جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم رهایی یک محیط‌بان محکوم به قصاص از اعدام

زیست بوم

رهایی یک محیط‌بان محکوم به قصاص از اعدام

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با گذشت اولیاء دم، در واپسین روزهای سال 1392، محیط بان ˈ کرامت برهانی ˈ که به قصاص نفس محکوم شده بود، از زندان آزاد می شود.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، سید محمد مجابی اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد هنگامی که محیط بانان برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید با شکارچیان مواجه می شوند، درگیری هایی صورت می گیرد که براثر این درگیری ها تاکنون تعدادی از محیط بانان این سازمان به شهادت رسیده یا دچار نقص عضو و مجروحیت های مختلف شده اند و از سوی دیگر در برخی موارد نیز هنگام درگیری، شکارچیان نیز دچارآسیب هایی می شوند.

وی افزود: حدود 2 سال پیش یکی از محیط بانان این سازمان به نام ˈ کرامت برهانی ˈ در شهرستان خاتم در مرز استان فارس و یزد با شکارچیانی مواجه و منجر به درگیری می شود که در اثر این درگیری متاسفانه یکی از شکارچیان به نام مرحوم ˈ رحیم بیگی ˈ در اثر درگیری جان خود را از دست می دهد .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر اساس حکم دستگاه فضایی این محیط بان یزدی محکوم به قصاص می شود که خوشبختانه اولیای مرحوم ˈ بیگی ˈ پس از پیگیری های مجدانه این سازمان و استان یزد، رضایت خود را اعلام می کنند و در آخرین واپسین روزهای سال 92 پس از 2 سال زندانی این محیط بان با موافقت اولیاء دم و رضایت آنان و دستگاه قضایی از زندان آزاد می شود .

وی ابراز امیدواری کرد به حول و قوه الهی و با تمهیدات و درایتی که در این راستا به کار گرفته خواهد شد و آموزش بیشتر محیط بانان و مامورین اجرایی، دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه