پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر همزمان با سالروز اخراج پرتغالی ها - بادبان خلیج فارس در جزیره هرمز برافراشته شد

خبر

همزمان با سالروز اخراج پرتغالی ها - بادبان خلیج فارس در جزیره هرمز برافراشته شد

خبرگزاری مهر: مراسم برافراشتن بادبان خلیج فارس همزمان با سالگرد اخراج استعمارگران پرتغالی از جزیره هرمز در این جزیره برگزار شد.به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری سومین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس و به مناسبت دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس، بادبان خلیج فارس پیش از ظهر دوشنبه با برگزاری مراسمی با حضور گسترده مردم هرمز، استاندار هرمزگان و دبیر جشنواره خلیج فارس در جزیره هرمز برافراشته شد.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Design Your Own Sneaker - are nike roshe reprobate for basketball shoes 2017 - Custom Air Force 1 - FitforhealthShops

در این آئین گروه موسیقی "لیوا" از جزیره هرمز با نواختن عود و دیگر سازهای محلی، مراسم برافراشتن بادبان خلیج فارس را همراهی کردند.

حضور کودکان جزیره هرمز با لباس های محلی رنگی و همچنین اختصاص محلی برای نقاشی های رنگی با خاک جزیره هرمز، جلوه خاصی به این مراسم داده بود.

از جمله دیگر نکات جالب توجه این مراسم می توان به حضور گسترده مردم هرمز و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که پرچم های ایران را در دست داشتند، اشاره کرد.


استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه خلیج فارس نماد مقابله با ظلم و قلعه تاریخی هرمز نماد استقلال‌طلبی و مقاومت ایرانیان است، اظهار داشت: تاریخ و تمدن خلیج فارس و جزیره هرمز نشان از این دارد که این منطقه نمی‌تواند جولانگاه حضور بیگانگان باشد.

وی ادامه داد: سربلندی خلیج فارس و جزایر ایرانی نماد پاسخگویی به هر زیاده‌خواهی است.

برنامه های بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در هرمز در قلعه پرتغالی های این جزیره برگزار شد.

دهم اردیبهشت ماه سالگرد اخراج استعمارگران پرتغالی از جزیره هرمز است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه