شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان موزه شهر سوخته از آتش سوزی جان سالم بدر برد

یادمان

موزه شهر سوخته از آتش سوزی جان سالم بدر برد

سالن آمفی تاتر شهر سوخته 9 صبح امروز دستخوش حریق شد. آمفی تاتر به دلیل دور بودن آتش نشانی تا مقر حادثه به شدت دچار آسیب و با خسارات زیادی همراه شده است. با این وجود، آخرین خبرها از وضعیت موزه شهر سوخته حاکی از آن است که موزه شهر سوخته از این حریق جان سالم بدر برده است.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | high heels made of nike shoe , nike sb check solarsoft price guide list for girls , Where To Buy , A01599C , nike tiempo legend camo besotted friday sale amazon Abutting Love Lift High White

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – آخرین خبرها از وضعیت آتش سوزی در محوطه شهر سوخته که امروز 9 صبح اتفاق افتاد حاکی از آن است که موزه از آتش سوزی جان سالم بدر برده است.
 
علی‌رضا شه‌بخش، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با chn گفت که این آتش سوزی در آمفی تاتر بوده و خسارتی به موزه شهر سوخته وارد نشده است.
 
 به دلیل فاصله طولاتی آتش نشانی تا شهر سوخته خسارات وارده به آمفی تاتر بسیار عمیق بود
 
به گفته او، در حال حاضر بررسی دلایل و میزان خسارت وارده به تالار آنفی تاتر در حال بررسی از سوی کارشناسان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی است.
 
 سنجرانی، مدیر کل سابق میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان هم درباره این آتش سوزی گفت:« حریق در ساعت 9 صبح اتفاق افتاده است. کارکنان میراث فرهنگی با مشاهده دود از سالن آنفی تاتر به آتش نشانی تماس می گیرند. با این وجود به دلیل فاصله 65 کیلومتری آتش نشانی تا شهر سوخته زمانی که نیروهای آتش نشانی فرا می رسند، حریق در محل حادثه با عمق بیشتری اتفاق افتاده است.»
 
گفته می شود، تالار آنفی تئاتر شهر سوخته شهرستان زابل به دلیل اتصال سیم های برق دچارحریق شد و به رغم تلاش نیروهای اتش نشانی دچار آسیب جدی شد و در آتش سوخت و به رغم اعزام نیروهای امدادی و آتش نشانی به محل این حادثه با توجه به مسافت65  کیلومتری و حجم حریق به وقوع پیوسته تلاش آتش نشانان تنها منجر به پیشگیری از سرایت آتش به بخش های دیگر شد  و تالار آمفی تاتر این موزه به طور کامل در آتش سوخت.
 
از آنجا که این آتش سوزی در روز تعطیل به وقوع پیوسته هیچ تلفات جانی این حادثه در بر نداشت.
 
این مجموعه پژوهشی، اداری، رفاهی که در مقابل  شهر سوخته  قرار دارد دارای ساختمانی با زیربنای دو هزار و 500 مترمربع و شامل بخش های مختلفی از جمله بخش اداری و کتابخانه، بخش پژوهشی، موزه، سالن آمفی تئاتر و سالن پذیرایی است.
 
در این موزه یافته‌های شهر سوخته شامل اشیای سفالی، سنگی، پیکرک‌ها، مهره‌ها  و همچنین نمونه‌هایی از قبرهای به دست آمده از این محوطه باستانی با استفاده از اسکلت‌های باقیمانده در آن بازسازی شده و به نمایش گذاشته شده‌ است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه