بدون گل خورده در بازی خانگی و با خیالی آسوده هفته آینده به ریاض برود.

به گزارش «تابناک»، پرسپولیسی‌ها که این روز‌ها راز کشیدن بیش از یکصدهزار تماشاگر به ورزشگاه را پیدا کرده‌اند، مانند بازی با النصر و بنیادکار ورود به ورزشگاه را برای تماشاگران رایگان اعلام کرده بودند و به این ترتیب، جمعیت هوادار پرسپولیس حتی روی دیوارهای ورزشگاه هم ایستاده بودند.

هرچند بازی‌ روند کسل کننده‌ای داشت و هواداران را حسابی ناامید کرده بود، با این حال چسبیدن توپ در دقیقه ۹۲ به تور دروازه الهلال، موجب شد تا همه ملال حاصل از ۹۰ دقیقه بازی کسل‌کننده را فراموش کنند و شاد به خانه‌شان باز‌گردند. این بازی البته حاشیه‌های فراوانی هم داشت. تیم مالزیایی بازی گویا چندان برای قضاوت این بازی مناسب نبود و بیشتر تحت تأثیر جو ورزشگاه و تماشاگران فراوان حاضر در استادیوم قرار داشتند. چه اینکه در یک صحنه عجیب و در دقیقه ۲۸ بازیکنان الهلال گل درستی را به ثمر رساندند؛ اما کمک داور آن را مردود اعلام کرد و همین ‌موجب شد تا بازیکنان الهلال در ادمه اعتراض‌های فراوانی داشته باشند و این اعتراض‌ها در ادامه و در جریان خطای بیرون محوطه جریمه سوشا و اخراج بازیکن الهلال ادامه پیدا کرد و حتی پس از پایان بازی هم ادامه داشت و امکان اینکه در روزهای آینده حاشیه‌های فراوانی برای این بازی ایجاد کند وجود دارد.

به هر حال پرسپولیس با گل‌ به خودی دقیقه ۹۲ دیگائو توانست این بازی را با نتیحه یک بر صفر به پایان برساند و حالا در بازی برگشت روز سه‌شنبه هفته آینده باید در ریاض به مصاف حریف سرسخت عربستانی خود برود.

 

گزارش بازی


پرسپولیس

سوشا مکانی ـ علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا (دقیقه ۷۵، میلاد کمندانی)، بابک حاتمی، حمید علی‌عسگری ـ امید عالیشاه، هادی نوروزی، احمد نوراللهی، محمد نوری ـ مهدی طارمی و علی علیپور (دقیقه ۷۲، رضا خالقی فر).

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


الهلال

خالد شراهیل، عبدالله الدوساری، یاسر الشمرانی، سلمان الفرج، سعود کریری، یوسف السالمی، کواک تائهوآ، نواف العبید، دیاگو، سالم الدوساری (دقیقه ۸۳، فیصل درویش) و محمد یاسر

سرمربی: دونیس

 

دقایق حساس بازی‌

03:00  فرار خوب مهدی عالیشاه از سمت راست با ارسال مواج و زیبای او همراه شد و توپ در محوطه جریمه به محمد علیپور رسید؛ اما مهاجم جوان پرسپولیس با بی‌دقتی این موقعیت را از دست داد.

10:00  شوت مهدی طارمی از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافع الهلال به کرنر رفت؛ اما در کمال تعجب داور ضربه دروازه اعلام کرد.

14:00  فرار خوب هادی نوروزی از سمت راست البته با ارسال خوب او همراه نبود و تنها یک کرنر برای پرسپولیس به دست آمد.

20:00  در این دقایق، دو تیم با احتیاط بازی کردند و بیشتر یکدیگر را محک می‌زدند. در این دقایق یکی دو بار پرسپولیس و یک بار الهلال به دروازه حریف خود نزدیک شدند و توانستند موقعیت نیمه خطرناکی ایجاد کنند. در مجموع تا اینجای بازی حتی یک شوت در چهارچوب از سوی هیچ یک از دو تیم زده نشد.

25:00  اولین خطر جدی بازی با حمله بازیکنان الهلال رقم خورد. الدوساری از سمت راست دروازه پرسپولیس به خط عرضی زمین نزدیک شد و پاس عرضی‌اش توپ را به درون محوطه جریمه فرستاد؛ اما سوشا مکانی درست از جلوی پای مهاجم عربستانی توپ را جمع کرد.

28:00  توپ در این دقیقه و در کمال ناباوری به تور دروازه پرسپولیس می‌چسبد؛ اما داور با اعلام افساید، گل را مردود اعلام می‌کند. به نظر می‌رسد در این صحنه اشتباه فاحش داور کاملا به نفع  پرسپولیسی‌ها تمام شد، چون داور توپی را که اومانیا (مدافع پرسپولیس) به بدن بازیکن الهلال کوبید و به گل رفت، ‌مردود اعلام کرد. در این لحظات بازیکنان الهلال به شدت به داور اعتراض کردند و داور هم برای لحظاتی با کمک خود مشورت کرد اما سرانجام همه چیز به خیر گذشت و گل مردود دانسته شد.

33:00  مهدی عالیشاه در دقایق بهترین بازیکن پرسپولیس است. او مدام جایش در سمت راست و چپ پرسپولیس تغییر می‌دهد و با فرارهای خوبش، خط دفاعی الهلال را به هم می‌ریزد. در این دقیقه فرار او از سمت چپ باخطای بازیکن شماره 35 الهلال همراه شد و علاوه بر یک ضربه کاشته، یک کارت زرد هم برای سلمان الفرج به همراه داشت.

34:00  ضربه کاشته پشت محوطه جریمه را هادی نوروزی ارسال می‌کند؛ اما مدافعان الهلال توپ را باز‌ می‌گردانند.

41:00  ‌تعادل مهاجم الهلال نزدیکی‌های محوطه جریمه به هم خورد تا تیم مهمان صاحب یک ضربه ایستگاهی شود. این ضربه موقعیت خطرناکی ایجاد کرد و توپ در چند رفت و برگشت برای پرسپولیسی‌ها خطرساز شد؛ اما در پایان همان توپ به ضد حمله پرسپولیس تبدیل شد و این تیم به یک ضربه کرنر دست یافت.

43:00  اشتباه کشنده دیگائو، مدافع برزیلی الهلال در دوقدمی خط دروازه توپ را زیر پای هادی نوروزی انداخت؛ اما مهاجم پرسپولیس توپ را به دستان دروازه‌بان الهلال کوباند تا سرانجام اولین شوت در چهارچوب بازی در دقیقه 43 ثبت شود.


پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل

50:00  بازی در ابتدای نیمه دوم با اشتباهات فراوان بازیکنان دو تیم آغاز شد. تنها در یک صحنه، بازیکنان الهلال توانستند به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند؛ اما ارسال بازیکنان این تیم با دخالت علی عسکری دفع شد.

51:00  پرسپولیسی‌ها برای خارج شدن از زیر فشار الهلال حمله‌ای را تدارک دیدند؛ اما بی دقتی هادی نوروزی موجب شد تا این موقعیت هم از دست برود.

58:00  سوشامکانی دروازه پرسپولیس را نجات داد. بازیکن برزیلی الهلال روی اشتباه مدافعان پرسپولیس با مکانی تک به تک شد که ضربه او را مکانی دفع کرد.

67:00   باز هم سوشا مکانی دروازه تیمش را نجات داد. این بار هم مهاجم الهلال به تنهایی وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و با پاس عرضی هم تیمی‌اش را در محوطه شش قدم صاحب توپ کرد؛ اما مکانی توپ را دور نمود.

69:00  الدوساری با شوت از راه دور، شانس خود را امتحان کرد اما دروازه‌بان پرسپولیس توپ را مهار کرد.

72:00   الهلال درست روی خط محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد؛ اما این موقعیت خطرناک حاصلی برای عربستانی‌ها نداشت.

81:00   سوشا مکانی از دروازه خارج شد و بیرون از محوطه جریمه، توپ را با دست لمس کرد و اخطار گرفت. عبید ضربه ایستگاهی را از فاصله 20 متری زد و مکانی با شیرجه‌ای بلند، توپ را به کرنر فرستاد.

90:00+01 پس از اخراج بازیکن تیم الهلال، با سماجت امید عالیشاه، توپ به مهدی طارمی رسید و ضربه عرضی او با اشتباه مدافع برزیلی الهلال به تنها گل پرسپولیس تبدیل شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه