شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش برنامه بازیهای هفته 21 جام برتر

ورزش

برنامه بازیهای هفته 21 جام برتر

به گزارش «تابناک»، برنامه بازیهای هفته 21 جام برتر جام خليج فارس به این شرح است :

shock drop air force 1 full uv reactive | AIR JORDAN 4 BLANCAS Y ROJAS - BabylinoShops - nike air jordan grey low heels shoes blue sneakers

يکشنبه 24 دي

15:00     گهر دورود-  پيکان
15:30     نفت تهران- نفت آبادان
15:30      فولاد- آلومينيوم
15:30      داماش گيلان-  سايپا

15:30        تراکتورسازي - راه آهن
15:30       فجر سپاسي- ملوان
15:30       ذوب آهن-سپاهان
15:30       صباي قم -  پرسپوليس

دوشنبه 25 دي

15:00       استقلال - مس

 

 


نتایج هفته پانزدهم جام دسته اول

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال جام دسته اول با پیروزی تیم‌های گسترش فولاد در تبریز و مس سرچشمه در کرمان، تداوم صدرنشینی صنعتی خوزستان و ناکامی‌های تیم‌های بوشهری و همدان گروه‌های دوگانه این رقابتها به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته پانزدهم مسابقات فوتبال جام دسته اول باشگاه‌‍های کشور با برگزاری 13 دیدار در گروه‌های دوگانه پیگیری شد که در گروه "الف" تیم گسترش فولاد با پیروزی در تبریز برابر تیم قعرنشین ماشین‌سازی جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی این گروه را تحکیم بخشید.

نساجی مازندران هم در دیگر دیدار مهم این گروه دست به کار بزرگی زد و الوند همدان تیم دوم این گروه را شکست داد تا جایگاهش در رده چهارم را حفظ کند. مس سرچشمه نیز در دربی کرمانی‌ها ‌گهر سیرجان با 3 گل در هم کوبید تا 28 امتیازی شود اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به الوند همدان در رده دوم باقی‌ماند.

نفت مسجد سلیمان هم با 2 گل پارسه دیگر قعرنشین گروه را شکست داد. شهرداری اراک هم جنگ پائین جدولی‌ها را به استقلال اهواز واگذار کرد و اتکا گلستان هم با یک گل شاهین بوشهر بحران زده را پیش رو برداشت.

در نخستین مسابقه این گروه هم که جمعه برگزار شده بود، سنگ آهن بافق یزد در دیداری پرحاشیه با نتیجه 3 بر یک ابومسلم مشهد را شکست داده بود.

نتایج دیدارهای گروه "الف" و جدول رده‌بندی این گروه به شرح زیر است:
گروه الف:
* گسترش فولاد تبریز 2 - ماشین سازی تبریز یک
* اتکا گلستان یک - شاهین بوشهر صفر
* نساجی مازندران یک - الوند همدان صفر
* مس سرچشمه کرمان 3 - ‌گهر سیرجان صفر
* شهرداری اراک صفر - استقلال اهواز یک
* نفت مسجد سلیمان 2 - پارسه ایرانیان صفر

جدول گروه الف:
1- گسترش فولاد 32 امتیاز
2- الوند همدان 28 امتیاز - تفاضل گل 14+
3- مس سرچشمه 28 امتیاز - تفاضل گل 8+
4- نساجی مازندران 26 امتیاز
5- نفت مسجد سلیمان 25 امتیاز
---------------------------------
13- پارسه ایرانیان 12 امتیاز
14- ماشین سازی تبریز 7 امتیاز

در گروه "ب" صنعتی خوزستان صدرنشین با یک گل از سد نیروی زمینی تهران گذشت تا صدرنشینی خود را تحکیم بخشد. شهرداری یاسوج هم با 3 گل ایرانجوان را در بوشهر شکست داد و راهیان کرمانشاه در خانه برابر فولاد یزد متوقف شد.

شهرداری تبریز با یک گل سایپا شمال را از پیش رو برداشت تا با توجه به توقف خانگی پاس و ادامه ناکامی‌های این تیم همدانی، با تفاضل گل بهتر نسبت به پاس به رده چهارم صعود کرد.

نتایج دیدارهای گروه "ب" و جدول رده‌بندی این گروه به شرح زیر است:
گروه ب:
* پاس همدان 2 - شهرداری بندرعباس 2
* شهرداری تبریز یک - سایپا شمال صفر
* راهیان کرمانشاه یک - فولاد یزد یک
* برق شیراز صفر - مس رفسنجان یک
* ایرانجوان بوشهر صفر - شهرداری یاسوج 3
* یادآوران شلمچه یک - ملی حفاری اهواز یک
* صنعتی خوزستان یک - نیروی زمینی تهران صفر

 جدول رده‌بندی گروه ب:
1- صنعتی خوزستان 30 امتیاز
2- شهرداری یاسوج 27 امتیاز
3- راهیان کرمانشاه 26 امتیاز
4- شهرداری تبریز 25 امتیاز - تفاضل گل 6+
5- پاس همدان 25 امتیاز - تفاضل گل 4+
---------------------------------
13- فولاد یزد 13 امتیاز
14- یادآوران شلمچه 11 امتیاز

 

 

۱۰ محروم در هفته بیست‌ویکم جام برتر

سازمان جام اسامی محرومان هفته بیست‌و‌یکم جام برتر را اعلام کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان جام حرفه‌ای فوتبال اسامی محرومان هفته بیست و یکم جام برتر را به شرح زیر اعلام کرد:

راه آهن: حسین پاشایی

پیکان: کیوان وحدانی

سپاهان: جالوویچ

این سه تیم به دلیل آنکه در هفته بیستم بازی نکردند، محرومان آنها در هفته بیست و یکم اجازه بازی ندارند.

استقلال: حنیف عمران‌زاده

صبا: اکبر صادقی، مجید حیدری( محروم تا اطلاع ثانوی)

تراکتورسازی تبریز: جواد کاظمیان

فجر سپاسی: سید محمدرضا حسینی

نفت تهران: گلف باتیستا

نفت آبادان: روح‌الله عرب

ملوان: عزیز معبودی

مسابقه‌های هفته بیست و یکم جام برتر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

 

 


بازی‌های هفته بيستم رقابت‌های جام برتر / توقف استقلال و فولاد، برتری تراکتور

روز دوم از هفته بیستم رقابت‌های فوتبال جام بر‌تر با پیروزی تراکتورسازی در کرمان مقابل مس و توقف خانگی تیم‌های آلومینیوم و سایپا برابر حریفانشان پیگیری شد. هفته بیستم در روز نخست با دو دیدار آغاز شده بود که حاصل آن برتری صبا برابر ملوان و توقف نفت آبادان مقابل فجرسپاسی بود؛ افزون بر آن که دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس با گهر، راه‌آهن با سپاهان و پیکان با داماش در چهارچوب هفته بیستم جام بر‌تر به دلیل آلودگی هوای تهران لغو شده است.

دیروز شانزدهم دی ماه، بازی‌های هفته بیستم رقابت‌های جام بر‌تر، با انجام چهار بازی پیگیری شد. روز دوم از هفته بیستم رقابت‌های فوتبال جام بر‌تر باشگاه‌های کشور، ساعت ۱۵ شنبه با برگزاری سه دیدار همزمان پیگیری شد که طی آن، تیم تراکتورسازی با پیروزی برابر میزبانش مس کرمان و توقف فولاد در زمین سایپا، با ۳۵ امتیاز به رده دوم جدول راه یافت.

به گزارش «تابناک»، تیم فوتبال استقلال‌ تهران در آخرین بازی روز (شنبه) از رقابت‌های هفته بیستم جام بر‌تر برابر ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رسید؛ این مسابقه از ساعت ۱۷:‌۳۰ در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، دو تیم در نیمه نخست، بازی پایاپایی انجام دادند و موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها ایجاد نکردند. در نیمه دوم، نخست تیم استقلال حملاتی روی دروازه حریف ترتیب داد و در ادامه، ذوب‌آهنی‌ها بیش از میهمانشان کنترل بازی را به دست گرفتند و چند فرصت خطرناک نیز برای ذوب‌آهن از دست رفت.

بنابراین، با یک امتیازی که از این تساوی به هر یک از دو تیم رسید، استقلال ۳۸ امتیازی شد و همچنان صدرنشین جدول باقی ماند. مکان ذوب‌آهن هم تغییری نکرد و آن‌ها با هجده امتیاز در‌‌ همان رده شانزدهم ماندند.

در کرمان، تیم تراکتورسازی با نتیجه سه بر یک، میزبان خود مس کرمان را شکست داد؛ هر چند این تیم تبریزی به دلیل اشتباهات خط دفاعی حریف کرمانی‌اش، می‌توانست گل‌های بیشتری را وارد دروازه میزبان خود کند.

شاگردان اولی‌ویه‌را با سه امتیاز این دیدار ۳۵ امتیازی شدند و جای تیم فولاد را در جایگاه دوم جدول جام گرفتند. مسی‌ها نیز با این باخت،‌‌ همان ۲۸ امتیازی باقی ماندند و با یک پله نزول در جایگاه نهم جدول جام قرار گرفتند.

در دو بازی دیگر هفته بیستم جام بر‌تر، سایپا با تساوی یک بر یک مقابل فولاد متوقف شد تا با این تساوی، سایپایی‌ها ۲۸ امتیازی شده و با یک پله صعود در رتبه هشتم جدول قرار گیرند. فولادی‌ها نیز ۳۴ امتیازی شده و جایگاه دوم خود را به تیم تراکتورسازی دادند.
آلومینیوم هم در هرمزگان نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برابر نفت تهران به دست آورد تا با ۲۱ امتیاز و ماندن در‌‌ همان جایگاه چهاردهم، خطر بازگشت به جمع فانوس به دستان را احساس کند. نفتی‌ها نیز با ۲۷ امتیاز نتوانستند جایگاه خود را از رتبه دهم جدول جام ارتقا دهند.

نتایج کامل این سه دیدار به شرح زیر است:

* مس کرمان یک - تراکتورسازی تبریز سه

گل‌ها: مهرداد کریمیان (۲۰) برای مس کرمان - سیدمهدی سیدصالحی (۱۶ و ۳۵) و جواد کاظمیان (۵۳) برای تراکتورسازی
* سایپا البرز یک - فولاد خوزستان یک
گل‌ها: جونیور تورتا (۱۳) برای سایپا - مهدی نوری (۱۷) برای فولاد

* آلومینیوم هرمزگان صفر - نفت تهران صفر

گفتنی است، روز نخست هفته بیستم جام بر‌تر فوتبال باشگاه‌های ایران با دو دیدار آغاز شد که حاصل آن برتری صبا برابر ملوان و توقف نفت آبادان مقابل فجرسپاسی بود.
هفته بیستم جام بر‌تر فوتبال، در حالی از ساعت ۱۵ روز (جمعه) با انجام دو دیدار در انزلی و آبادان آغاز شد که دو دیدار دیگر امروز به دلیل آلودگی شدید هوای تهران لغو شده بود.

در یکی از دیدارهای امروز، فجرسپاسی در آبادان به مصاف صنعت نفت رفت که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل شیرازی‌ها را جابر انصاری در دقیقه ۵۴ به ثمر رساند و بهنام برزای در دقیقه ۸۳ برای آبادانی‌ها گل‌زنی کرد.

فجر با این تساوی ۲۵ امتیازی شد تا موقتا تا رده یازدهم جدول بالا بیاید. نفت آبادان هم که از این بازی یک امتیازی به دست آورد، با چهارده امتیاز در یک قدمی قعر جدول ماند.

در دیگر دیدار، دو تیم ملوان و صبا در انزلی به مصاف هم رفتند. این بازی در پایان با برتری یک بر صفر شاگردان صمد مرفاوی به پایان رسید تا صبا با سه امتیاز شیرین این بازی ۲۸ امتیازی شود و موقتا به رده هفتم جدول راه یابد. ملوان هم همچنان با ۳۱ امتیاز، پنجم است؛ افزون بر این که دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس با گهر، راه‌آهن با سپاهان و پیکان با داماش در چهارچوب هفته بیستم جام بر‌تر به دلیل آلودگی هوای تهران لغو شده است.

 

بهترين فوتباليست سال 2012 جهان امشب در زوريخ روي سن مي‌رود / مسي امشب جاودانه می شود ؟

بهترین بازیکن سال 2012 دنیا در حالی امشب (دوشنبه) از بین سه نامزد نهایی این عنوان انتخاب می شود که شانس ˈلیونل مسیˈ ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا از دیگران بیشتر است. مسی در صورتی که انتخاب شود برای چهارمین بار جایزه توپ طلایی فیفا را دریافت خواهد کرد و رکورد دیگری را در جهان به ثبت خواهد رساند. دو نامزد دیگر دریافت این جایزه ˈآندرس اینییستاˈ هم تیمی مسی وˈ کریستیانو رونالدوˈ رقیب او در رئال مادرید هستند.

 بهترین بازیکن سال 2012 دنیا در حالی امشب از بین سه نامزد نهایی این عنوان انتخاب مي‌شود که شانس لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا بسيار بيشتر از ساير نامزدها به نظر مي‌رسد.


به گزارش «تابناک»، مسی که در سال 2012 در مجموع 91 گل به ثمر رسانده، در صورتی که انتخاب شود برای چهارمین بار جایزه توپ طلای فیفا را دریافت خواهد کرد و با سبقت گرفتن از بازيكناني مثل زین الدین زیدان و رونالدو برزیلی که هر كدام سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شده اند.


مهاجم آرژانتینی و افسانه ای بارسلونا در سال 2012 موفق شد 91 گل به ثمر رسانده و رکورد 40 ساله "گرد مولر" آلمانی را شکسته است. هرچند که خودش بر این باور است رکورد گلزنی، زمانی اهمیت دارد که وی بتواند با توسل به آنها قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شود.


مراسم اهدای جایزه توپ طلای فیفا از سال 1956 تحت عنوان جایزه بهترین بازیکن سال اروپا آغازشد. درآن زمان این جایزه به بهترین بازیکن سال اروپا داده مي‌شد و میشل پلاتینی، یوهان کرویف و مارکو فان باستن بازیکنانی بودند که هر کدام سه بار آن را به‌ دست آوردند. انتخاب مسی احتمالا بار دیگر بحث‌هایی را در مورد مقایسه او با بازیکنان اسطوره‌ای مثل په له ودیه گو مارادونا را به راه خواهد انداخت. بازیکنانی که پیش از شروع اهدای جایزه بهترین بازیکن سال جهان توسط فیفا فوتبال را کنار گذاشته بودند.


حال به نظر مي‌رسد ليونل مسي به واسطه سال رويايي كه پشت سر گذاشته رقيب سرسختي را براي كسب اين جايزه در كنار خود نمي‌بيند. آندرس اینی‌يستا در جریان مسابقات یورو 2012 و قهرمانی تیم اسپانیا خوش درخشید و رونالدو عملکرد درخشانی در جریان قهرمانی رئال مادرید در لیگ اسپانیا داشت. او سپس پرتغال را به نیمه نهایی رقابت‌های یورو 2012 رساند. رونالدو در سال 2008 به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شد و دو بار در انتخاب بهترین بازیکن سال جهان بعد از مسی نفر دوم شده است. نفرات برتر را گروهی از مربیان و كاپيتان‌های تیم‌های ملی فوتبال جهان و همچنین تعدادی از روزنامه‌نگاران منتخب انتخاب كرده‌اند. رأی‌گیری از این افراد برای نامزدهای نهایی در ماه نوامبر انجام شد؛ زماني که مسی هنوز نتوانسته بود به رکورد 85 گل زده گرد مولر‌ در یک سال دست پيدا كند.


مسي در یک سال گذشته در مجموع 79 گل برای بارسلونا و 12گل برای آرژانتین به ثمر رسانده در حالی‌که رونالدو تنها 46 بار برای رئال مادرید توپ را از خط دروازه‌ها عبور داد است. شايد اگر پرتغال به قهرمانی در یورو 2012 مي‌رسید، شانس رونالدو هم برای دریافت جایزه توپ طلا افزایش مي‌يافت اما این تیم در نیمه نهایی مغلوب اسپانیا شد. نزديك‌ترين رقيب مسي براي كسب جايزه بهترين بازيكن جهان هنوز اميد خود را از اينكه اين‌بار بتواند توپ طلا را به خانه ببرد از دست نداده و مي‌گويد: «آنهايي که مرا می‌شناسند، می‌دانند چه قدر راستگو هستم. بنابراين دروغ نمی‌گویم و اقرار مي‌كنم كه دوست دارم برنده توپ طلا شوم.


ضمنا يكي ديگر از قسمت‌هاي جذاب مراسم امشب به انتخاب بهترين مربي سال 2012 مربوط مي‌شود. ویسنته دل بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا به همراه خوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید و پپ گواردیولا، سرمربی سابق بارسلونا براي كسب اين جايزه نامزد شده‌اند.


در بخش انتخاب زننده زیباترین گل سال با نام جایزه پوشکاش، نیمار‌ برزیلی به خاطر گلی که برای سانتوس در بازی با اینترناسیونال زد، نامزد شده است. رادامل فالکائو كلمبيايي برای گلی که درجریان دیدار اتلتیکو مادرید در مقابل آمریکا دی مالی زد و میروسلاو استاچ از تیم فنرباغچه به خاطر گلی که در برابر گنسلریرلیگی به ثمر رساند، دو نامزد دیگر این جایزه هستند. در بخش زنان بهترین بازیکن سال نیز احتمال مي‌رود تیم آمریکا بعد از قهرمانی در المپیک لندن بیشترین جوایز را به خود اختصاص دهد. در این بخش ابی وامباخ و الکس مورگان با برنده پنج دوره یعنی مارتا برزیلی رقابت مي‌كنند.


در ضمن پیاساندیج نیز شانس نخست دریافت بهترین مربی تیم زنان است. رقبای او نوریو ساساکی از تیم ژاپن نایب قهرمان المپیک لندن و برونو بینی از تیم فرانسه هستند. بهترين‌های فوتبال جهان در سال 2012 امشب درحالي روي سن مي‌روند که به گفته رئيس فیفا کسب این جایزه برای بازیکنان شاغل در خارج از اروپا سخت است، چراکه آنها به اندازه تيم‌هاي مطرح اروپايي در ديد راي‌دهندگان نيستند.


گفتنی ست برترین‎های سال جهان از سوی مربیان تیم‎های ملی، کاپیتان‎ها و برخی از روزنامه‎نگاران انتخاب می‎شوند. مسی در سال 2012 موفق شد 79 گل برای بارسلونا و 12 گل برای تیم ملی آرژانتین در همه رقابت‎ها به ثمر رساند. وی با این تعداد گلزنی، رکورد بازیکن پیشین تیم‎های آلمان غربی و بایرن مونیخ را شکست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه