پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر دیابت نوع ۱ با جراحی درمان نمی‌شود

خبر

دیابت نوع ۱ با جراحی درمان نمی‌شود

رئیس انجمن دیابت با رد تأثیر عمل جراحی بر درمان دیابت نوع ۱ گفت: عمل جراحی شاید تنها در بعضی موارد به کمک درمان دیابت نوع ۲ بیاید.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Nike SB

به گزارش فارس، امیرکامران نیکوسخن در نشست خبری روز جهانی دیابت که در غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، عمل جراحی برای درمان دیابت را رد کرد.

وی گفت: اخیراً تبلیغات بسیاری در شبکه‌های ماهواره‌ای برای درمان دیابت نوع 1 و 2 مطرح می‌شود که باید بگویم این تبلیغات اساساً دروغ است.

رئیس انجمن دیابت پیوند پانکراس را برای درمان دیابت مردود دانست و گفت: از آنجایی که عمل‌های پیوندی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و حمله آنها به عضو جدید می‌شود فرد مجبور است که داروهای تضعیف‌کننده ایمنی بدن مصرف کند که این داروها نیز عوارض جانبی مانند افزایش قند بدن را در پی دارد.

وی به پیوند سلول‌های انسولین‌ساز نیز اشاره کرد و گفت: سیستم ایمنی بدن این سلول‌ها را نیز بعد از 2 سال از بین می‌برد پس عملاً جراحی و پیوند نیز درمان قطعی دیابت را در پی ندارد.

نیکو‌سخن تأکید کرد: دیابت نوع 1 درمان قطعی به جز کنترل به وسیله انسولین ندارد و تنها کنترل تغذیه است که به پیشگیری و کنترل دیابت نوع 1 و 2 می‌انجامد.

وی در ادامه سخنان خود به برپایی دهکده دیابت در پارک طالقانی در هفته دیابت اشاره کرد و گفت: در این دهکده انواع اطلاعات پیشگیری و درمان به افراد داده می‌شود و هر فرد به محض ورود می‌تواند فشار خون و قند خون خود را چک کند و متخصصانی که آنجا حاضر هستند دور کمر وی را نیز اندازه می‌گیرند و راهنمایی‌های لازم را به افراد می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه