یکشنبه, 16ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش از داوری ضعیف مظفری‌زاده تا جنجال بر سر زمان بازی‌های جام خلیج‌فارس (لیگ برتر) و حذفی - هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

ورزش

از داوری ضعیف مظفری‌زاده تا جنجال بر سر زمان بازی‌های جام خلیج‌فارس (لیگ برتر) و حذفی - هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون بازی‌های جام قهرمانان آسیا، هفته سی‌و‌ دوم جام بر‌تر و بازی‌های جام قهرمانان آسیا و بحث بازی همزمان هفته ۳۳ و فینال جام حذفی بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که در دو دهه اخیر، کدام بازیکن بر‌ترین بودند: ۱ـ باقری، ۲ ـ عابدزاده، ۳‌ـ مهدوی کیا، ۴ ـ دایی، ۵ ـ عزیزی، که ‌نزدیک ۴۳ درصد به دایی، نزدیک ۲۰ درصد به عابدزاده، ۱۵ درصد مهدوی کیا، ۱۴ درصد به باقری ‌و ‌باقی به عزیزی رأی دادند.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Air Jordan 1 Mid 554724 - nike air sweet lunar shoes sale free shipping - 271 Hemp – JmksportShops

دومین برنامه ۹۰ در سال ۹۲ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه‌ به مانند همیشه، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته سی‌و دوم جام بر‌تر و بازی‌های جام قهرمانان آسیا و حاشیه آن پرداخت.


به گزارش «تابناک»، در آغاز برنامه، سه بازی از نماینده‌های ایران در جام قهرمانان آسیا پخش شد.


در این باره باید گفت که محمد فنایی، کار‌شناس داوری و ‌مصطفی شجاعی، بازیکن سپاهان نوین، مهمانان این هفته برنامه نود بودند.

کارت‌های نابجا

محمد فنایی کار‌شناس داوری بر این باور بود که در بازی استقلال و سپاهان فرشید طالبی بی‌جهت بیرون شد و هر دو کارت زرد به وی اشتباه بود؛ افزون بر این که کارت زرد دوم به موسوی کار درستی نبود.

شجاعی در سخنان خود گفت: فوتبال خود را از تیم سپاهان نوین و زیر نظر ابراهیم چرخابی آغاز کردم. تیم سپاهان نوین بازیکنان بسیار خوبی داشت، ولی با فروختن امتیاز این تیم که به جام بر‌تر راه یافته ‌بود، بسیاری از بازیکنان این تیم فوتبال را‌‌ رها کردند.

شجاعی در ادامه ‌گفت: با آمدن لوکا بوناچیچ به تیم مس کرمان، اعتماد به من بیشتر شد و خوشبختانه توانستم جواب اعتماد مربیان را بدهم.

کنفرانس تلفنی!

در ادامه مهدی تاج، سرپرست سازمان جام، مدیران سرخابی‌ها و رحیمی مدیر عامل سپاهان مهمانان تلفنی برنامه ۹۰ بودند که درباره همزمانی بازی‌های دو هفته پایانی جام بر‌تر و نیز فینال جام حذفی به بحث پرداختند، قرار شد امروز سه شنبه در نشست هیأت رئیسه به این امر رسیدگی کنند.

تاج: امروز تکلیف مشخص خواهد شد

مهدی تاج در ادامه گفت: امروز تکلیف نهایی، مکان و زمان برگزاری فینال حذفی و برنامه دو هفته پایانی جام مشخص خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان: بازی هفته ۳۳ همزمان باشد

علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: ما با فتح‌الله‌زاده و هواداران و ورزشکاران استقلال و پرسپولیس رفیق هستیم اما در بیست سال اخیر، همیشه این گونه بوده که دو هفته پایانی بازی‌های جام باید همزمان برگزار شود. اگر تقویم منظم باشد، دوستی‌ها حفظ می‌شود و این حق طبیعی ماست که دو هفته پایانی بازی‌های جام همزمان باشد.

وی در ادامه گفت: من به استقلال کاری ندارم و ضمن اعتراض پیشنهاد خود را ارائه دادم که سی‌ام فروردین بازی‌های هفته سی و سوم برگزار شود. پانزدهم اردیبهشت می‌شود بازی‌های هفته پایانی را ‌برگزار کرد.

مدیرعامل سپاهان در ادامه گفت: تیم ما باید پیش از ‌بازی که در جام باشگاه‌های آسیا دارد تمرین کند یا نه؟ این برنامه‌ای که من دادم. اشکالش چیست؟ ما می‌گوییم که بازی‌ها همزمان برگزار شود و به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان می‌گویم که ما پیش از بازی استقلال و فولاد خوزستان، فینال جام حذفی را با پرسپولیس، برگزار نمی‌کنیم.

رحیمی در پایان گفت: چرا نباید دو هفته پایانی جام بر‌تر همزمان برگزار شود؟ همیشه این گونه بوده و قرار است روز چهارشنبه در نشست هیأت مدیره باشگاه سپاهان در خصوص بسیاری از مسائل تصمیم‌گیری کنیم.

فتح الله زاده : برنامه ریزی مناسب است

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: همزمانی بازی‌ها در هفته‌های پایانی که قانون نیست؛ اما چرا آن زمان که بازیکنان ما در تیم ملی بودند و قرار بود دو روز پس از آن بازی کنیم، در این باره صحبتی نکردند؟ چرا وقتی که به سودشان است، درخواست انجام بازی‌های همزمان نمی‌کنند؟ اگر بازیکنان ما آماده بودند که در تهران به الهلال نمی‌باختیم!

مدیرعامل استقلال در پایان گفت: کجای قانون آمده ‌که بازی‌های هفته‌های پایانی همزمان باشد؟ در بازی‌های آسیایی که مهم‌تر از بازی‌های داخلی ماست، بازی‌ها همزمان برگزار نمی‌شود.

سرپرست سازمان جام بر‌تر، میهمان تلفنی بعدی برنامه نود بود. وی در سخنان خود گفت: باشگاه سپاهان از ما خواسته ‌که هفته سی و سوم را سی فروردین، هفته پایانی پانزده اردیبهشت و فینال جام حذفی را در بیستم اردیبهشت برگزار کنیم. ما به دلیل اهمیت بازی‌های تیم ملی و اردوهایی که قرار است تیم ملی داشته باشد، برنامه ریزی کردیم که جام بر‌تر در تاریخ بیستم اردیبهشت تمام شود.

تاج در ادامه گفت: بنا بر آیین نامه، باید جام حذفی پیش از جام به پایان برسد و با توجه به اینکه احتمال صعود استقلال به مرحله بعد زیاد است، این تیم باید در تاریخ ۲۳ اردیبهشت نیز بازی کند.

وی خاطرنشان کرد: با جلسه‌ای که در سازمان جام با حضور نبی بهروان عزیزمحمدی و کاظمی داشتیم، بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این برنامه‌ای که ارائه شده، کمترین آفت را دارد؛ افزون بر اینکه می‌توانیم بازی فینال جام حذفی را روز پانزدهم اردیبهشت و همزمان با بازی‌های جام بر‌تر برگزار کنیم.

سرپرست سازمان جام عنوان کرد: روز پنجشنبه جلسه‌ای با کی روش گذاشته‌ایم که قرار است، در آن نشست، به طور کلی برنامه‌ریزی جام آینده را ارائه دهیم و حتی می‌خواهیم مکان برگزاری فینال جام حذفی سال آینده را از اکنون اعلام کنیم.

تاج در پایان سخنانش گفت: مصوبه سازمان جام این است که دو هفته پایانی رقابت‌های جام بر‌تر ‌‌همزمان برگزار شود. ما بدون ایراد نیستیم و درخواست سپاهان را بررسی می‌کنیم و در جلسه هیأت مدیره در این زمینه تصمیم ‌خواهیم گرفت.
 
مدیر‌عامل باشگاه پرسپولیس: بازی با ملوان زود‌تر برگزار شود

محمد رویانیان، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیز در ارتباط تلفنی با برنامه نود گفت: سازمان جام در فشار است و سپاهان و استقلال نیز به دلیل حضور در جام‌های گوناگون، با فاصله کم بازی می‌کنند اما تیم ما در هجده روز آینده هیچ بازی نداریم. پیشنهاد ما این است که بازی‌های دو هفته پایانی همزمان برگزار شود و ما نیز با سخنان رحیمی موافق هستیم و درخواست دوم ما این است که بازی ما با ملوان در تاریخ هفتم یا هشتم اردیبهشت برگزار شود تا ما هجده روز بدون بازی نمانیم.

علی پروین در برنامه ۹۰!

علی پروین در گفت‌و‌گو با خبرنگار برنامه ۹۰ گفت: «من به عادل خان فردوسی‌پور هم گفتم باید سه ساعت ‌در ‌برنامه بنشینم تا بتوانم قشنگ توضیح بدم و به مردم بفهمانم که فوتبال یعنی چی. اگر کمتر از این ‌وقت داده شود، اصلا نمی‌توان حرف زد. باید این قدری وقت باشد تا همه سخنانم را بگویم. نمی‌شود که بیایم و پس از ده دقیقه، عادل ‌بگوید، وقت تمام شد، بروید. سپس با اشاره به خبرنگار گفت که حرف تو دهنم نذار!

مرگ غم انگیز یک خردسال در مدرسه فوتبال

در بخشی از برنامه این هفته ۹۰ گزارشی از تخلف یک مدرسه فوتبال پخش شد که متأثرکننده بود.

بارها بحث نبود ‌نظارت کامل بر کارکرد مدارس فوتبال، ‌مطرح شده اما رخداهای تلخ نشان می‌دهد همچنان این معضل ادامه دارد.

در پی بوجود آمدن مشکل جدی برای یکی از کودکان عضو این مدرسه، مسئولان به جای انتقال سریع به بیمارستان، وی را با پراید به منزل بردند و با گذشت زمانی زیاد به همراه خانواده وی، راهی بیمارستان شدند اما به خاطر انتقال دیرهنگام به بیمارستان، این کودک جان باخت.
مسئولان متخلف برای فرار از پاسخگویی، مدرسه فوتبال را ‌تعطیل کردند.

خلاصه آن که پخش گزارشی از مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بوشهر، دقایقی از برنامه نود را از آن خود کرد. حسین ماهینی، بازیکن بوشهری تیم پرسپولیس در ارتباطی تلفنی با برنامه نود درباره وضعیت مناطق زلزله زده استان بوشهر گفت: پس از بازی با ذوب آهن به بوشهر رفتم و از مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بازدید کردم؛ اوضاع واقعا تأسف‌بار بود و امیدوارم، بتوانم با کمک باشگاه و سایر بازیکنان به مردم مناطق زلزله زده کمک کنیم.

گزارشی از وداع تلخ نفت آبادان

در ادامه برنامه نود، جمعی از هواداران نفت آبادان که تیمشان به دسته نخست سقوط کرده، گفتند، دیگر دوست ندارند در تیمشان بازیکنان خارجی بازی کنند. آن‌ها بر این باورند که نه مربی خارجی و نه بازیکن غیر ایرانی، نمی‌تواند هیچ کمکی به نفت آبادان بکند. آن‌ها از مدیر عامل باشگاه خواستند تا برای حضور در جام دسته اول و راهیابی دوباره این تیم به جام بر‌تر، بازیکنان بومی را در اختیار بگیرد.

پرسش و پاسخ نظرسنجی ۹۰

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که در دو دهه اخیر، کدام بازیکن بر‌ترین بودند:
۱ـ باقری
۲ ـ عابدزاده‌
۳‌ـ مهدوی کیا
۴- دایی
۵ ـ عزیزی

که در پایان نزدیک ۴۳ درصد به دایی، نزدیک ۲۰ درصد به عابدزاده، ۱۵ درصد به مهدوی کیا، ۱۴ درصد به باقری ‌و ‌باقی به عزیزی رأی دادند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه