سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان شهرداری قزوین یک بنا در حریم مسجد و مدرسه حیدریه را تخریب کرد!

یادمان

شهرداری قزوین یک بنا در حریم مسجد و مدرسه حیدریه را تخریب کرد!

صبح امروز (۲۰ مردادماه) یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری برای پیشروی بلوار شهید انصاری شرقی بدون هماهنگی با میراث‌فرهنگی اقدام به تخریب بنایی کرد که در بافت تاریخی و حریم مسجد و مدرسه حیدریه قرار داشت. به‌گفته معاون میراث‌فرهنگی قزوین، چند روز پیش درحالی این شرکت قصد تخریب این مغازه را داشت که میراث‌فرهنگی با ممانعت از این اقدام مخرب، اعتراض و شکایت خود را به‌صورت رسمی اعلام کرده بود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | nike lunarglide 6 price range chart printable - New Balance 550 'UNC'/ 'Baby Blue' - BB550HL1 - LacollesurloupShops

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ چند روز پیش یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری درحالی اقدام به تخریب یک مغازه در حریم مسجد و مدرسه حیدریه کرد که میراث‌فرهنگی استان قزوین به محض اطلاع از موضوع، مانع از تخریب شهرداری شد. با این حال صبح امروز بلدوزرهای این سازمان به‌صورت ضرب‌الاعجلی و بدون هماهنگی با‌ میراث‌فرهنگی این مغازه را تخریب کردند.
 
«آرش ضیاءآبادی» معاون میراث‌فرهنگی در این رابطه به خبرگزاری CHN گفت: «مغازه‌ای که چندی پیش شهرداری قصد تخریب آن را داشت امروز توسط یکی از بلدوزرهای شرکت وابسته به این سازمان تخریب شد».
 
او گفت: این تخریب به‌صورت ناگهانی و بدون هماهنگی با میراث‌فرهنگی رخ داده است درحالی که پیشتر میراث‌فرهنگی اعتراض و شکایت خود را اعلام کرده بود.
 
به‌گفته ضیاء آبادی، تخریب مغازه درحالی در در حریم مدرسه و مسجد حیدریه صورت گرفته که هم‌اکنون باستان‌شناسان درحال حفاری در مدرسه حیدریه هستند.
 
او با اشاره بر اینکه درحال‌حاضر در کاوش‌های باستان‌شناسی بسیاری سازه تاریخی یافت شده و درگاهی نقشه دوره صفویه نیز در مسجد حیدریه پیدا شده نشان از ارزش‌های میراث‌فرهنگی دارد که از بین برده می‌شوند. این درحالی است که شهرداری ملکف است که برای هرگونه اقدامی در حریم آثار و بافت تاریخی از میراث‌فرهنگی استعلام بگیرد.
 
بلوار شهید انصاری درحالی بافت تاریخی قزوین را دو شقه کرده که هم‌اکنون با احداث بلوار شهید انصاری شرقی درصدد از بین برد تنها بافت باقیمانده و منسجم این استان است. درحال‌حاضر محله بلاغی قزوین یکی از محله‌های باقی مانده از بافت قدیم قزوین است که علیرغم تمام تعریض‌ها و ساخت و سازهای جدید همچنان هویت و اصالت خود را حفظ کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه