پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم گرد و غبار ایلام را هم تعطیل کرد

زیست بوم

گرد و غبار ایلام را هم تعطیل کرد

مدتی است که جمله "افرادی که بیماری قلبی‌ -عروقی و تنفسی دارند از خانه‌ها بیرون نیایند" بر سر زبان‌ها افتاده، از پزشکان متخصص گرفته تا بقال سرکوچه، چند سالی است که ایران به ییلاق ریزگردها تبدیل شده است.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | boys nike jordan retro flyknit shoes women High OG Panda - air max 95 cool grey neon yellow - Grailify

به گزارش ایسنا، از حوالی روز گذشته گرد و غباری بسیار غلیظ و غلیظ‌ تر از همیشه، هوای ایلام را به گونه‌ای غبارآلود کرده است که منجر به تعطیلی تمامی نهادها و ادارات دولتی شده است. امروز فقط دانشگاه‌ها آن هم برای امتحانات و بیمارستان‌ها برای مداوای مردم و افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های قلبی و تنفسی باز هستند؛ به توصیه پزشکان اضافه کردن روزانه حداقل سه واحد میوه و پنج واحد سبزیجات در برنامه غذایی افراد در بهبود عوارض ناشی از ریزگردها و همچنین دفع مواد تشکیل دهنده آن‌ها مثمرثمر است.

گفتنی است که این ریزگردها از صحراهای کشورهای همسایه از جمله عراق، کویت، سوریه و عربستان از طریق غرب کشور و استان‌های نوار مرزی غرب وارد می‌شود که خطرات بسیار زیادی برای مردم به همراه دارد، ولی تاکنون اقدام اساسی برای مهار و کنترل این پدیده صورت نگرفته است.

چند سالی بود که این پدیده ناخوشایند فقط میهمان‌ شهرهای غربی کشور بود، ولی در حال حاضر 25 استان کشور با این پدیده دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی متاسفانه هنوز کاری از پیش نرفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه