جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان هردم از این باغ بری می‌رسد - بیت حمود شوش، بیت پایه‌های برق شد!

یادمان

هردم از این باغ بری می‌رسد - بیت حمود شوش، بیت پایه‌های برق شد!

باز هم بی توجهی به آثار تاریخی منجر به تخریب محوطه باستانی دیگری شد. زمانی محوطه باستانی بین حمودی در 9 کیلومتری جنوب غرب شهر شوش قرار داشت اما اکنون این محوطه تسطیح و شش پایه برق روی آن نصب شده است.

shock drop air force 1 full uv reactive | Orange FX5725 For Sale - adidas gauntlet 2019 schedule silver - 2021 Nasa x adidas Originals ZX 2K Boost White/Grey

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی - این محوطه باستانی در کنار روستا در میان زمین های کشاورزی جای گرفته بود اما  به تازگی بر اثر خاکبرداری های صورت گرفته چیزی بیش از صد متر مربع از این محوطه باستانی تخریب و تسطیح شده است.
 
 
این اتفاق در حالی صورت گرفته است که به گفته کارشناسان میراث فرهنگی این محوطه یکی از بزرگترین محوطه های باستانی غرب رودخانه کرخه شوش به شمار می‌رود که نیازمند بررسی و شناسایی دقیق علمی و کاوش‌های باستان شناسی است.
 
 
در حال حاضر بخشی از خاک تپه توسط روستاییان برداشته و به کنار روستا انتقال داده شده و از سوی دیگر روی آن شش پایه برق فشار متوسط نصب شده است.
 
 
مشاهدات اهالی شوش گویای آن است که در طول یک ماه گذشته که متولیان پروژه این خاکبرداری بدون هیچ گونه هراسی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، اقدامات بسیاری به منظور گود برداری،تسطیح و خاکبرداری و نصب پایه های برق انجام داده‌اند.
 
 
گفته می شود که اداره میراث فرهنگی به رغم اطلاع کامل از موضوع هیچ اقدامی برای جلوگیری از روند این اقدامات انجام نداده است.
 
 
محوطه باستانی بیت حمودی زمانی در 9 کیلومتری جنوب غرب شهر شوش و در نزدیکی غرب رودخانه کرخه و روستای حمودی از توابع بخش فتح المین شهرستان شوش قرار داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه