جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر شهرداد روحانی و ساخت قطعه‌ای برای خلیج فارس

خبر

شهرداد روحانی و ساخت قطعه‌ای برای خلیج فارس

برگرفته از خبرگزاری ایسنا

شهرداد روحانی و ساخت قطعه‌ای برای خلیج فارس
«تحریف نام خلیج فارس توسط بیگانگان انگیزه ساخت این قطعه‌ است»

شهرداد روحانی که پس از ورود به بندرعباس در تشریح هدفش از این سفر اظهار کرد: پس از انجام مذاکرات با انجمن موسیقی استان هرمزگان تصمیم به ساخت قطعه‌ای در خصوص خلیج نیلگون و همیشگی فارس گرفتم که هنوز مقداری زمان نیاز دارد تا بتوان نام سمفونی را برای آن انتخاب کرد.


روحانی که یکی از مطرح‌ترین رهبران ارکستر سمفونیک جهان است، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، گفت: از حضور در شهر بندرعباس و قرار گرفتن در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس احساس غیرقابل تصوری دارم.


او که ساخت موسیقی افتتاحیه و آرم رسمی بازی‌های آسیایی بانکوک به سفارش دولت تایلند و کمیته المپیک آسیایی را در کارنامه‌ی کاری خود دارد، افزود: با وجود زندگی در کشور آمریکا همیشه به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنم و عاشق ذره ذره خاک مملکت خود هستم و همیشه برای معرفی باشکوه‌تر کشورم حاضر به انجام هر کاری هستم.


روحانی با بیان اینکه اشتیاق فراوانی برای نوشتن قطعه خلیج فارس دارد، اضافه کرد: با توجه به تبلیغات منفی بیگانگان در تحریف نام خلیج فارس این مسأله انگیزه بنده را برای ساخت قطعه‌ای در این خصوص تقویت کرد و اطمینان دارم که این اثر در تاریخ موسیقی کشورمان جاودان خواهد شد.

وی که مسافت 25 ساعته را برای رسیدن به جنوبی‌ترین استان کشورمان طی کرده بود، تحمل این مسافت را تنها عشق به هموطنانش دانست و عنوان کرد: تمام تلاش خود را در این سال‌ها کرده‌ام تا با انجام بهترین کارها نام ایران را برافراشته کرده و باعث سربلندی آن در تمامی اقصی نقاط جهان باشم.


به گزارش ایسنا، در مراسم استقبال از این هنرمند جمع کثیری از علاقه‌مندان با در دست داشتن عکس‌هایی از روحانی با حضور در فرودگاه شهرستان بندرعباس به تشویق وی پرداختند.

شهرداد روحانی در اقامت سه روزه خود در بندرعباس ضمن بازدید از جاذبه‌های توریستی، مذاکرات خود با انجمن موسیقی استان هرمزگان را برای ساخت قطعه‌ای در خصوص نام «خلیج فارس» به مرحله نهایی می‌رساند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه