پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر یک سرطان جدید کشف شد

خبر

یک سرطان جدید کشف شد

متخصصان مرکز پزشکی مایوکلینیک سرطان جدیدی را شناسایی کرده‌اند که تومورهای آن در ساختار بینی و به خصوص در زنان رشد می‌کند.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | nike roshe jacquard print shoes , Kids Air Jordan — IetpShops

به گزارش بخش «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق مشاهدات متخصصان موسسه مایوکلینیک آمریکا، این سرطان که با عنوان «سارکوم سینوسی - بینی» یا (SNS) نام گرفته نوعی تومور بدخیم نادر است که در بافت همبند سینوس و بینی رشد می‌کند و در صورتی که به موقع تشخیص داده نشود در تمام قسمت‌های صورت گسترش می‌یابد و انجام عمل جراحی برای خارج کردن تومورها را با سختی روبرو می‌کند.


به گفته متخصصان، زمانی که ژن‌های PAX3 و MAML3 با یکدیگر ترکیب شوند پدیده «کیمرا» یا «کژزادی» رخ می‌دهد که موجب بروز تومور بدخیم سارکوم سینوسی می‌شود. انجام عمل جراحی برای خارج کردن این تومورها موجب بدشکل شدن ظاهر صورت می‌شود هرچند برخی گونه‌های دارویی سرطان در درمان آن نقش دارند. این تومور از بینی رشد می‌کند و از این توانایی برخوردار است تا به دیگر بخش‌های صورت منتقل شود.


به گزارش ایسنا به نقل از ورلد ساینس ریپورت، انجام تحقیقات در مورد این نوع سرطان از سال 2004 میلادی و هنگام بررسی یک نمونه سرطانی نادر آغاز شد که پس از جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد آن، نتایج یافته‌ها در سال 2012 میلادی منتشر شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه