جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته دوازدهم جام خلیج‌فارس (لیگ برتر)؛ پیروزی استقلال در زمین فولاد/ صدر جدول در اختیار شاگردان مظلومی

ورزش

هفته دوازدهم جام خلیج‌فارس (لیگ برتر)؛ پیروزی استقلال در زمین فولاد/ صدر جدول در اختیار شاگردان مظلومی

تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی در زمین فولاد خوزستان ۳ امتیاز ارزشمند خارج از خانه را کسب کرد و صدر جدول را از استقلال خوزستان باز پس گرفت تا به تنهایی در بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گیرد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Eminem nike air mag cheap 2013 trucks 2017 accessories Super Bowl 56 LVI Slim Shady PE , BabylinoShops , nike zoom lebron iii crimson black paint

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران از ساعت ۱۶:۲۰ امروز جمعه در چارچوب هفته دوازدهم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم استقلال با حساب ۲ بر صفر میزبان خود را شکست داد تا به ۳ امتیاز ارزشمند خارج از خانه دست یابد و بار دیگر صدرنشین شود. جابر انصاری (۵۷) و پرو پئیچ (۸۸) زننده گل‌های استقلال در این بازی بودند.

در شروع نیمه نخست، دو تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند و در این بین پاس‌های اشتباه متوالی در نزد بازیکنان فولاد باعث می‌شد تا برتری آبی‌ها را شاهد باشیم. استقلال در دقیقه ۲۴ می‌توانست به گل برسد اما شوت برهانی در شلوغی محوطه جریمه حریف به تیر عمودی و تور کنار دروازه اصابت کرد و به خارج رفت.

در ادامه کار هر دو تیم در میانه میدان به توپ ضربه زدند تا فرصت آنچنانی روی دروازه ها خلق نشود و دو تیم در پایان یک نیمه نسبتا سر و کسل کننده به تساوی بدون گل رضایت بدهند.

با شروع نیمه دوم تیم استقلال عمق دفاع فولاد و فضای پشت مدافعان حریف را نشانه رفت و به گل هم رسید. در دقیقه ۵۷ بازی بود که جابر انصاری پاس عرضی از راست را در میان مدافعان حریف با ضربه ای دقیق و زمینی درون دروازه بشاگردی قرار داد تا استقلال یک بر صفر پیش بیفتد.

در دقیقه ۵۹ بازی ماتیاس چاگو به عمق دفاع استقلال زد که با تکل عمران زاده متوقف شد اما در میان اعتراض بازیکنان فولاد، صالحی داور مسابقه رای به کرنر داد و اعتقادی به پنالتی نداشت. استقلال این حمله فولاد را با ضد حمله شهباززاده پاسخ داد که گلر فولاد در حالت تک به تک اجازه گلزنی را به مهاج آبی‌ها نداد.

فولاد در دقیقه ۶۵ می‌توانست به گل تساوی دست یابد اما ساسان انصاری در دهانه دروازه استقلال بغل پای خود را به بالا زد تا بهترین موقعیت این تیم از دست برود. شاگردان اسکوچیچ با دوندگی فراوان در ادامه کار سعی کردند فشار را روی تیم حریف حفظ کنند اما در یک ضد حمله ارسال کریمی از چپ به تیر دروازه فولاد اصابت کرد.

در دقیقه ۸۴ بازی ضربه فنی ساسان انصاری به شکلی خطرناک از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت. استقلال در دقیقه ۸۸ به گل دوم خود دست یافت. پرو پئیچ که در دقیقه ۸۵ به میدان آمده بود سانتر از چپ را پشت محوطه جریمه حریف به خوبی استپ سینه کرد و با یک ضربه بغل پای دقیق دروازه حریف را گشود. روی این گل اسکوچیچ اعتراضات زیادی به صالحی داور مسابقه داشت چرا که معتقد بود روزبه چشمی با خطایی که روی بازیکن فولاد در میانه میدان مرتکب شد این گل را پایه گذاری کرد. اسکوچیچ در پی این اعتراضات داور از کنار زمین اخراج شد.

استقلال با این برد ۲۵ امتیازی شد و به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. استقلال صنعتی خوزستان با ۲۲ امتیاز و ذوب آهن با ۲۰ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

***

هفته دوازدهم لیگ برتر؛ نخستین برد استیماچ با سپاهان/ شکست نفت و تساوی تراکتور، ذوب و صبا

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نخستین بازی خود با سرمربیگری استیماچ برابر نفت تهران پیروز شد تا شروع خوبی با سرمربی جدید خود داشته باشد. زور صبا و ذوب آهن بهم نرسید و تراکتورسازی بازهم امتیاز داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوازدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵:۱۵ امروز با برگزاری چهار دیدار ادامه پیدا کرد که در یکی از مهمترین بازی‌ها تیم سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف نفت تهران رفت و در پایان برابر این تیم ۲ بر یک پیروز شد. این نخستین برد سپاهان با استیماچ است که جانشین فرکی در سپاهان شد.

ابتدا این تیم نفت بود که از میزبان خود پیش افتاد. گل این تیم را علی قربانی در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند. در دقیقه ۳۴ این نیمه نفت صاحب یک ضربه پنالتی شد که علی بوحمدان آن را از دست داد. در دقیقه ۴۵ بازی مهدی شریفی گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه ۸۹ بازی عقیلی از روی نقطه پنالتی برای سپاهان گلزنی کرد تا این تیم به بردی ارزشمند و شیرین دست یابد.

تیم ذوب آهن، همشهری سپاهان در زمین صبای قم به میدان رفت و در حالی که میزبان را در شرایط بهتری می‌دید به یک امتیاز برابر این تیم قناعت کرد تا رویارویی علی دایی و یحیی گل‌محمدی برنده نداشته باشد.

در تبریز تیم تراکتورسازی بار دیگر امتیاز داد و این بار نتوانست از پس سیاه جامگان بر بیاید. جدال این دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی خاتمه یافت. باید دید با این وضعیت مسئولان باشگاه تراکتورسازی چه واکنشی نسبت به سرنوشت تونی در این تیم خواهند داشت.

تیم سایپا با وجود اینکه یک نیمه برابر ملوان متوقف شده بود در نیمه دوم ابتدا دو گل به مهمان شمالی خود زد و بلافاصله یکی از گل‌ها را دریافت کرد اما تا پایان برتری خود را حفظ کرد تا ۲۰ امتیازی شده و به جمع بالانشینان جدول بپیوندد.

نتایج دیدارهای همزمان لیگ برتر به شرح زیر است:

* سپاهان ۲ - نفت تهران یک
- گل‌ها: مهدی شریفی (۴۵) و هادی عقیلی (۸۹ - پنالتی) برای سپاهان علی قربانی (۳۶) برای نفت تهران

* صبای قم صفر - ذوب آهن اصفهان صفر

* تراکتورسازی تبریز صفر - سیاه جامگان مشهد صفر

* سایپا ۲ - ملوان انزلی یک
- گل‌ها: ابراهیم صادقی (۶۰) و علی زینالی (۷۷) برای سایپا و سیاوش حق نظری (۷۹) برای ملوان

***

مظلومی: این برد عالی تقدیم به روح برادرم

خسرو حیدری هم دیروز به تیم اضافه شد. او را خیلی دیر به ما دادند. نفرات جایگزین امروز جای بازیکنان اصلی را به نحوعالی پرکردند

پرویزمظلومی که به دلیل حواشی به وجود آمده در اهواز نتوانست به سالن نشست خبری برود به خبرنگاران گفت: این پیروزی شیرین خارج از خانه را به روح غلامحسین مظلومی تقدیم می‌کنم. واقعیت این است که با وجود کمبود‌ها و نداشتن بازیکنان اثرگذار خوب کار کردیم. به فولاد هم خسته نباشید می‌گویم جایگاه این تیم درمکان فعلی نیست. اعتقادم این است که دو تیم بازی تاکتیکی به نمایش گذاشتند و مردم هم لذت بردند.

به گزارش تابناک ورزشی، سرمربی تیم استقلال افزود: خسرو حیدری هم دیروز به تیم اضافه شد. او را خیلی دیر به ما دادند. نفرات جایگزین امروز جای بازیکنان اصلی را به نحوعالی پرکردند. ما یک تیم و مجموعه هستیم ، بازیکنان اتحاد دارند و خیلی خوب کار می‌کنند. تیم پشتیبانی ما هم بسیار خوب است. تیم پزشکی، تدارکات و کمیته نقل و انتقالات، مدیریت و هیأت مدیره هم تلاش می‌کنند و این اتحاد به زمین‌ می‌آید.

سرمربی استقلال در مورد اینکه بازیکنان ملی‌پوش دیربه جمع تیم اضافه می‌شوند، گفت: یک گله‌ کردم که ملی پوشان دیر به تیم ‌ها اضافه می‌شوند. باشگاه از بازیکن به دلیل اینکه نیاز دارد مجبور است استفاده کند و وقتی بازیکنان دیر از اردوی تیم ملی باز گردند احتمال مصدومیت آنها بالا می‌رود. دراین شرایط تیم ملی هم ضرر می‌کند.اگر بازی ها یکی دو روز دیرتر برگزار می شد اتفاق خاصی نمی افتاد البته سازمان لیگ هم می خواهد بازی ها را به موقع برگزار کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید