جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها تارنمای انجمن علمی باستان‌شناسی ایران با ظاهری نو بازگشایی شد

انجمن‌ها

تارنمای انجمن علمی باستان‌شناسی ایران با ظاهری نو بازگشایی شد

شاهین آریامنش

تارنمای انجمن علمی باستان‌ شناسی ایران هم زمان با افزایش فعالیت‌های این انجمن با ظاهری نو، چشم نواز و متفاوت، بازگشایی و به روزرسانی شد.

ظاهر چشم نواز تارنمای انجمن علمی استقبال کاربران اینترنتی را در پی داشت؛ چنان که شمار بازدیدکنندگان امروز (2 مهر) از 500 تَن فراتر رفت.

انجمن بر آن است تا کارت‌های الکترونیکی اعضای انجمن را در مهرماه سال جاری به چاپ برساند و آن را در اختیار اعضای فرهیخته ی انجمن قرار دهد.

باستان شناسان و دانشجویان باستان شناسی و همچنین کسانی که رشتۀ تحصیلی آنها با رشتۀ باستان شناسی در ارتباط است می توانند برای عضویت در انجمن به بخش عضویتِ تارنمای www.soia.ir  مراجعه کرده و پس از پر کردن برگۀ عضویت، یک قطعه عکس 3 در 4 را به همراه رونوشتی از کارت ملی یا صفحه ی نخست شناسنامه و آخرین دانشنامه ی تحصیلی به نشانی رایانامه انجمن علمی باستان شناسی ایران این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید بفرستند.

انجمن علمی‌باستان‌شناسی ایران پس از گرفتن مجوز شماره ۳۲۲۱۶/۳ در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عضوگیری از میان دارندگان دانشنامه‌ی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در رشته‌ی باستان‌شناسی و رشته‌های وابسته دست زد و سپس عصر ۲۰ مهرماه ۱۳۹۰ اقدام به برگزاری مجمع عمومی‌ و تعیین هیئت مدیره نمود که در این انتخابات دکتر سید مهدی موسوی‌کوهپر و دکتر حامد وحدتی ‌نسب از دانشگاه تربیت مدرّس، دکتر محمد مرتضایی از پژوهشکده‌ باستان ‌شناسی، و دکتر حمیدرضا ولی‌پور از دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمدرضا چیت‌ساز به عنوان هموندان اصلی هیئت مدیره برگزیده شدند.

    دکتر عباس مترجم از دانشگاه بوعلی سینای همدان و دکتر امیرصادق نقشینه به عنوان اعضای علی‌البدل و نیز دکتر مهرداد ملکزاده به‌عنوان بازرسِ اصلی انجمن و دکتر سعید امیرحاجلو به عنوان بازرس علی‌البدل فعالیت خود را آغاز کردند.

    انجمن علمی‌باستان‌شناسی ایران که ۵۰ سال پس از «کانون باستان‌شناسان ایران» و ۱۴ سال پس از «انجمن صنفی باستان‌شناسی ایران» کار خود را آغاز کرده تا به امروز توانسته است چند سخنرانی علمی ‌و همچنین بزرگداشت برگزار کند. کانون باستان‌شناسان ایران و انجمن صنفی باستان‌شناسی ایران دو نهاد باستان‌شناسی ایران بودند که با رویکردی صنفی و دریافت مجوز از وزرات کشور به فعالیت می‌پرداختند که دولتشان مستعجل بود و هر کدام به‌گونه‌ای پس از زمانی چند به خاموشی گراییدند.

این انجمن همچنین از پشتیبانان و حامیان همایش ملی باستان شناسی ایران است که در اردیبشهت ماه 1392 خورشیدی در بیرجند برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه