سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش کسب 7 مدال تیم ملی تکواندو در تورنمنت آزاد کرواسی

ورزش

کسب 7 مدال تیم ملی تکواندو در تورنمنت آزاد کرواسی

تیم ملی تکواندوی ایران، در پایان رقابت یک روزه تورنمنت آزاد کرواسی، موفق به کسب 4 مدال طلا، دو مدال نقره و یک برنز شد.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش ایسنا، رقابتهای تورنمنت کرواسی در دو گروه زنان و مردان امروز (شنبه) با حضور 602 تکواندوکار برگزار شد. در این رقابت ها تکواندوکاران 52 کشور در 8 وزن جهانی حضور داشتند و تیم ملی ایران که با 8 نماینده در این مسابقات شرکت کرده بود موفق به کسب 7 مدال شد.

آرمین هادی پور در وزن 54- کیلوگرم، بهنام اسبقی در وزن 68- کیلوگرم، امید عمیدی در وزن 87- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم 4 نشان طلا را به ارمغان آوردند. محمد کاظمی در وزن 58- کیلوگرم و ابوالفضل یعقوبی در وزن 68- کیلوگرم، مدال نقره را بدست آوردند و فرزاد ذوالقدری در وزن 74- کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در وزن 54- کیلوگرم آرمین هادی پور در مبارزه اول با نتیجه 16 بر صفر نماینده کرواسی را برد، سپس با نتیجه 15 بر صفر از سد نماینده صربستان گذشت و فینالیست شد.

هادی پور در فینال این رقابتها نیز نماینده ایرلند را 25 بر 13 شکست داد و بر سکوی قهرمانی وزن 54- کیلوگرم ایستاد و 10 امتیاز المپیکی این رقابتها را دشت کرد.

محمد کاظمی نماینده وزن دوم ایران نیز که تنها نقره تیم را کسب کرد در نخستین گام 9 بر 4 نماینده ونزوئلا را برد، سپس با نتیجه 9 بر صفر مقابل تکواندوکاری از بغارستان به برتری رسید و در ادامه با

شکست 6 بر یک نماینده آلمان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم در این مرحله نیز یکی دیگر از نمایندگان آلمان را با نتیجه 11 بر 4 از پیش رو برداشت اما در فینال این رقابتها 10 بر 6 برابر نماینده بلژیک متوقف شد و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و مدال نقره را به گردن آویخت.

ابوالفضل یعقوبی در وزن 68- کیلوگرم در ابتدا 12 بر صفر نماینده اسپانیا را برد، سپس با نتیجه 13 بر یک از سد تکواندوکاری از اسلوونی گذشت و در ادامه با پیروزی 11 بر 2 مقابل تکواندوکار کرواسی راهی نیمه نهایی شد.

یعقوبی در این مرحله با "سروت تازگل" از ترکیه، قهرمان المپیک لندن و دارنده دو مدال طلای جهان پیکار کرد که در نهایت بازهم موفق به شکست این تکواندوکار پرافتخار ترک شد (10-11) و به فینال راه یافت اما در مرحله پایانی این رقابتها برابر بهنام اسبقی دیگر نماینده ایران مبارزه نکرد و به مدال نقره این مسابقات دست یافت.

همچنین اسبقی شانس اول ایران برای کسب سهمیه المپیک در وزن دوم است در این مسابقات نشان طلا را بدست آورد. او در مرحله نخست تکواندوکاری از ارمنستان را برد، سپس 5 بر 2 نماینده لهستان را شکست داد و در ادامه دو نماینده از اتریش و استرالیا را با نتایج 6 بر صفر و 7 بر 2 از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله نیز نماینده اسپانیا را 3 بر 2 شکست داد و فینالیست شد.

فرزاد ذوالقدری نماینده وزن 74- کیلوگرم که در این مسابقات در یک وزن بالاتر از وزن تخصصی اش بر روی شیاپ چانگ رفت، در نخستین گام 10 بر 9 از سد نماینده آلمان گذشت، سپس 5 بر 2 تکواندوکاری از بلغارستان را برد و در ادامه با پیروزی 5 بر 4 مقابل نماینده کرواسی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تکواندوکار وزن پنجمی ایران در این مرحله نتیجه را به نماینده کشور میزبان واگذار کرد و به مدال برنز این رقابت ها دست یافت.

مسعود حجی زواره نماینده وزن 80- کیلوگرم نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو از ادامه مبارزات انصراف داد و عنوان پنجم را کسب کرد.

امید عمیدی نیز نماینده وزن 87- در فینال این رقابتها مقابل ام بار اندیایه از فرانسه قرار گرفت که در این دیدار با نتیجه 12 بر صفر به برتری رسید و با شایستگی بر سکوی قهرمانی ایستاد و طلایی شد.

این تکواندوکار فرانسوی یکی از رقیبان اصلی مردانی در رنکینگ المپیک است. او هم اکنون نفر هشتم رنکینگ وزن 80+ کیلوگرم است.

عمیدی تکواندوکار وزن هفتم تیم ملی در دو مبارزه اول خود با حریفانی از کشور میزبان دیدار کرد و 14 بر 18 بر 2 بر صفر آنها را شکست داد و راهی مرحله فینال شد.

در وزن 87+ کیلوگرم سجاد مردانی دیگر طلایی ایران بود و 10 امتیاز دیگر به اندوخته هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد. تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی ایران هم اکنون در جایگاه ششم رتبه‌بندی المپیکی است و با امتیاز این مسابقات اختلافش را با نفرات هفتم و هشتم رنکینگ وزن چهارم المپیک به 15 امتیاز رساند.

او برای کسب این مدال 9 بر 2 نماینده یونان را برد، سپس با نتیجه 14 بر 4 از سد نماینده ترکیه گذشت و در فینال این رقابتها با شکست نماینده نیجریه با نتیجه 11 بر 2 بر سکوی قهرمانی تکیه زد.

ایران در وزن 63- کیلوگرم نماینده ای نداشت.

این دوره از مسابقات G1 بود و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه