جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر کرمانشاه در محاصره ریزگردها

خبر

کرمانشاه در محاصره ریزگردها

جو استان کرمانشاه هم اکنون تحت تاثیر ذرات گرد و غبار قرار دارد و غلظت ذرات غبار هر لحظه در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی استان کرمانشاه هم اکنون توفان غلیظ و گسترده‌ای از گرد و خاک به جو استان نفوذ و هوا را به شدت غبارآلود کرده است.

بر اساس اطلاعیه مذکور این توده گرد و غبار تا اواخر وقت فردا جمعه ۲۸ خرداد در نیمه غربی استان غلظت بیشتری خواهد داشت و انتظار می‌رود دید افقی در نواحی مرزی به کمتر از ۵۰۰ متر برسد.

سازمان هواشناسی غلظت ریزگردها در استان کرمانشاه را ۵ برابر حد استاندارد عنوان و وضعیت نیز بحرانی اعلام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که غلظت ریزگردها در استان لحظه به لحظه در حال افزایش بوده و غلظت در آستانه رسیدن به ۱۰ برابر استاندارد است.

بر اساس گزارشات هواشناسی، شهرستان مرزی قصرشیرین نیز در محاصره ریزگردها قرار گرفته و دید افقی در این شهرستان  به ۷۰۰ متر کاهش یافته است.

*****


آسمان امروز خوزستان هم خاکی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه وضعیت گرد و غبار در استان امروز خبر داد.

«کوروش بهادری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: به‌علت گرادیان فشاری روی کشور عراق، از  دیروز  حوالی ساعت ۱۹ شاهد گرد و غبار شدید روی استان خوزستان هستیم.

وی افزود: گرد و غبار دیروز بیشتر شهرهای جنوبی و مرکزی خوزستان از جمله اهواز، آبادان، بستان، ماهشهر و شادگان را درگیر کرده است.

بهادری ادامه داد: گرد و غبار میزان دید افقی در این شهرها را به ۵۰۰ متر رسانده که موجب تعطیلی فرودگاه‌های بین‌المللی آبادان و اهواز شده است.

وی گفت: گرد و غبار تا حدود ساعت ۲۲ امشب ادامه داد و وضعیت هوا تا آخر شب بهتر می‌شود، اما مجدداً امروز نیز انتظار وقوع گرد و غبار در برخی شهرهای استان را داریم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: عامل گرد و غبار امروز گرادیان فشاری روی کشور عراق و وزش بادهای شدید بوده که موجب انتقال گرد و غبار به مناطق غربی و جنوبی کشورمان شده است.

وی با بیان این‌که امروز نیز وقوع گرد و غبار در استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: توصیه می‌شود مردم شهرهای استان و به‌ویژه بیماران تنفسی و سالمندان و کودکان از رفت و آمد در گرد و غبار جداً خودداری کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه