چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر همایش «ایرانیان و صعودهای برون‌مرزی؛ تجربه‌ها، چالش‌ها، افق‌ها»

خبر

همایش «ایرانیان و صعودهای برون‌مرزی؛ تجربه‌ها، چالش‌ها، افق‌ها»

برگرفته از تارنمای فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی ج.ا.ایران

 فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در نظر دارد؛ نیمه دوم دی ماه سال جاری همایشی تحت عنوان: "ایرانیان و صعودهای برون مرزی؛ تجربه‌ها، چالش‌ها، افق‌ها " را برگزار نماید. هدف از این همایش آسیب‌شناسی و بررسی  صعودهای برون‌مرزی کوه‌نوردان کشور، وضعیت فعلی و ارائه‌ی راهکار برای اصلاحات لازم و ترسیم افق‌های آن است .

لذا از کلیه صاحب‌نظران، منتقدان و علاقه‌مندان دعوت می‌شود که با مشارکت پویای خود، در حصول دستآوردهای عمومی این همایش مساعدت نمایند.

*محورها:


 

با عنایت به گسترده‌گی و دامنه‌ی وسیع مباحث، امکان بررسی همه‌ی جوانب امر در قالب صرفاً این همایش وجود ندارد . به همین جهت؛ موضوعات قابل طرح در همایشِ اول  بر اساس محورهای کلی زیر پیشنهاد می‌گردد :

۱-تاریخچه و آمار هیمالیانوردی ایرانیان و مقایسه آماری با سایر کشورها؛ تلاش‌ها، صعودها و تلفات، مقایسه صعودهای دولتی و مستقل.

۲-بررسی آموزش‌ها و اردوهای آمادگی هیمالیانوردی: وضعیت موجود، کاستی‌ها ، وضعیت مطلوب، موانع استفاده و انتقال تجربیات قبلی

۳-جامعه‌شناسی هیمالیانوردی وعلل گرایش به هیمالیا؛ نقش‌خانواده، تبلیغات، رسانه‌ها، گروه‌ها، باشگاه‌ها و فضای مجازی

۴-سازماندهی و مدیریت یک اکسپدیشن از شروع تا پایان، نقش سرپرستی؛ آموزش‌های لازم برای سرپرست. انتخاب سرپرست - مجوز شورا؛ معایب و مزایا، انتخاب شرکت‌های تجاری و بیمه

۵-پزشکی هیمالیانوردی: آموزش کوه‌نوردان و پزشکان، لزوم وجود پزشک یا امدادگر، نحوه‌ی همراهی، ابعاد جسمی و روحی روانی تیم‌ها و افراد، نقش مسائل روانی در عملکرد انها  

۶-هیمالیا نوردی و کوه‌نوردی داخل کشور؛ تعامل یا تقابل؟!  نقش هر کدام در پیشرفت و تغییر دیگری، نوآوری در صعودهای داخلی و برون‌مرزی

* دبیر همایش: دکتر علیر‌ضا بهپور

* نحوه شرکت در همایش:
۱- ارائه سخنرانی
۲- ارائه مقاله کتبی
۳- به صورت مستمع

افرادی که مایل به شرکت به صورت سخنرانی یا ارائه مقاله هستند می‌بایست حداکثر تا پایان آبان‌ماه سالجاری نسبت به ارسال مقالات یا متن سخرانی خود به دبیرخانه این همایش اقدام نمایند. مقالات ارسالی می‌بایست در فرمت PDF یا WORD باشد .

همچنین در نظر است؛ در این همایش کارگاه‌های آموزشی مرتبط و میزگردهایی (با حضور هیمالیانوردان داخلی و خارجی) جهت بررسی موضوعات مرتبط به ویژه حوادث نیز برگزار گردد. که نحوه تشکیل و مشارکت افراد متعاقباً اعلام خواهد شد. 

* کلیه مقالات توسط هسته مشورتی و راهبردی این همایش بررسی ومقالات برتر جهت ارائه در همایش انتخاب خواهند شد .

* رایانامه همایش: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

امیدواریم که با مشارکت همگانی طیفهای مختلف ، همایشی پر بار و مفید پیش رو داشته باشیم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه