جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال - شکست صدرنشین، برتری مهرام

ورزش

هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال - شکست صدرنشین، برتری مهرام

در هفته یازدهم مسابقات بسکتبال لیگ برتر، تیم نفت سپاهان به یک پیروزی خانگی دست یافت، همیاری زنجان در ماهشهر شکست خورد و تیم پتروشیمی، صدرنشین این رقابت‌ها هم مقابل فولاد ماهان تن به شکست داد. مهرام موفق به شکست شهرداری گرگان شد، و آخرین دیدار هفته با پیروزی دانشگاه آزاد برابر استقلال زرین قشم به پایان رسید.

nike air force 1 low uv | Yeezy Boost 350 Trainers

هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال با دومین برد نفت تهران و نخستین باخت پتروشیمی در این فصل آغاز شد.


به گزارش «تابناک»، در این مسابقه نفت تهران که برای فرار از قعر جدول به برد نیاز داشت کارش را بهتر آغاز کرد و در کوارتر نخست 30 بر 18 برنده شد. در کوارتر دوم، میزبان "امیر امینی" گارد راس با تجربه خود را به دلیل خطای بالا از زمین خارج کرد و حریف توانست فاصله را کمتر کند. کوارتر دوم توپ و میدان در اختیار مهمان بود و حریف توانست از غفلت نفتی‌ها استفاده کند و امتیاز بگیرد. نفتی‌ها در دقایق پایانی کوارتر دوم به خود آمدند و در حالی که نتیجه کوارتر را واگذار کرده بودند با مجموع 48 بر 42 نیمه نخست را با پیروزی پشت سر گذاشتند. کوارتر دوم با نتیجه 24 بر 18 به سود بندرکنگ به پایان رسید.


نیمه دوم مسابقه با برتری قاطع نفت تهران آغاز شد. شاگردان محسن شاه علی در دفاع خوب بودند و به سرعت امتیازآوری می کردند. در همان پنج دقیقه نخست، فاصله به 20 امتیاز نیز رسید. در ادامه سیستم دفاعی بندرکنگ تغییر کرد و توانست شرایط را به سود خود تغییر دهد. نفتی ها که در امتیازآوری موفق بودند پس از چند حمله نتوانستند امتیازی بدست بیاورند و تسلیم بازیکنان دونده تیم جنوبی شدند. شاگردان محمدرضا اسلامی فاصله را کاهش دادند و به عدد 8 رساندند. نفت 69 بر 61 از مهمانش پیش بود. در ادامه کار دفاع پرس نفت هم تاثیری نداشت. جوانان بندرکنگ با استفاده از پرتاب های پیرامونی فاصله را کمتر کردند. کوارتر سوم با نتیجه 28 بر 26 به سود نفتی ها به پایان رسید.


کوارتر چهارم هم با برتری نفتی‌ها آغاز شد. دفاع میزبان در این کوارتر بهتر عمل کرد و دوباره فاصله را افزایش داد. بازیکنان جوان بندرکنگ که تحت فشار تجربه بازیکنانی چون امیر امینی و ایمان زندی بودند پراشتباه کار می کردند. کادرفنی نفت سعی داشت در ادامه از دفاع منطقه‌ای استفاده کند اما ناکام بود و اسیر پرتاب‌های سه امتیازی مهمان شد. تنها سه دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود و نفت تهران 92 بر 83 پیش بود. این سه دقیقه هم با برتری نفت به پایان رسید تا میزبان 100 بر 88 برنده باشد و دومین بردش در لیگ برتر را جشن بگیرد. کوارتر چهارم نیز با نتیجه24 بر 20 به سود نفت به پایان رسید.


در دیگر مسابقه هفته یازدهم که بین دو تیم ماهان اصفهان و پتروشیمی برگزار شد. ماهانی ها برابر حریف صدرنشین خود رقابتی نزدیک داشتند و در نهایت با نتیجه 82 بر 80 به پیروزی رسیدند. با این نتیجه پتروشیمی همچنان صدرنشین لیگ باقی ماند و ماهان نیز رده دومش را حفظ کرد. در ابتدای این مسابقه که در سالن ملت اصفهان برگزار شد باشگاه فولادماهان از محمد علی نیکخواه بهرامی پدر کاپیتان تیم ملی تجلیل کرد. ماهان این پیروزی را مدیون امتیاز اصغر کاردوست در ثانیه های پایانی است.


در دیگر دیدار نیز صنایع ماهشهر در خانه به مصاف همیاری زنجان رفت و 61 بر 60 به پیروزی رسید و شگفتی هفته را ساخت.


مهرام، مدافع عنوان قهرمانی پس از اینکه گیم نخست بازی به برتری 25 بر 19 دست یافت در گیم دوم به تساوی 17 بر 17 رضایت داد. این تیم پس از پیروزی در نیمه نخست بازی، نیم دوم را مقتدرتر آغاز کرد و موفق شد گیم سوم را با نتیجه 31 بر 16 به سود خود تمام کند. گیم چهارم این بازی نیز با برتری 25 بر 16 مهرام به پایان رسید.


 دیدار تیم‌های بسکتبال دانشگاه آزاد و استقلال زرین قشم در چارچوب هفته یازدهم (دوم مرحله برگشت) رقابت‎های لیگ برتر باشگاه‎های کشور امروز دوشنبه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد و با پیروزی 85 بر 65 شاگردان مهران شاهین‌طبع به پایان رسید.
دانشگاه آزاد در حالی موفق به کسب دو امتیاز این بازی شد که در گیم نخست به تساوی 16 بر 16 رضایت داد اما این تیم با کسب نتایج (26 بر17)، (18 بر11)، (25 بر 21) در سایر کوارترها موفق شد همانند دور رفت مقابل نماینده قشم صاحب پیروزی شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه