جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آلودگی هوا چه بر سر چشم‌هایمان می‌آورد

خبر

آلودگی هوا چه بر سر چشم‌هایمان می‌آورد

زندگی در شهرهای بزرگ به خاطر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، وجود سرب، دی‌اکسیدکربن و اسیدهای صنعتی در هوای تنفسی و از دست دادن قدرت پاک‌کنندگی بدن، سلامت بدن به ویژه چشم‌ها را تهدید می‌کند، زیرا فرد دچار رسوب‌های مختلف در بدن می‌شود.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Yeezy Boost 350 Trainers

آلودگی هوا و اسیدهای صنعتی سلامتی چشم‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن اکبری آسیب‌شناس و محقق طب‌سنتی و اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل سلامتی وجود هوای تنفسی مناسب و سالم است، اظهار کرد: زندگی در شهرهای بزرگ به خاطر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، وجود سرب، دی‌اکسیدکربن و اسیدهای صنعتی در هوای تنفسی و از دست دادن قدرت پاک‌کنندگی بدن، سلامت بدن به ویژه چشم‌ها را تهدید می‌کند، زیرا فرد دچار رسوب‌های مختلف در بدن می‌شود.

وی افزود: حساسیت به مواد آلرژی‌زا مانند گوجه فرنگی، بادمجان و... تغییرات هورمونی در بانوان، رسوب مواد و انسداد عروقی در کل بدن به ویژه چشم، نازک بودن پوست دور چشم، آلودگی هوا، نوع تغذیه، آلودگی مواد غذایی، کم خوابی، استفاده بیش از حد از وسایلی مانند گوشی همراه و رایانه، نوع تغذیه، نامنظم بودن ورزش و استراحت و... عواملی هستند که بر سیاهی دور چشم مؤثر هستند.

اکبری تصریح کرد: آلودگی مواد غذایی باعث مسمومیت سلول‌های بدن می‌شود و سم موجود در بدن به دلیل دفع نشدن به صورت سیاهی دور چشم نمایان می‌شود. یبوست، بی‌توجهی به دفع ضایعات بدن از طریق راه‌های مختلف مانند عرق کردن، ادرار، دم و بازدم و... عواملی هستند که باعث ایجاد سیاهی دور چشم می‌شود به طور کلی دفع به موقع ضایعات بدن مهمترین عامل مقابله با سیاهی دور چشم است.

این متخصص طب سنتی و اسلامی ادامه داد: تلاش برای بهسازی هوای تنفسی به ویژه در شهرهای بزرگ، تنظیم برنامه غذایی در وعده‌های مختلف شامل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌ها، توجه به مواد تشکیل دهنده و نوع تغذیه، تنظیم خواب و خوابیدن در اول شب و بیدار شدن هنگام سپیده دم، نهادینه کردن ورزش منظم، استراحت مناسب، توجه به تنظیم معده در طول روز به عنوان مثال کار کردن 3 تا 5 بار معده و دفع به موقع مواد ضایع از بدن از راه‌های مختلف از مهمترین راه‌های پیشگیری از سیاهی دور چشم و درمان آن است.

 بهترین پاک کننده‌های سیاهی دور چشم

اکبری با اشاره به بهترین پاک کننده‌های سیاهی دور چشم تأکید کرد: توجه به تغذیه به روش‌های سنتی از جمله مصرف روغن حیوانی در برنامه غذایی یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از سیاهی دور چشم است.

روغن حیوانی برای درمان بیماری‌ها مؤثر است زیرا روغن حیوانی و کلسترول حیوانی در تولید ویتامین  D و از بین رفتن سیاهی دور چشم نقش بسیار مهمی دارد. پوکی استخوان یکی دیگر از عواملی است که باعث سیاهی دور چشم می‌شود، خوردن غذاهای سنتی مانند آب‌گوشت می‌توانند این عارضه را از بین ببرد.

این متخصص طب سنتی و اسلامی افزود: دمنوش گل گاوزبان، بابونه، عناب، نعنا، پونه، آویشن، زعفران، دارچین، زنجبیل، کاسنی، نسترن، بیدمشک، چای کوهی، نسترن کوهی، به، سیب، خرفه  و به طور کلی رعایت پایه‌ای تغذیه به عوامل مؤثر در درمان سیاهی دور چشم است‌.

وی در پایان گفت: سرکه محلی انگور به این روش که آغشته کرن پنبه به سرکه محلی انگور با توجه به اینکه وارد چشم‌ها نشود در هنگام شب و... شست و شوی آن هنگام صبح به عنوان پاک کننده مؤثر بر درمان سیاهی دور چشم است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه