شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سومین همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی در اراک برگزار می‌شود

خبر

سومین همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی در اراک برگزار می‌شود

با توجه به اهمیت و ضرورت شناخت توان و محدودیت­‌های مناطق خشک و بیابانی و تالاب‌های کویری و در راستای مدیریت بهینه آنها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به همت گروه کارشناسی ارشد مدیریت مناطق بیابانی، سومین همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی و توسعه پایدار تالاب‌های کویری ایران را برگزار می‌کند.

nike air force 1 low uv | New Balance 991 Footwear

دکتر نورالله عبدی دبیر این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: همایش مذکور در محل دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: در برگزاری همایش یاد شده از مشارکت واحدهای دانشگاهی و سازمان‌های اجرایی و تحقیقاتی کشور بهره خواهیم برد.


دبیر ملی مقابله با بیابان‌زایی و توسعه پایدار تالاب‌های کویری ایران با بیان اینکه تاکنون 85 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است اظهار کرد: در سال گذشته 500 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که 400 مقاله از این میان مورد پذیرش قرار گرفت.

عبدی محورهای همایش را پتانسیل‌ها و کارکردهای مناطق بیابانی و تالاب‌های کویری، دامداری و دامپروری در مناطق خشک و بیابانی، اقلیم و منابع آب در مناطق خشک و بیابانی، تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی بیابان‌ها و تالاب‌های کویری، کشاورزی و باغبانی در مناطق خشک و بیابانی، حفاظت و مدیریت خاک در مناطق خشک و بیابانی، کاربرد فناوری‌های نوین در مدیریت مناطق بیابانی و تالاب‌های کویری و مسائل فرهنگی و اجتماعی در مناطق خشک و بیابانی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را در باب موضوعاتی همچون آمایش سرزمین، انرژی‌های نو و پاک، معدن‌کاوی، اکوتوریسم‌ - ژئوتوریسم، مدیریت تالاب‌های کویری، مرتعداری، ژنتیک و اصلاح نژاد دام، تغذیه دام و ارزش غذایی گیاهان، خشکی و خشکسالی، کاربرد آب‌های شور و نامتعارف، روش‌های استحصال آب و آبخیزداری، سیستم‌های آبیاری در مناطق خشک، خشک شدن تالاب‌ها، آت اکولوژی و سین اکولوژی گیاهان، احیا و مدیریت پوشش گیاهی، تنوع جانوری، حشره‌شناسی، زراعت و اصلاح نباتات، باغبانی و فضای سبز، گیاهان دارویی و صنعتی، مدیریت علف‌های هرز و آفات و بیماری‌های گیاهی به رشته تحریر درآورند.

عبدی همچنین، فرسایش بادی و کنترل آن، ریزگردها و مقابله با آن، اصلاح خاک‌های شور و قلیا، آلودگی خاک، روش‌های طبقه‌ بندی شدت بیابان‌زایی، زمین‌شناسی و ژئومورفولوژی، ترسیب کربن، GISو RS، زمین آمار، سوپرجاذب‌ها، نانوتکنولوژی، قوانین و سیاست‌گذاری و دانش بومی و ترویج و آموزش جوامع محلی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که جهت تحریر مقالات پیشنهاد شده است.

دبیر همایش در پایان، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام نهایی 31 مردادماه درنظر گرفته شده است و داوری مقالات تا 15 شهریورماه سال جاری به صورت پیوسته انجام شده و نتایج به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه