جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مواد شیمیایی سمی اثربخشی واکسن کودکان را کم می‌کنند

خبر

مواد شیمیایی سمی اثربخشی واکسن کودکان را کم می‌کنند

خبرگزاری فارس: محققان بر اساس نتایج تحقیقات خود هشدار دادند که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی از اثربخشی و عملکرد واکسن در کودکان می‌کاهد.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - gray nike sneakers dual fusion

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، این تحقیقات پزشکی هشدار داد: قرار گرفتن کودکان در معرض مواد شیمیایی سمی که در تولید برخی محصولات صنعتی کاربرد دارد، از تاثیر واکسن در این کودکان در مقایسه با کودکانی که در معرض این مواد قرار ندارند، می‌کاهد.

محققان دریافتند: اثربخشی واکسنها در این کودکان در مقایسه با کودکانی که در نزدیک این کارخانه‌های صنعتی زندگی می‌کردند، کاهش یافت.

محققان در این تحقیقات سطح مواد شیمیایی سمی در خون کودکان یاد شده را اندازه گیری کرده و افزایش 23 درصدی آن را در مقایسه با کودکانی که در نزدیک مناطق صنعتی نبودند، مشاهده کردند.

PVC یک ماده شیمیایی سمی است که جنبه‌های کاربردی زیادی در صنعت دارد و استفاده از آن برای ساخت ظروف پلاستیکی یکی از خطرناکترین کاربردهای آن است.

در صویت خرید یک محصول پلاستیکی تولید شده از PVC ، سم موجود در آن می‌تواند به تمام کسانی که با آن سر و کار دارند منتقل شود.

وقتی کودکان یک قطعه نرم پلاستیکی را در دهان دارد، سم PVC به دستگاه گوارش آنها نشت می‌کند.

البته تنها راه انتقال این سم از طریق دهان نیست بلکه مواد پلاستیکی به کار رفته در بسته بندی غذاها نیز خود می‌توانند همین نقشه را ایفا کنند.

می‌توان به جرئت گفت که در تمام انواع بسته بندی مواد غذایی، می‌توان ردپایی از مواد ساخته شده از پلاستیک را یافت که نمونه‌های ساده و در دسترس را می‌توان در جعبه‌های شکلات، بسته‌های انواع غذاهای آماده، بسته بندی چیپس، بیسکویت، آب نبات و غیره مشاهده کرد.

بوی برخاسته از پلاستیک‌ها هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت همان سم آزاد شده PVC است که اتفاقاً از طریق استنشاق نیز قابل جذب است.

برخی افراد نسبت به این بو حساسیت دارند و در مواجهه با آن دچار خارش چشم، سرفه، حالت تهوع و سرگیجه می‌شوند.

این علائم، علائم ساده و کم ضرر این سم هستند. اگر این مجاورت با گازهای سمی ادامه پیدا کند، قادر به تخریب و آسیب رساندن به کبد، کلیه و دستگاه مرکزی اعصاب است و حتی می‌تواند به بروز سرطانهای مختلف منجر شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه